Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä toimenpiteitä tulisi jos työpaikallesi tulisi sinuun kohdistuva tappouhkaus?

Vierailija
26.07.2016 |

Esimerkiksi joku soittaa sinulle ja on sitä mieltä että tulee haulikolla työpaikalle tappamaan sinut. Olisiko väliä jos puhelu tulisi sinun henkilökohtaiseen vai firman puheluun? Entä jos uhkaus kohdistuisi nimenomaan sinuun tai työyhteisöön kokonaisuudessaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehtäisi yhtään mitään. Pari vuotta sitten työtehtävissä kuoli eräs työkaveri, mutta siitäkään ei meille firman toimesta kerrottu, kuultiin sitten ihan muuta kautta.

Vierailija
22/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein etänä joten soittaisi. Poliisille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök mikä ajatus. Mä olen perhepäivähoitaja, joten uhkaus tulisi luultavasti hoitolapsen vanhemmalta/muulta huoltajalta, jos kerran työhön liittyen tulisi.

Mitäköhän meidän turvallisuussuunnitelmassa luki tässä kohdassa? Lomake väkivallan kohtaamisesta työpaikalla siellä ainakin on, mutta entä väkivallan uhka? Lähimmälle esimiehelle ilmoittaisin heti ja kysyisin toimintaohjeet. Tilanteen vakavuus pitäisi pohtia tarkkaan. Miten tällainen vaikuttaisi hoitolapsiin? Miten ihmeessä pystyisin itse kohtaamaan uhkauksen tehneen vanhemman, entä miten suhtautuisin hänen lapseensa jälkikäteen?

Vierailija
24/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille samoin tein.

Vierailija
25/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisille soitettais, joku istuisi mun seurassa ainakin poliisin tuloon saakka, sitten joku veisi kotiin (saattaisi vähintään ovelle saakka). Kenties käskettäisi pysyä loppuviikko kotona. Ainakaan kukaan ei olettais että täysillä jaksaisin töitä painaa joihinkin päiviin. Näin siis jos henkilökohtainen uhkaus. Jotain samantyyppistä varmaan, jos ois yleinen uhkaus, ehkä vähemmän henkilökohtaista tukea. 

Mitä työtä teet?

Toimistotyöntekijä. Ei ole todennäköistä, että meitä kukaan uhkailisi, olen sen verran "leppoisalla" alalla, mutta pomon ja työkaverit tuntevana meistä/minusta kyllä pidettäisiin huolta, ehkä jopa rasittavuuteen asti. 

Vierailija
26/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, vaikea sanoa. Olisi niin erikoinen tilanne, että en tiedä, miten toimittaisiin. Ainakin se olisi selvää, että soittaja ei ole ollut tekemisissä kanssani moneen vuoteen, koska ei siis tiedä, että en ole enää vuosiin käynyt työpaikallani vaan teen töitä kotona. Ensimmäisenä mulle tulisi mieleen, että koska meitä samannimisiä ei ole kovin montaa ja yksi heistä on samalla alalla kuin minäkin, soittaja on voinut erehtyä henkilöstä. Ainakin ilmoittaisin tälle toisessa firmassa työskentelevälle samannimiselle, että sain em soiton ja jos hänellä on joku stalkkeri olemassa, niin hän saattaa olla soittajan todellinen kohde. Poliisille varmaankin ilmoitettaisiin myös, mutta ei muuta. Työpaikan ovet ovat joka tapauksessa aina lukossa, joten mitään suurta vaaraa tuskin olisi kollegoillekaan.