Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2756)
Lapsena luulin, että jos joku ottaa minusta valokuvan niin jään jotenkin sinne kameran sisään enkä pääse enää pois.
Luulin että suolakurkku on krokotiilin pippeli:D
serkku väitti pienenä kiven kovaa että maailma sai alkunsa siitä kun jeesuksen käsi irtosi, ja sitten tämä poikaparka räjähti ;)
Joskus 3-4v vanhana uskoin että ihmset kuolee ristiasentoon. Kun leikin siskon kanssa niin aina kuollessa piti mennä ristiasentoon maahan.
Uskoin pienenä että lapset ”ostetaan” Kysyin siis joskus 4-5v äitiltä ”Äiti mistä mut on ostettu?” Ja äiti vastas. ”Ei *mun nimi*, me ollaan sinut tehty” Ja meikä vastas tähän niin viattomasti kun olla ja voi: ”Mistä te ootte mut tehny? Hmm… Aa! Te ootte tehny mut muovailuvahasta! Hyvä äiti ja iskä! =D”
Joskus kun en suostunut syömään perunoita ja kasviksia niin äiti kerto
"tätä ei sitten saa kertoa kellekään mutta bätmän ja spidermän syö tosi paljon perunoita ja kasviksia"
niin hotkin sitten lautasen tyhjäksi :D
Luulin että ihminen jatkaa kasvuaan koko elämän, eli siis 100-vuotiaat on tyyliin 8 metrisiä tai jotain vastaavaa. Siksi kysyin isältä joskus pienenä : ”Iskä, mahtuisinko mä sun syliin vaikka mä olisin miljoona vuotias?” Tässä siis ajatuksena se että jos ihminen kasvaa koko elämänsä, ja voisi elää noinkin pitkään, ihminen olisi maapallon kokoinen :D
Vierailija kirjoitti:
Joskus kun en suostunut syömään perunoita ja kasviksia niin äiti kerto
"tätä ei sitten saa kertoa kellekään mutta bätmän ja spidermän syö tosi paljon perunoita ja kasviksia"
niin hotkin sitten lautasen tyhjäksi :D
Ei juma, ihan mahtava juttu ois voinu mennä multaki läpi. Tosta tuli mieleen että päiväkodissa eräs vuotta vanhempi poika oli kuulemma tosi ihastunut muhun ja halusi leikkiä mun kanssa spidermaneja. Itse en perustanut mistään muusta kuin kissoista, ja vaaleanpunaisesta ja kun poika ehdotti tätä, äyskäisin kovapäisesti ”Ei käy!” Hän kuitenkin huijasi mua leikkimään sitä ja ehdotti sitten ”Sä voit olla pinkki kissa spiderman!” Ja sitten leikittiin spidermaneja, myös tytteli (minä) tyytyväisenä (**)
Olin 4-vuotias kun ukki kuoli 60-vuotiaana, ja luulin sitten että kaikki ihmiset kuolee 60-vuotiaana.
7-vuotiaana tiesin vauvojen teosta sen verran että mieheltä tulee vauvansiemeniä jotka pitää jotenkin saada vaimon sisään, mutta luulin että niitä siemeniä tulee joskus yllättäen virtsan sijasta kun menee vessaan, ja silloin pitää heti mennä vaimon luo että "hei nyt niitä tulee, äkkiä makkariin!"
Joskus tarhassa oli kalapuikkoja niin olin kuulemma kysynyt "ai otteeks te käynyt kalassa vai?"
Minun isoukki oli läheinen. Kävimme siellä usein auttelemassa isoukkia ja isomummia, kun olin lapsi. Kerran kävimme, olin 5-, kohta 6-vuotias. Siitä jäi selkeä muisto. Isoukilla oli mustat renkaat silmien ympärillä, iho harmaa, hengitti raskaasti. Se oli outoa, koska hän oli aina ollut pirteä ja jaksanut leikkiäkin. Kotimatkalla kysyin, mikä isoukkia vaivaa, miksi hän on niin kipeä. Minulle oli vastattu, ettei ole hätää, koska hän oli ollut keuhkokuumeen takia sairaalahoidossa ja oli saanut hoitoa ja lähetetty sitten kotiin toipumaan lisää. Minä olin sanonut (en itse muista), että isoukista tulee kohta enkeli. Niin minä uskoin lapsena, että jos joku kuolee, hänestä tulee enkeli. Aikuiselle tietysti hassu uskomus, lapselle ihan looginen juttu. Vaan mitä kävi, niin seuraavana aamuna isomummi oli kutsunut ambulanssin, koska isoukki ei voinut hyvin. Ja siihen ambulanssikyytiin hän kuoli. Hänestä tuli siis enkeli. Lapset vaistonvaraisesti voivat aistia, jos joku on niin huonossa kunnossa, että hän on kuolemassa. Aikuisethan monesti ummistavat silmänsä sellaisilta asioilta.
Minun hassuin uskomukseni oli se, että kun puhuttiin, kuinka naisille annettiin äänioikeus silloin joskus, niin minä luulin, etteivät naiset saaneet puhua ennen sitä 😂
Luulin, että Kekkonen on presidentin synonyymi.
Minä luulin että Kekkonen elää ikuisesti, ei voi kuolla.
Luulin, että pankista vain haetaan rahaa, kun entiset loppuu. Kun olin lapsi, ei ollut pankkikortteja tai automaatteja. Pankissa käytiin maksamassa laskuja tililtä tai nostamassa rahaa. Usein isä nosti isonkin summan kerran kuussa ja meillä säilytettiin niitä keittiön kaapissa. Siinä vanhemmat täyttivät lompakkojaan esimerkiksi kauppareissuja varten. En muista, että minulle olisi kotona selitetty, miten sinne tilille tulee rahaa. Se olikin sitten koulussa yllätys, kun oppitunnilla kerrottiin, että kun ihminen käy töissä, hän saa palkkaa ja se palkka on rahaa, jota sitten voi nostaa tililtään. Ja sitten kun tämä oli selvinnyt koulun avustuksella, muistan, että säälin meidän mummoa ja ukkia, jotka eivät käyneet töissä ollenkaan. Ajattelin, että niiden täytyy olla ihan todella koyhiä ihmisiä, kun niille ei tule rahaa mistään. Sitä en muista, minkä ikäisenä kuulun ensimmäisen kerran, että eläkkeellä olevat ihmiset saavat myös rahaa.
Soitin pianoa pienenä ja kävin 5-vuotiaasta lähtien soittotunneilla musiikkiopistolla, jossa oli huoneissa pianoja sisällä. Ekojen tuntien jälkeen kuvittelin että se soitonopettajatäti asuu siellä huoneessa, ja ottaa illalla seinältä avattavan sängyn esiin, samaan tyyliin kuin päiväkodissa oli ne päikkärisängyt salin seinällä.
Ihana lukea näitä! Ja tosi ihmeellistä tajuta että monella on ollut samanlaisia uskomuksia. Mulla on tämä myös että kekkonen valitaan, muistan kun kysyin että kenestä tulee seuraava kekkonen. Luulin myös että kaikille naisille kasvaa hirveän isot tissit koska muuta en ollut nähnyt. Luulin niin tosi pitkään ja omat ei sitten ollutkaan mitkään DD+ vaan ihan vaan B tai C. Ihan pienenä luulin myös että voin ryhtyä joulupukiksi isona koska se on aivan ihana ammatti. Olin siis pikkutyttö. Me ei oltu hirveän rikkaita mutta lahjoja saatiin ja muistan ajattelleeni että kuinka hienoa on sitten ilahduttaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Että n-kerin iho on kosketettaessa kuuma.
Apua! mä luulin että se on paksu koska sitä on monta kerrosta ja siksi tummempi.... olin ehkä 6 kun näin ensimmäisen mustan henkilön. Landelta terveisiä.
Pihlajanmarjat on myrkyllisiä.
Niinkuin ovatkin.
Vähän sinneppäin minullakin., Olin noin kahdeksan kun sanoin vanhemmilleni että kyllä me tiedetään Anna-Liisan kanssa joka oli naapurin tyttö saman ikäinen ja paras kaveri suuren perheen lapsi miten vauvvoja tulee. Ja niillä niitä oli ainakin kymmenen ei missään lahkossa kuitenkaan. Niin niitä tulee että mennään nukkumaan päällekkäin .. siis vaattet päällä ? ja jonkin ajan kuluttua alkaa masu kasvamaan ja sitten käydään sairaalassa se masu avaamassa ja siinä se lapsi sitten on. m