Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa syntyy ennätys vähän lapsia tänä vuonna

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Vierailija
22/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen eläkejärjestelmä makaa tulevien sukupolvien varassa. Eli  jos tulevaisuudessa ei ole eläkkeiden maksajia, ei ole eläkkeitäkään. Tämän päivän nuorten kannattaa ymmärtää, etteivät he saa eläkkeitä, jolleivat ole pystyneet itse palkastaan säästämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun lamavuosina syntyi paljon lapsia. He ovat itse parhaillaan tai juuri tulossa lastentekoikään. Voidaan siis odottaa, että lapsia syntyy lähivuosina ainakin jonkin verran enemmän kuin nyt.

Samaa odotettiin 1970-luvulla, kun suuret ikäluokat tulivat parhaaseen lisääntymisikään. Mutta toisin kävi: 1970-luvulla synnytettiin vähemmän kuin moniin vuosikymmeniin. Marjatalla ja Pertillä oli parempaa tekemistä kuin yli kahden lapsen maailmaan saattaminen. Mitä tekemistä muka? No vaikkapa Peyton Placen katseleminen ja Rhodoksella käyminen.

Vierailija
24/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun lamavuosina syntyi paljon lapsia. He ovat itse parhaillaan tai juuri tulossa lastentekoikään. Voidaan siis odottaa, että lapsia syntyy lähivuosina ainakin jonkin verran enemmän kuin nyt.

Ei se auta, vaikka synnytysikäistä väestöä olisi, jos asenteet lastentekoa kohtaan ovat kielteiset, niin kuin nykynuorilla huomattavasti suuremmassa määrin on verrattuna aikaisempiin sukupolviin. Ei haluta lapsia, vaan halutaan vain matkustaa ja bilettää ja lapsi siihen paikkaan olisi katastrofi, kun ei voi enää matkustaa ja bilettää, ainakaan siihen tapaan kuin mitä ilman lasta.

Tuossa asiassa pitäisi siis tapahtua muutoksen paikka, varsinkin siellä asennepuolella.

Vierailija
25/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen eläkejärjestelmä makaa tulevien sukupolvien varassa. Eli  jos tulevaisuudessa ei ole eläkkeiden maksajia, ei ole eläkkeitäkään. Tämän päivän nuorten kannattaa ymmärtää, etteivät he saa eläkkeitä, jolleivat ole pystyneet itse palkastaan säästämään.

Fakta on se ettei nuoret alle 30v tule ikinä minnekään eläkkeelle pääsemään ja moni tiedostaa sen kyllä. Sitten huomattava osa nuorista on työttömänä niin ei ole järkevää perustaa perhettä en vain ymmärrä miksi alentuvaa lapsilukua ihmetellään? Vuonna 2010 se oli 1,87 ja nyt 1,65 :/ Nykyään lapsia hankkivat 90-luvun lamalapset jotka kasvoi köyhyydessä ja siitä se kai kumpuaa etteivät halua hankkia lapsia tai jos hankkivat niin vain yhden

Vierailija
26/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ystäväpiirissäni huomaan ainakin lapsikielteisyyden. Nykyaikuiset odottavat elämältään enemmän. Ei siihen kuvioon sovi rahapula ja vaipan vaihto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän