Testi teille, joilla on juuri nyt astianpesukoneessa odottamassa nostoa puhtaat tiskit. Ottakaa kellosta aikaa, kauanko tyhjennys kestää.
Ja tulkaa kertomaan se aika tähän ketjuun. Tyhjennysvauhti on siis ihan normaali, miten sen normaalistikin tyhjennätte.
Kommentit (57)
Olen kellottanut tuon homman joskus ja aika oli 2:35
Akka valitti että tiskikonetta ei kerkeä(viitsi) aamulla tyhjentää, joten tein hänelle selväksi, että sen kerkeää aivan hienosti, ilman että juuri mitään tarvitsee muuttaa.
14v tyhjentää parhaillaan, parisen minuuttia näyttäis menevän
No onhan tuossa parisen tuntia ainakin mennyt eikä mitään tapahdu. Minä olen tehnyt keittiöhommia kyllä jo riittävästi tälle päivää, mutta ei kai tuolle kukaan muukaan mitään tee.
Omassa keittiössä tyhjennys kestää parikolme minuuttia. Mulla on pieni keittiö ja tiskikonekin sellainen 45 cm leveä.
Joskus kyläillessä autan emäntää ja tyhjennän heidän koneen. Vieraassa keittiössä ärsyttävä homma, kun ei aina heti arvaa, mihin mikäkin kuuluu. Epäilen, ettei se emäntäkään tykkää, kun ne menee vääriin paikkoihin. Se on vaan jotenkin selkärangassa, että tuppaa olemaan muka hyödyksi ja auttaa.
Enpä ota aikaa kauan menee tyhjennykseen. 5 henkilön taloudessa olen viime aikoina jättänyt tahallani tiskikoneen tyhjentämättä ja täyttämättä. Katsonut milloin tulee se hetki että joku muu kuin minä älyää että astiat eivät itsekseen liiku pisteestä a pisteeseen b. Tänä aamuna, kaksi päivää ilman tiskikoneen elämää, ilmeisesti astiat oli kaapista loppu kun isäntä oli lasten kanssa tyhjentänyt ja täyttänyt koneen uudelleen!!!
Meidän uudessa keittiössämme on kaksi astianpesukonetta. Koska käytämme arkena samoja perusastioita, niin juuri koskaan ei tarvitse tyhjentää erikseen konetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 14 minuuttia
Jos tämä on totta, tyhjennät sitä erittäin hitaassa tahdissa.
Ja sinä olet niitä, jotka eivät kuivaa ruokailuvälineitä vaan viskaavat ne sellaisenaan laatikkoon. HUomaatko, että niihin kertyy harmaa kerros, jos et vaivaudu käyttämään pyyheliinaa.
Ei kerry jos käyttää oikeanlaista pesuainetta. Ne sellaiset tabletin, jotka on tiivistettyä granua jossain pussissa, on ihan fiaskoja. Jättää harmaan pinnan ja rasvaakin jopa. Hyi. Semmoiset on parhaita, mitkä on osittain granulaattia ja nestettä. Ihan ehdottomasti parhaita.
3min 44sek täyden koneen tyhjennys ja täyttö puolilleen. Astiat oli sekavasti laitettu, niin meni normaalia kauemmin. Täytyypä ottaa aika kun on kone omalla tyylillä täytetty. Miten voikin olla jännää.
Minä en tyhjennä konetta ellei ole tarvetta niille astioille. Sieltä ne löytyy paremmat astiat kun on ainakin 1-2 kertaa viikossa vieraita. Kauhean vaikeeta teillä.
Kone pyssäs ihan just ja astiast ovat kuumia. Jos kone on pyörinyt näin illalla, niin puran koneen aamulla.
Se on ällöä hommaa, jätän huomiselle. Siis kun yllän vaan kaappien kahdelle alimmaiselle hyllylle( norm.yläkaapit) joudun kokoajan pomppia tuolille ylös alas kun kaikki astiat ei mahdu alakaappeihin eikä alimmille hyllyille. Odotankin usein jos mies tekisi sen😊
Minulla on tuommoinen vähän pienempi astianpesukone (45 cm x 70 cm). Tyhjensin sekuntikellon kanssa normaaliin rauhalliseen tahtiini. Aikaa meni luukun avaamisesta luukun sulkemiseen 2:25.11 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tyhjennä konetta ellei ole tarvetta niille astioille. Sieltä ne löytyy paremmat astiat kun on ainakin 1-2 kertaa viikossa vieraita. Kauhean vaikeeta teillä.
Missä säilytät sitten käytettyjä astioita, kun puhtaat ovat koneessa? Itse laitan ne aina suoraan käytöstä koneeseen. Ja vaikeaa ei ole nähnytkään joku astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 14 minuuttia
Jos tämä on totta, tyhjennät sitä erittäin hitaassa tahdissa.
Ja sinä olet niitä, jotka eivät kuivaa ruokailuvälineitä vaan viskaavat ne sellaisenaan laatikkoon. HUomaatko, että niihin kertyy harmaa kerros, jos et vaivaudu käyttämään pyyheliinaa.
Minä en ole tuo, kelle vastaat, mutta minulla on aina ollut asunnossa sellainen astianpesukone, jossa ei ohjelman päätyttyä ole kosteita astioita. Eikä muuten kerry yhtään mitään kerroksia, kun laitan yhteen koneelliseen puolitetun tiskitabletin. Joskus kolmasosan tabletista. Ihan vain koska se riittää mainiosti.
2min6sek
Täynnä oli. Hiukan siinä aina kestää kun asunnon suunnittelu koneen suhteen on ollut kummallinen - kone on huoneen nurkassa, ja jotta saan tiettyyn asitaan mukit ja lasit, on kumarrutta koeen yli kun toisella puolen ei ole tilaa :P
Täälläkin mennään tyylillä että kun koe on käynyt, avaan sen raollee että nesteet haihtuu ja sitten kuivuttua astiat vaan kaappiin. En pyyhi niitä tms. Ja aina nostan ne ihan reippaaseen tahtiin, kun tuo ei ole suosikkipuuhaani johon haluisin aikaa tuhraa.
Vierailija kirjoitti:
2min6sek
Täynnä oli. Hiukan siinä aina kestää kun asunnon suunnittelu koneen suhteen on ollut kummallinen - kone on huoneen nurkassa, ja jotta saan tiettyyn asitaan mukit ja lasit, on kumarrutta koeen yli kun toisella puolen ei ole tilaa :P
Täälläkin mennään tyylillä että kun koe on käynyt, avaan sen raollee että nesteet haihtuu ja sitten kuivuttua astiat vaan kaappiin. En pyyhi niitä tms. Ja aina nostan ne ihan reippaaseen tahtiin, kun tuo ei ole suosikkipuuhaani johon haluisin aikaa tuhraa.
Tiettyyn kaappiin, piti sanomani x)
Kyllä, tämä on kotityö, jota ei jakseta tehdä ja vielä vähän ymmärretään, kuinka nopeasti se on tehty pois alta. Yksi nopeimmista kotitöistä ja myös sellainen, että tehdyn homman näkee harvinaisen konkreettisesti (= tasot tyhjät likatiskeistä).