Miksi ette tee enempää lapsia ??
"Syntyvyysluvut ovat pienimmillään sitten Suomen itsenäistymisen"
http://yle.fi/uutiset/tilastokeskus_syntyvyys_jatkaa_laskuaan__mitenkoh…
Kommentit (42)
Mä oon jo hommani hoitanut. T: Neljän äiti ja viiden mummi
Kaksi lasta pystymme elättämään hyvin. Tosin jos kolmas ilmoittaisi tulostaan, en pahastuisi ;)
Ei ole aikaa, eikä jaksamista. Rahasta puhumattakaan. Opinnot loppusuoralla, harrastan kaiken vapaa-aikani jos vain pystyn. Ainoa lapseni on normaalia vaativampi, perinyt minun ongelmat ja kaksi samalaista samassa perheessä on jo hetkittäin liikaa.
Minulta puuttuu, ainakin lapsen potenttiaalinen äiti. - Ja tuleeko tämä muka yllätyksenä jollekulle, että me kaikki nyt vain emme onnistu saamaan lapsia, ainakaan biologisesti, vaikka kuinka hauaisimme, kun joko luonto, kohtalo, tai luoja - mikä lie estää. - Jos Ap tietää ratkaisun, niin hän varmasti auttaa pyyteettä ja korvauksetta kaikkia lapsia haluavia sukupuoleen katsomatta, - Ikäänkuin meidän kaikkien velvollisuus olisi -rangaistuksen uhalla- saada lapsia.
Kaxi riittää meillä. Lääkäri kielsi enään lisääntyä enkä enään haluaisikaan aloittaa alusta. On toi ikäkin.
Tyttö15v kirjoitti:
Itse olen raskaana että kyllä minä ehdin vielä montakin lasta tehdä :)
Teiniprovo
Meille tulee maahanmuuttajia, tilaahan Suomessa riittää. He onneksi saavat enemmän kuin kaksi lasta. Lapsissa on tulevaisuus.
En halua olla ilman viinaa ja tupakkaa.
Teen, kernaasti. Synnyttänen joskus parin viikon päästä toivottavasti. Vaikka meillä kyllä lapsia saadaan vaan, ei tehdä.
Voi kun se vaan onnistuisi. Toinen toiveissa. Tuloksena keskenmeno, kohtukuolema, keskenmeno, kohdunulkopuolinen ja keskenmeno. Joko saa luovuttaa?
Haluaisin viidennen lapsen, mutta av-mammat kieltävät mua sikiämästä enempää.
Kahdelle pystyn antaa taloudellisesti hyvät eväät elämään. Kaksi oli mieheni kanssa sovittu lapsiluku jo ennen kuin yhtäkään oli tullut. Lisäksi toisessa raskaudessa todettu Anti-D immunisaatio, en riskeeraa enää kolmannen lapsen henkeä. Kaksi riittää meille. Muutenkin maapallo ylikansoitettu.
En tykkää tekohommasta.
En tykkää oottaa.
En synnyttää.
En imettää
En jaksa kuunnella itkuja ja kiukkuja ja vaatimuksia ja jajajajajajaja
2lasta ja se riittää
Koska tällä hetkellä ei omat voimavarat riittäisi toiseen lapseen. Tai riittäisi kai jos voisi olla 100% varma ettei tule erityislasta tai kaksosia (kolmosista puhumattakaan). Pitää katsoa uudelleen kun tämä ensimmäinen hieman kasvaa. Nyt hän on 1v 8kk ja edelleen odotellaan sitä ensimmäistä hyvin nukuttua yötä. Ja on tässä muitakin haasteita ollut kun lapsi on ilmeisesti perinyt äitinsä temperamentin...
Koska ei kiinnosta ylipopuloittaa maailmaa. Senkus ulkomailta noita hätää kärsiviä otetaan, jos meinaa oikeasti Suomesta loppua ihmiset. Lisäksi poliittisesti niin kireät tunnelmat, että tiedä sitten miten tässä käy. En halua tuoda lasta sotien ja julmuuden maailmaan.
Lasten hankkiminen on moraalisesti väärin.
Henkiset voimavarat ei riitä. Meillä ei ole tukiverkkoa olemassa ja jo 2 lasta. Vaikka ovat rakkaita ja ikinä en ole heitä katunut sekuntiakaan niin en vain pysty enempään vaikka haluaisin.
Kohtu lähti ennen ensimmäistäkään lasta. Toiveesta tuli mahdottomuus.
Koska ei haluta enempää lapsia. Kaksi on tarpeeksi meille. Riittää rahat ja aika ja rakkaus heistä huolehtimiseen.