Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio antaa kenenkään lapsistani muuttaa suoraan lapsuudenkodistaan avoliittoon.

Vierailija
25.07.2016 |

Ihan sama, onko täysi-ikäinen vai ei.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu vittuun!

Vierailija
2/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan yritykselle :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikamme on 32v. eikä ole muuttanut suoraan avoliittoon. Eikä mihinkään muuallekaan.

Vierailija
4/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ajattelit estää täysi-ikäistä? Seisot edessä ja estät? Roikut lapsessasi kiinni koko ajan, jottei tämä pääse livahtamaan?

Vierailija
5/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
6/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ajattelit estää täysi-ikäistä? Seisot edessä ja estät? Roikut lapsessasi kiinni koko ajan, jottei tämä pääse livahtamaan?

Tällä 18-vuotiaaseen lapseensa fiksaantuneella aloittajalla on lienee ollut käynnissä jo vuosia jokin henkisen alistamisen prosessi, millä yrittää estää lapsiaan kasvamasta. Onneksi se ei mitä ilmeisemmin ole toiminut, kun lapsi haluaa muuttaa ulkomaille asti. Enkä ihmettele miksi?

Vierailija
7/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisinä muutettiin yhteen, avoliittoa nyt takana parikymmentä vuotta. Mitä pahaa tässä on?

Vierailija
8/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minun poikani muutti alle kaksikymppisenä kotoa pois. Itse soitteli puhelut hankkiakseen asunnon ja kun oli avaimet kädessä alkoi siellä uudessa kodissaan pesemään lattioita ja keittiön kaappien hyllyjä. Hymyilytti seurata hänen intoaan, kun ei ollut aikaisemmin osoittanut suurempaa mielenkiintoa kodin siisteyteen.

Olin ylpeä hänen omatoimisuudestaan. Ei tullut mieleenikään alkaa estelemään häntä, enkä tietysti olisi voinutkaan estää. Valitsin mieluummin sen, että välimme ovat hyvät ja hän voi pyytää apua tarvitessaan, ilman että äiti sanoo,  "Mitä minä sanoin, ei siitä mitään tule". Kaikki lähti sujumaan oikein hyvin. 

Vierailija
9/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Ei sitä varmaan sulta kysytä.

Vierailija
10/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mode hei, olisko aihetta panna Ikis jäähylle?

Vierailija
11/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon poikaystävä muutti lapsuudenkotiini asumaan :-) Oliko se sitten avoliitto?

Vierailija
12/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minun poikani muutti alle kaksikymppisenä kotoa pois. Itse soitteli puhelut hankkiakseen asunnon ja kun oli avaimet kädessä alkoi siellä uudessa kodissaan pesemään lattioita ja keittiön kaappien hyllyjä. Hymyilytti seurata hänen intoaan, kun ei ollut aikaisemmin osoittanut suurempaa mielenkiintoa kodin siisteyteen.

Olin ylpeä hänen omatoimisuudestaan. Ei tullut mieleenikään alkaa estelemään häntä, enkä tietysti olisi voinutkaan estää. Valitsin mieluummin sen, että välimme ovat hyvät ja hän voi pyytää apua tarvitessaan, ilman että äiti sanoo,  "Mitä minä sanoin, ei siitä mitään tule". Kaikki lähti sujumaan oikein hyvin. 

näin myös meillä :) Poika muutti 18v pois, oli säästänyt itse takuuvuokrarahat ja viikossa oli jo kaikki sopimukset ja paperit vakuutuksia myöten kunnossa. Kun piipahdin kylässä, tamppaili siellä mattoja ja keitti sitten kahvit äidille. Nyt opiskelee yliopistossa ja muutti sitten yhteen tyttöystävänsä kanssa.

Vierailija
13/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mäkin yritän omien lapsien kanssa tuota. Itse muutin kotoa suoraan avoliittoon, useiden vuosien jälkeen tuli kuitenkinero ja muistan sen huumaavan vapuden tunteen kun oli eka kertaa oma koti ja olin jo 28-v. Tunteen että Olisi pitänyt kokea se aikaisemmin. Vapauden jälkeen seuraava suhde onnistuikin eikä vähiten sen takia että aluksi oli omat kämpät eikä heti kotileikkiä.

Vierailija
14/19 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä periaate, jokaisen pitäisi asua itsekseen ennen parisuhdetta. Oma mies muutti suoraan lapsuudenkodistaan minun kanssani yhteen ja se valitettavasti näkyy vieläkin. Maatilalla oli miesten ja naisten työt eroteltuna, mies ei ole kotonaan tehnyt mitään kotihommia. Meillä kerrostalossa miesten töitä ei ole.

Vierailija
15/19 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin äiti sanoi, että kannattaa opetella ensin "olemaan yksin". Me kyllä muutettiin poikaystävän kanssa suoraan avoliittoon, mutta samaan aikaan poikaystävä aloitti intin ja oli siellä puoli vuotta. Yksin asuminen meni itsellä hyvin, ja nyt nykyään kun poikaystävä on ns. koko ajan kotona niin hoitaa kotia hyvin siinä missä minäkin :)

Vierailija
16/19 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta aloittaja on ihan oikeassa tuossa. Itse tein tuon päätöksen itse, enkä muuttanut kenenkään miehen kanssa yhteen ennen kuin todella tuntui että oon valmis. 6 vuotta asuin itse ja sitten oli oikea aika, en yhtään usko että olisin yhtä valmis suhteeseen ilman yksinoloa (tai ainakin -eloa.)

Vierailija
17/19 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumminkin aika hirmuisen paljon parempi vaihtoehto, kuin alkaa asumaan sitä avoliittoa teillä.

Vierailija
18/19 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mode hei, olisko aihetta panna Ikis jäähylle?

SSSS on ilmeisesti jo laitettu ikibanniin. Joutaisi tämäkin.  Yhden asian jankuttaminen lukuisissa aloituksissa viittaa mielenterveysongelmiin. SSSS sentään käytti rekisteröintiä, joten oli helppo vältellä hänen mielenmaailmaansa. 

Näitä joskus availee luullen kyseessä olevan täysipäisen henkilön. 

Vierailija
19/19 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin molemmat pojat ovat muuttaneet omilleen yksin asumaan, eivät avoliittoon. Hyvää se tekee oppia ottamaan vastuuta itsestään ensin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan