Soneran laajakaista poikki, muita?
Olen koittanut käynnistää modeemin 3 krt uudestaan, ei auta. Windowsin vianmääritys ei tunnista ongelmaa. Kuitulaajakaista 100 Mb. Jelppiä, mistä mä tiedän onko se mun laitteessa vai Soneran päässä se ongelma?
Kommentit (14)
Minulla toimii ainakin mobiililaajakaista.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile komentokehotteessa ipconfigilla, onko modeemin ja tietokoneen välillä yhteys. Jos on, vika on soneralla. Minulla oli eilen ongelmia Soneran laajakaistan kanssa, mutta tänään on toiminut.
Miten Se komentokehote laitetaan? Käynnistysvalikossako? Mulla on vielä W7 mä en halua päivittää 10.
Apuohjelmat ja sieltä komentokehote, tai win+r ja cmd ja enter.
sitten:
ipconfig
Katsele numeroita, jonka jälkeen:
ipconfig -release
Nyt ip-osoitteen pitäisi muuttua, kun soneralta aiemmin saatu vapautetaan.
Komento ipconfig kertoo taas, mitkä ne ip-osoitteet ja muut tiedot ovat releasen jälkeen.
Tämän jälkeen uudistetaan ip-osoite eli pyydetään uutta:
ipconfig -renew
Hetken kuluttua annetaan taas komento:
ipconfig
Katsotaan numeroita ja jos eroa on ipconfig -release -komennon antamisen jälkeen saatuihin, on ip-osoitteen uudistaminen onnistunut ja vika on Soneralla.
Näin minulla oli tilanne eilen. Yhteys takkuili, mutta silti sain haetuksi välillä uuden IP:n, ja välillä taas vapautetuksi sen.
Täällä ei ongelmaa Soneran kanssa, muuten en tässä näpyttelisikään.
Näyttää olevan pöytäkoneessa vika, kannettavalla toimii wlan yhteys samasta modeemista. Mä päivitin eilen f-securen vpn ohjelman ja kokeilin sitä. Sekä on sotkenut netin? En muistanu ottaa sitä pois automaattisesta käynnistymisestä kun avaa koneen.
Mulla on puhelimessa Saunalahti laajakaista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan pöytäkoneessa vika, kannettavalla toimii wlan yhteys samasta modeemista. Mä päivitin eilen f-securen vpn ohjelman ja kokeilin sitä. Sekä on sotkenut netin? En muistanu ottaa sitä pois automaattisesta käynnistymisestä kun avaa koneen.
Onko muilla ollu ongelmia ton VPN:n kanssa?
-ap
Mulla toimii pöytäkoneella normaalisti.
Jaa, minulla toimii normaalisti, puhelimella sekä koneella
Hep, nyt toimii. Laitoin Freedome VPN:n päälle ja heti aukes yhteys. Siinä oli valmiina Se viimeiseksi käytetty yhteys.
Kiitoksia neuvojille!
Vierailija kirjoitti:
Hep, nyt toimii. Laitoin Freedome VPN:n päälle ja heti aukes yhteys. Siinä oli valmiina Se viimeiseksi käytetty yhteys.
Kiitoksia neuvojille!
siis viimeiseksi käytetty ip.
-ap
Joo, Freedomen kanssa on ollut yhteyden kanssa välillä ongelmia itsellä ja parilla kaverilla. On auttanut, kun renklaa sitä pois ja päälle.
Kokeile komentokehotteessa ipconfigilla, onko modeemin ja tietokoneen välillä yhteys. Jos on, vika on soneralla. Minulla oli eilen ongelmia Soneran laajakaistan kanssa, mutta tänään on toiminut.