Kertokaa miten hääparin pitäisi muotoilla kutsuun että lahjat toivotaan rahana?
Vai onko rahan toivominen täysin hyvän maun vastaista? Hyväksyttävämpääkö on väkisin keksiä pitkä lista tavaraa jota ei oikeasti tarvitse? Tuntuu että täällä tuomitaan rahatoiveet joka kerta, oli toive esitetty sitten miten tahansa kutsussa.
Kommentit (53)
Paras lahja meille on oma koti. Tilinumero ***
Tai
Hääparia voi auttaa aviovuoteeen hankinnassa tilinumero****
Tällaisia kutsuja olen nähnyt, aika kauniisti ja selvästi sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa järkkäisitte semmoset häät joihin ei tarvi myydä pääsylippuja häälahjoiksi naamioituneena ..
Ihan osallistuminen riittäisi.
Meneekö joku oikeesti häihin ilman lahjaa? Mä en menisi.
Siksipä juuri lahjaa ei tarvitsekaan mankua, vaikka näköjään niin monen mieli tekisi. Lahjan pyytäminen ei kuulu hyviin tapoihin, ja on noloa.
"Tärkeintä meille on, että pääsette osalliseksi ikimuistoista päiväämme.
Jos haluatte muistaa meitä jotenkin, toivomme tavaran sijaan elämyksiä maailmalla.
Tilinumero xxx xxx xxx"
Minä olen 43 ja aikoinaan häissämme emme pyytäneet mitään lahjoja. Tietenkään, lahjoja ei pyydetä. Saimme toki paljon, sekä rahaa, että kivoja ja hauskoja juttuja. Oikeita lahjoja, koska ne oli meille haluttu antaa, eikä vain pakosta listalta valittu.
Kertokaapa, joilla on kokemusta, että millä sanamuodoilla niissä saamissanne kutsuissa rahaa/lahjoja on pyydetty?
Cash only , dear guests!
Jos joku ehdottomasti haluaa antaa häälahjaksi vuohen, sen on parasta olla rokotettu ja määkiä meidän hääpaikan nurmikolla!
En pyytäisi mitään lahjoja enkä rahaa, ei ole mielestäni kohteliasta. Kukin tuokoon, mitä haluaa. Ei niihin muutamaan kippoon, lakanaan yms. kenenkään maailma kaadu.
En laittaisi tilinroa. Nykyään jotenkin kuvitellaan, että se on ainoa tapa antaa rahalahja. Kyllä vieraat tajuavat tuoda halutessaan rahan kirjekuoressa. Ja ihan hyvin voi laittaa jonkun säästöpossunkin lahjapöydälle.
"Lahjahevosen suuhun ei ole katsomista."
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa, joilla on kokemusta, että millä sanamuodoilla niissä saamissanne kutsuissa rahaa/lahjoja on pyydetty?
Kirjoitin jo aiemminkin, esim. jotenkin näin:
" Meille on tärkeintä, että saavutte paikalle. Jos kuitenkin haluatte muistaa meitä, toivomme tavaran sijaan elämyksiä ulkomailla.
Tilinumero xxx xxx xxx "
Kuten joku jo kirjoitti, moni näyttää elävän ihan jotain muuta vuotta. Nykyään naimisiin mennään yleensä pitkän avoliiton jälkeen ja mariskoolit ja finlysonit on jo kerätty. On ihan ok kertoa tilinumero kutsun yhteydessä. Itse ollu vieraana neljissä häissä tänä kesänä, viime kesänä kolmissa ja oon mieluusti antanut rahaa. Viime kesänä vähemmän kun opiskelimme (yhteensä 60e pariskunnalta), tänä kesänä enemmän (100e pariskunnalta).
Vierailija kirjoitti:
Eikös lahjoja perinteisesti ole pyydetty lahjalistalla? En näe ongelmaa, että lahjalistan tilalla/ohessa on tilinumero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin jo aiemminkin, esim. jotenkin näin:
" Meille on tärkeintä, että saavutte paikalle. Jos kuitenkin haluatte muistaa meitä, toivomme tavaran sijaan elämyksiä ulkomailla.
Tilinumero xxx xxx xxx "
Tämäkö sitten on sitä rahan kinuamista, jota niin moni tällä palstalla paheksuu?
Rahan pyytäminen ei ole lainkaan kiusallista, JOS keräätte lahjarahat esim. hyväntekeväisyyteen esim. lastensairaalalle, elinympäristön kehittämiseen EI itsekkäästi itseensä.
Meneekö joku oikeesti häihin ilman lahjaa? Mä en menisi.