Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opinko mä ikinä ajamaan?

Vierailija
26.07.2016 |

Ensimmäinen ajotunti oli tällä viikolla ja tuntuu että miten ihmeessä mä opin auton ja nämä mun jalat hallitseen... liikaa polkimia, liikaa peilejä, liikaa kaikkea... Kertokaa hyvät ihmiset kokemuksianne ja rohkaiskaa 35- vuotiasta naista :D

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opit :) Mäkin olin yli 30, kun ajoin b-kortin.

Vierailija
2/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele sitä, että liikeratojen painuminen lihasmuistiin ottaa aikansa. Kun ajokilometrejä kertyy, niistä tulee automaattisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään on mahdollista ajaa henkilöautokortti automaattivaihteisella autolla {maininta kortissa]

Vierailija
4/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne ja jo 11 ajotuntia käyty. Ihan kamalaa ajella keskustassa, aivan liikaa huomioitavaa kun esim. jalankulkijat eivät käytä suojateitä, vaan poukkoilevat minne sattuu. Pelottaa että ajaa päälle. Pitää ottaa samalla huomioon liikennemerkit ja muut kivat lisät kuten ratikkakiskot (saako ajaa kiskojen päällä), bussikaistat, yksisuuntaiset tiet, risteysten etuajo-oikeudet, liikennevalot(!?!!!) vilkku!!! ym. ym. ym, kun edes polkimet ja vaihdekeppi ei toimi vielä ''automaattisesti päässä''. Onnea jos ajat maalla ajokorttisi.

18N

Vierailija
5/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää siis yrittää ajatella, että se lihasmuisti toimii vielä tämänkin ikäisellä, huh huh huh 

Vierailija
6/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanha koira opi uusia temppuja :)

Vierailija
7/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aja valitettavasti maalla, suht isossa kaupungissa. Miten mä ikinä uskallan liikenteen sekaan... Pitää varmaan ottaa lisätunteja. Jos mä ennen 40v pääsen tuosta koulusta kortin kera ulos :D

ap

Vierailija
8/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä suttaantuu. Itsellä oli kanssa aikamoista kohellusta autokoulussa mutta musta tuli loistava kuski. Opin hitaasti, mutta sitten kun opin niin olen hyvä ko. asiassa :)

Vierailija
9/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nykyään on mahdollista ajaa henkilöautokortti automaattivaihteisella autolla {maininta kortissa]

Ihan tosi? Multa on mennyt tämä tieto aivan ohi!

Vierailija
10/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kirjalliset/teoriakoe meni?

Vierailija
11/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opit opit. Käy miehen/kavereiden/vanhempien/sisarusten kanssa treenaamassa hallintaa jossain parkkiksella tms iltaisin tai yöllä. Helpompi sitten ajaa liikenteessä open kanssa kun perushallintaan ei tarvi niin paljoa keskittyä.

Vierailija
12/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se alussa vaikeaa nuorellakin. Tai ainakin minulla oli.

Vierailija
13/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kirjalliset/teoriakoe meni?

Olen menossa teoriakokeeseen ensi viikolla. Netissä olen harjoitellut sitä koetta ja läpi olen sen siellä  varmaan jo kymmenen kertaa saanut. Teoria siis hallinnassa :)

Vierailija
14/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin kasilla, omista ajotunneistani ei meinannut tulla yhtään mitään. Kytkimen käyttö oli mitä oli, en tajunnut kuka väistää risteyksissä, en tiennyt mihin ryhmittyä jne... Ajo-ope oli ihana, huumorintajuinen ja kärsivällinen, mutta varmasti hänkin mietti että ollaanko tässä enää näiden ajojen jälkeen hengissä. Inssissäkin ajo oli vielä ihan järkyttävää, mutta sain toisella kortin ja sen jälkeen olen ajanut lähes päivittäin. Ja omasta, mutta myös muiden mielestä olen loistava kuski. Todella tärkeää, että kun saat kortin niin sen jälkeen oikeasti ajat ja muuallekin kuin lähikauppaan! Ajamista ei opi kuin ajamalla. Ensimmäisillä ajotunneilla saattaa tuntua että itku tulee, mutta otat rauhassa, et panikoi vaikka auto sammuu, pidät katseen tiessä ja huomioit muut liikkujat niin hyvä tulee. Virheitä saa tehdä ja kannattaa itsekin sanoa ääneen mitä olisi pitänyt tehdä toisin. Tsemppiä!

Vierailija
15/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opit opit. Käy miehen/kavereiden/vanhempien/sisarusten kanssa treenaamassa hallintaa jossain parkkiksella tms iltaisin tai yöllä. Helpompi sitten ajaa liikenteessä open kanssa kun perushallintaan ei tarvi niin paljoa keskittyä.

Miten uskaltais? Eikö se pidä olla täysin suljettu alue, jossa ajaisi?

Vierailija
16/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaaa! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi? Multa on mennyt tämä tieto aivan ohi!

Hahhaaa! USAssa on ajokokeeseen tarjolla vain automaatteja. Ei ole mikaan pakko opetella ajamaan jotain sporttikeppiautoa, ihan tavallinen kay. Suomalaiset pitavat itseaan tekniikan edellakavijamaana ja vaikka mina mutta joka asiassa tullaan jalkijunassa.

Vierailija
17/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo's ajat automaattivaihteisella autokoulun ja inssin, et SAA ajaa kuin automaattivaihteisella autolla.

Vierailija
18/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo's ajat automaattivaihteisella autokoulun ja inssin, et SAA ajaa kuin automaattivaihteisella autolla.

Näin!

Ja ne kädettömät kuskit sitten kun ajaa korttinsa automaatilla,ovat kusessa kun ykskaks pitääkin ajaa manuaalilla. Osata senkään vertaa ajaa.

Vierailija
19/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee. Aikaa vaan tarvitset ja harjoitusta. Itse ajoin kortin 34 vuotiaana. Ihan hirveetä oli koko autokoulu, mutta niin vaan meni inssi ekalla yrittämällä läpi. Jälkeenpäin ajateltuna olin hidas oppia ja tosi varovainen alussa. Ajoin varmaan kolmeakymppiä koko autokoulun näin jälkeenpäin mietittynä :D. Tärkeintä oli alkaa heti ajaa, kun kortti on taskussa. Menin heti seuraavana päivänä autokauppaan ja ostin auton. Ajoin aluksi ilta aikaan ja kodin lähistöllä, kun jännitti niin. Sydän hakkasi ja sammuttelin autoa joka liikennevaloissa. En uskaltanut parkkeerata aluksi, kuin tosi tilaviin paikkoihin. Pelkäsin törmääväni. Nyt olen kohta kaksi vuotta ajellut ja ajelen ympäri suomea ja parkkeeraankin ihan minne vaan ;). Elämä muuttui paremmaksi, kun on auto. Tuntuu "aikuiselta" ja vapautuneelta.

Vierailija
20/30 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin se menee. Aikaa vaan tarvitset ja harjoitusta. Itse ajoin kortin 34 vuotiaana. Ihan hirveetä oli koko autokoulu, mutta niin vaan meni inssi ekalla yrittämällä läpi. Jälkeenpäin ajateltuna olin hidas oppia ja tosi varovainen alussa. Ajoin varmaan kolmeakymppiä koko autokoulun näin jälkeenpäin mietittynä :D. Tärkeintä oli alkaa heti ajaa, kun kortti on taskussa. Menin heti seuraavana päivänä autokauppaan ja ostin auton. Ajoin aluksi ilta aikaan ja kodin lähistöllä, kun jännitti niin. Sydän hakkasi ja sammuttelin autoa joka liikennevaloissa. En uskaltanut parkkeerata aluksi, kuin tosi tilaviin paikkoihin. Pelkäsin törmääväni. Nyt olen kohta kaksi vuotta ajellut ja ajelen ympäri suomea ja parkkeeraankin ihan minne vaan ;). Elämä muuttui paremmaksi, kun on auto. Tuntuu "aikuiselta" ja vapautuneelta.

Te ootte aivan ihania kun kerrotte rohkaisevia kommentteja. Ehkä se minäkin vielä saan kokea tuon "aikuistumisen" tunteen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan