Apua! Mitä mulla on oikein huulessa? Sis. kuvan
Huomasin tuossa pari päivää sitten että huulen sisäpuoli tuntuu vähän erikoiselta. Tänään sitten tutkin asiaa peilistä, ja se näytti tuolta. Mitä tuo oikein voi olla??? Koitin googletella, mutten löytänyt oikein mitään, joten apua siis kaivataan. Kuva on kännykkäkuva, mutta toivottavasti saa kuitenkin selvää.
http://aijaa.com/QNPiQv
Kommentit (30)
Onko kipeä tai kirveleekö sitä? Bakteerin aiheuttama tai allerginen reaktio?
Onko huulesi tuon näköinen vain tuosta kohtaa? Tuntuuko siinä mitään: kipua, kihelmöintiä, kutinaa?
Kiitos vaan, tiedän että tuo on oikein edustava otos. :)
Afta tuo tuskin on, vaikka vaihdoinkin juuri hammastahnaa. Mulla on niitä ollut, eikä ne ole olleet ollenkaan tuollaisia. Mulla on tuota ympäriinsä huulien limakalvoilla, mutta poskissa ei mitään. Hiivasta en tiedä, voisikohan olla sitten se?
AP
Ei tunnu miltään muuta kuin kielellä tunnusteltaessa karhealta. Ei ole kipeä, ei kirvele eikä kutise. Tuota samaa rypästä on myös hieman tuossa saman puolen alahuulessa ja muutama yksittäinen samanlainen vaalea rakkula myös muualla huulissa.
AP
Käy varmuuden vuoksi näyttämässä hammaslääkärillä. En tiedä.
Näyttäisi joltain hiivainfektiolta
Yleislekurilla käynti riittänee. Joku hiiva varmaankin.
Eihän tässä uskalla omaa suuta ees avata jos toi on ongelma :D
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi joltain hiivainfektiolta
Jep. Onko poikaystäväsi ollut varusmiespalveluksessa? Onko tullut annettua you know what?
Ootko ottanu paljon poskeen viimeaikoina? Sperma voi kuulemma aiheuttaa jotain tollasta...
Suun sieni-infektio.
Mene lääkäriin, jotta saat häädettyä.
t: joka alan asiantuntija
Kannattaa kokeilla tuohon ruokasoodaa. Jos on hiiva, niin lähtee todennäköisesti sillä.
Mun mielestä ihan selkee herpes. kutisee tai kihelmöi, eikö vaan. Kun on mennyt n. 3-4 pv niin alkaa ruvettumaan.
Mulle tuli kerran samanlaista valkoista suuhun kun vaihdoin hammastahnaa. Valkoista oli kylläkin myös poskissa, mutta eniten huulissa, ja sen sai vähän niin kuin kuorittua pois. Eli lähti sellaisia nahkariekaleita irti. Tuntui siltä kun limakalvot olisivat "palaneet" tuosta uudesta hammastahnasta joten kaipa kyseessä oli allerginen reaktio.
Lopetin tahnan käytön ja ongelma katosi.
Leukoplakiaa. Syövän esiaste siis.
Jos et venytä niin onko enemmänkin pilkkuja? Ks. fordyce spots huulissa. Jotain talirauhaskasvustoa.
Eiköhän se ole ihan kuule tuosta hammastahnan vaihdosta. Kokeilepa ensin palata siihen vanhaan.
Täältä saa aina mitä mielenkiintoisempia diagnooseja. Toiset toteavat syyksi kyrvän imemisen ja toisen mielestä se onkin suusyöpä.
En tiedä mutta lähetkö treffeille oot kaunis .