Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päättänyt olla osallistumatta häihin

Vierailija
26.07.2016 |

Ihan lähipiirin osallistun mutten kenenkään muun. En aio laittaa rahojani häälahjoihin. Mennyt nykyään niin törkeäksi kun esitetään kaiken maailman lahjatoiveita. Säästyy rahaa kun jättää juhlat väliin :-)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kaikille parempi näin.

Vierailija
2/5 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan lähipiirin osallistun mutten kenenkään muun. En aio laittaa rahojani häälahjoihin. Mennyt nykyään niin törkeäksi kun esitetään kaiken maailman lahjatoiveita. Säästyy rahaa kun jättää juhlat väliin :-)

Nykyään? Kyllä lahjatoiveita on esitetty ainakin viimeiset 30 vuotta, vanhempieni kavereiden ja sukulaisten vanhoista hääkutsuista päätellen. Yleisimmin kutsuissa oli ilmaistu, että ilmoittautumisen yhteydessä lahjatoiveita voi kysellä morsiamen/sulhasen äidiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä murheesi, sillä rahat eivät tunnu riittävän enää mihinkään. Kävin ostamassa mansikoita kaupasta kakkua varten ja rasiallinen maksoi 13 euroa. En tiedä onko näissä hinnoissa enää mitään järkeä. Itse tehdylle mansikkakakulle tuli hintaa yli 20 euroa. Tili hupenee niin nopeasti, ettei ylimääräiseen jää rahaa. Morsiusparin pitäisi ymmärtää, ettei ihmisillä ole vara/halu maksaa suuria summia toisten lahjoista.

Vierailija
4/5 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ajattelin juuri, että onneksi omalla kohdallani seuraavat lienevät sisarenpoikien häät joskus 30 vuoden päästä. Jos siis perinne silloin vielä on voimissaan.

Vierailija
5/5 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa ensi kertaa häihin tänä kesänä. Aikaisemmin on kutsuja tullut, mutta eri syistä ei ole päästy. Nyt olen menossa ja innoissani olen. Hintavaksi homma tulee, kun matkat ja hoteli jo yhteensä 160 euroa, itselle asusteita ja lahjaraha, mutta ihanaa kun viitsitään juhlia järjestää. Niin vähän juhlahetkiä on tässä elämässä ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan