Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhasen vajaatoiminta muuttui liikatoiminnaksi, pienennänkö annosta ennen lääkäriä?

Vierailija
26.07.2016 |

Otsikossa siis oikeastaan kysymykseni oli. Olen syönyt noin 8kk thyroxinia 200mikrogrammaa ja puoli vuotta sitten arvot oli TSH 0,8 (viitearvo 0,3-4,2) ja T4V 20,8 (viitearvo 11-22) ja endokrinologi sanoi sillon, että annetaan annostuksen olla sama ja labrat taas 6kk päästä. Nyt kävin labrassa ja katsoin nykyiset arvot omakanta sivuilla ja nyt olikin liikatoiminnan puolella, vaikka annostus on ollut sama. Arvot siis nyt TSH 0,005 (viitearvo 0,3-4,2) ja T4V 30,6 (viitearvo 11-22)

En ole huomannut juurikaan oireita, vaikka arvot liikatoiminnan puolella ovatkin. Aavistuksen enemmän olen hikoillut ja selittämätöntä väsymystä on ollut, muttei oikeastaan muuta.

Mulla on aika tuolle endokrinologille vasta melkeen 3viikon päästä. Nyt mietin, että voinkohan omatoimisesti laskea annostuksen esim. 150mikrogrammaan vai kannattaako vaan odottaa lääkärin mielipide ja ohjeistus?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähentäisin, koska kyllähän sitä annosta varmasti muutenkin on pienennettävä.

Vierailija
2/3 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä voi itsekin säätää, säätelen itsekin usein ja otan nytkin vähän enemmän kuin lääkärin määräys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.