Miten paljon oon tehny tällä tavalla haittaa terveydelleni?
Olen 2 vuoden ajan nukkunut tyynyliinoilla, lakanoilla ja pussilakanoilla joita en oo ollenkaan pessyt pesukoneessa, vaikka nuo ostaessa on lukenut aina suositus että pestävä ennen käyttöön ottoa. Oon nyt lukenu sitten että tyynyliinat, lakanat ja pussilakanat sisältävät pesemättöminä terveydelle erittäin vaarallisia myrkkyjä... Enkä voi kieltää sitä ettei petivaatteeni haisisi pistävän oudoille, se on kai just niiden myrkkyjen haju. :( en oo koskaan ollu herkkä reagoimaan iholla, joten mitään iho-oireita mulle ei oo kyllä tullu tästä tavasta, enkä oo myöskään herkkä allergisoitumaan joten tietääkseni mitään allergiaakaan ei oo tullu ja hengitysvaikeuksia ei oo myöskään ollu. Mutta kun nukun ja hikoilen, piehtaroin noissa myrkyissä, niin eihän se silti sitä sano etteikö niitä ois voinu kertyä mun elimistöön!
Luin että ne myrkyt aiheuttaa syöpää ja hedelmällisyyden kanssa ongelmia. No hormonaalisia ongelmia mulla on, voisikohan johtua noista myrkyistä?. Ja pitääkö heittää koko patja menemään, vai riittääkö että pesee patjan irroitettavan päällys kankaan? tosin se kangas ei oo mikään hirveän paksu eli varmaan lakanan kautta niitä myrkkyjä imeytyny patjaankin...
Joo, kannattaa opetella se pesukoneen käyttö. Ei siihen kauaa mene.