Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2642)
Luulin että ruoka pureskellaan pieneksi vain sen takia, että se mahtuisi kurkusta alas, ja sen jälkeen mahassa ne ruoanpalaset löytävät toisensa kuin palapelin palat ja kokonaiset lihapullat ja perunat matkustavat suolistoa pitkin eteenpäin.
luulin, että tytön rintojen koko voi sattumanvaraisesti periytyä joko isän suvun tai äidin puolelta. Huolestuneena mietin saankohan jättimäiset vai pienet tissit
Kun minä olin lapsi, presidentti tarkoitti samaa kuin Kekkonen.
Minua viitisen vuotta vanhampi broidi syötti minulle keksimiään valeita. Hän muka muisti miten pihamme kivet olivat ennen olleet pieniä ja miten ne muutamassa vuodessa ovat kasvaneet. Toinen mieleeni jäänyt juttu oli, että rosvot nukkuvat toinen silmä auki, jotta näkevät jos poliisi tulee.
Kaikki kissat ovat tyttöjä ja kaikki koirat ovat poikia.
Pienenä silmiini osui jostakin aikakausilehdestä otsikko "maailmanloppu tulee heinäkuussa". Olin kauhuissani heti sen seuraavan heinäkuun ja peloissani muutaman seuraavankin.
Luulin monta vuotta, että Aku Ankan sana "Iines" alkaa L-kirjaimella... Varmaan moni ihmetteli, kun puhuin Lineksestä 😆
Luulin, että ihminen tukehtuu kuoliaaksi ihan samantien, jos laittaa muovipussin päähän. Vieläkin ahdistaa, jos joku pelleilee muovipussien kanssa.
Se, että Kiinanmuuri näkyy kuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Naapurien tupaantuliaisissa en uskaltanut juoda pommacia, koska luulin sen olevan alkoholia.
Meidän pyhäkoulu aikoi järjestää matkan kirkolle että mennään ehtoollis jumalanpalvelukseen. Esitin sinä päivänä kipeää koska pelkäsin että joudun juomaan viiniä ja kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että sängyn alla on mörköjä. Lisäksi pidin silmiä aina kiinni Pikku Kakkosen lopussa, kun Nukkumatti heitti unihiekkaa. Kuvittelin, että se on oikeasti unihiekkaa ja jos katson sitä päin, nukahdan.
Minä taas luulin, että nukahtaminen johtuu siitä, että Pikku Kakkosen Nukkumatti heittää unihiekkaa mutta sen vaikutus ei ala aivan heti.
Me siskon kanssa kerättiin aina unihiekka kaapimalla "pussiin", että voidaan ottaa annos ennen nukkumaanmenoa. Muistan vieläkin miltä tuoksui kun koskimme vanhan kuvaputkitelevision pintaan ja käsissä tuntui kuin olisi staattinen sähkö rätissyt.
Että kun kuollaan noustaan ylös taivaaseen. Piti laittaa kuollut nokkosperhonen tikkuaskiin ja haudata maahan äidin ohjeen mukaan - lentää sitten taivaaseen. Kaivoin askin ylös parin päivän päästä. Ei lentänyt, oli siivetkin entistä huonommaksi menneet. Lakkasin uskomasta taivaaseen menemisiin, enkä ollut vielä koulussakaan.
Sitä ennen uskoin että mummu ja vaari vilkutteli pilven reunalta ja kävinkin äidin hakemassa katsomaan että ihan mummun näköinen pilvi, mummu on taivaassa.
Kusetusta kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Luulin monta vuotta, että Aku Ankan sana "Iines" alkaa L-kirjaimella... Varmaan moni ihmetteli, kun puhuin Lineksestä 😆
Meidän luokalla oli eräs Iiro ja yksi opettaja puhutteli häntä Liroksi?!?
Luulin, että kengät pitää aina laittaa jalkaan samassa järjestyksessä. Ensin oikea, sitten vasen. Myöskin hampaat pitää aina pestä samassa järjestyksessä. En muista miksi enkä muista mitä olisi seurannut, jos en olisi noudattanut näitä sääntöjä, mutta tiukasti pidin niistä kiinni vuosikausia, ennen kuin aloin kyseenalaistaa koko juttua.
En tiennyt mitään kuukautisista. Kolusin 10v vanhemman siskoni laukkua löytyisikö karkkeja. Pahviputki paperin sisällä ja pumpulia, naru. Sisko pudotti pommin: nämä siksi kun tulee verta kun on kuukautiset. Olin ehkä 6v ja järkytys oli kova koska verta tuli aina kun tuli kipeä haava, enkä halunnut että minulle tulee verta vuotavia haavoja. Sekin oli outoa ettei laiteta laastaria vaan joku pahviputki.
Luulin, että ehkäisyvälineet ja kuukautissuojat ovat sama asia, ja että niiden käyttäminen on vapaaehtoista. Joo, ehkäisy ei ole pakollista jos haluaa lapsen, niin jotenkin siitä päättelin tamponien ym. olevan myös vapaaehtoisia. Ja ihmettelin mikseivät naiset vaan mene vessaan "kuukautisille" kuten mennään pissalle. En tajunnut että kuukautisia ei voi pidättää. Tämä joskus ala-asteella, sitä pienempänä tuskin tajusin mistään tällaisista.
Luulin että liikennemerkki "huoltoajo sallittu" tarkoittaa, että kyseiseen paikkaan saa mennä huoltamaan omaa autoaan. Johtunee siitä, että kerrostalossa kun asuimme, isä ei halunnut vaihtaa renkaita pihalla kaikkien nähden vaan kävi vaihtamassa niitä tuollaisissa paikoissa. Luulin että kaikki tekevät niin.
Luulin, että maitotölkit kun kierrätetään pahvinkeräykseen, niin että niihin laitetaan uudelleen maitoa, ja ihmettelin, miten ne päiväykset saa tölkistä pois. :D
Luulin, että naisten tisseistä tulee maitoa ja miesten tisseistä kaljaa. Kokeilin tätä isän kanssa ja petyin kun ei tullut mitään. :(
Luulin että Turku ja Turu ovat eri kaupunkeja.
Luulin että grilli ja krilli (se planktoneliö, katsoin paljon Avaraa Luontoa pienenä) ovat sama asia, ja että krillit maistuvat grillimausteelle.
Luulin, että demari ja Bemari (se auto) ovat sama asia (?) tai ainakin että kaikki demarit ajaa Bemareilla.
Luulin, että rahaa saa kun vaan hakee pankista. Siis että pankki on jokin yleinen rahavarasto, josta voi hakea rahaa jos tarvitsee rahaa. Tiesin kyllä että työstä saa palkkaa jne, mutta jotenkin en yhdistänyt sitä siihen, että pankista haettava raha olisi "omaa" ja itse tienattua, vaan jotenkin ajattelin pankeissa olevan vaan jotain yleistä rahaa jota kaikki saavat vapaasti niin paljon kuin haluavat. (ja ei, en ole "sossupummiperheestä" vaan ihan normaalituloisesta, jossa raha saatiin työllä mutta meillä ei vaan koskaan puhuttu rahasta ja rahan arvosta lainkaan...).
Joskus vanhempana, teininä ehkä, luulin, että työkkäristä saa aina jonkun työpaikan, sen kun käy vaan kysymässä. Vähän samalla tavalla kuin tuo pankkiasia rahan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin varmaan vielä pari vuotta sitten, että LinkedIn on LINKEDLN :D En jotenkin tajunnut että siinä on kaksi sanaa yhdessä... Ja olen yli 30-vuotias.
Luulin että osallistuminen vappumarssiin on ihan tavallinen kevätmarssi, mutta koulussa minut haukuttiin kommariksi moneen kertaan. Lapsille ei koskaan pitäisi syöttä propagandaa vaan kertoa vaihtoehdoista, oli se sitten puoluekanta tai uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli puulämmitteinen talo, ja olin tottunut ala-asteella lämmittämään, jos äiti sattui olemaan iltavuorossa. Jostain syystä luulin, että esim. pyykinpesukone tarvitsee lämpimän veden, eli jos piti pestä jotain pyykkejä 60*pesulla, mutta pannussa olikin lämmöt tippuneet 40:neen, oli pakko hakea puita ja lämmittää... Kuinkahan paljon kaverit ihmetteli, kun sanoin että kylääntulo kestää vähän kauemmin, kun täytyy lämmittää ensin pannua että saan pyykit pesukoneeseen
Vähän samanlainen uskomus oli mun kämppiksellä, jonka kanssa asuin siis ulkoimalla maassa, jossa useimmissa asunnoissa on kuumavesivaraaja, joka pitää laittaa päälle esim. ennen suihkua.
Ihmettelin, kun se joskus laittoi sen päälle monesti ihan ihme aikoina ilman, että esim. kävi suihkussa, tai muutenkaan käytti kuumaa vettä. Selitys oli se, että pesukone tarvitsee kuumaa vettä.
Kyllä oli ilme näkemisen arvoinen, kun kerroin, että kyllä se on se pesukone itse, joka sen veden lämmittää, sen mukaan minkä asteen valitset :D Ei taida hanasta muutenkaan tulla 95 asteista vettä, jos sen ohjelman valitset. Oli siis vuosikaudet maksanut tämän takia liian korkeaa sähkölaskua ja odotellut veden lämpiämistä, ennen kuin pääsi pyykkäämään.
Jokainen heteromies harrastaa seksiä naisten kanssa. Aikuisena tajusin sen koskevan vain jännittäviä miehiä, ei kilttejä miehiä.