Miehen omituinen käytös ja suhtautuminen
Olen 30-vuotias nainen, ja seurustellut jo useamman vuoden nyt 26 v. miehen kanssa.
Olen tullut siihen ikään, että kaveripiirissä (30-35 v.) on alkanut olla kihlauksia, häitä, lapsia jne. Luonnollisesti nämä lähipiirille ajankohtaiset aiheet ovat sitten esillä myös puheissa.
Mies käyttäytyy mielestäni melko kummallisesti. Jos tuon millään tavalla missään yhteydessä esiin jonkin em. aiheista, hän jotenkin kavahtaa. Siis jos vaikkapa tokaisen, että "olipa kivat polttarit", niin mies selkeästi jotenkin säikähtää.
Hän väheksyy esimerkiksi sitä, että touhuan jotain kaverin juhlien eteen, ja hän on myöskin alkanut vitsailla tyyliin "ajattelen, että sellainen naishirviö lentelee mun ympärillä ja raakkuu "mennään naimisiin, mennään naimisiin".
Minulle ei ole koskaan ollut itsestään selvää mitä haluan tulevaisuudeltani, mutta kavereiden touhuja seuratessani olen huomannut, että kyllä minäkin haluan joskus kihloihin ja naimisiin, vaikkakaan kiire minulla ei ole. Lasten hankkimisesta en ole varma. Itse koen täysin luonnolliseksi sen, että 30 v. nainen pohtii tällaisia asioita.
Minusta tuntuu myös hieman pahalta, että mies kutsuu minua "naishirviöksi" ja vitsailee naimisiinmenolla. Vaikka kyseessä onkin huumoriasia. Myöskin kavereideni merkittävien elämäntapahtumien vähättely tuntuu hieman kummalta.
Miehen omassa kaveripiirissä ei ole yhtäkään kihla- tai avioparia, saati lapsen hankkineita. Mies on muuten mitä parhain seurustelukumppani.
Onko tässä kyseessä jokin ikään liittyvä juttu? Omassakin tuttavapiirissä sitoutumista yms. on alkanut tapahtua vasta viimeisen parin vuoden sisään.
Kommentit (3)
Ei ole kyseessä välttämättä ikään liittyvä juttu. Ainakin me menimme riemulla kihloihin juurikin silloin, kun mies oli 26-vuotias. Yhä naimisissa vuosien jälkeen.
Ovatko miehesi kaverit ikisinkkuja tai bilettäviä aikuisia teinejä...
Otitko nuoremman miehen juuri siksi, ettei ollut turhan vakava pönöttäjä. Ikävä kyllä hän näyttää nyt olevan vähän liiankin huoleton tulevaisuuden suhteen. Pick your battles. Kaikkea ei saa ja ne huolettomat ja spontaanit ilottelijat on usein huolettomia aina, vaikka ovatkin mukavaa seuraa.
Sori jos yleistykset ei osuneet, ei ollut tarkoitus loukata tmsp.
Taitaa nyt olla se ikäero painavin asia.. seurustelet vasta aikuistuneen kanssa..yritähän kasvattaa sitä vielä jokunen vuosi, kyllä se siitä rauhottuu ja vakavoittuu. Tai sitten ei.