Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko syödä terveellisesti ja maukkaasti? Katso tästä mallia!

Vierailija
24.07.2016 |

Päivä 1

Aamiainen: maustamatonta jogurttia, sekaan pilkottu nektariini, pähkinöitä ja manteleita. Viipale tummaa leipää (minulla aina gluteeniton), päälle viipaloitu avokado ja rouhittua mustapippuria.

Lounas: fetamunakas, kurkkua, paprikaa, lehtikaalia, auringonkukansiemeniä

Välipala: banaani, kourallinen manteleita

Päivällinen: pala lämminsavulohta, uunikasviksia, feta-kermaviilikastike

Iltapala: viipale leipää, juustoa, kurkkua, tomaattia

Päivä 2

Aamiainen: vaniljalla maustettu chiavanukas mantelimaitoon, marjoja, kookoshiutaleita. Keitetty kananmuna.

Lounas: mausteinen kukkakaalikookoskeitto, juustoinen teeleipä (glut.)

Välipala: avokado, kourallinen pähkinöitä

Päivällinen: tomaattipohjainen, valkosipulinen kalapasta (minulla glut.)

Iltapala: maustamaton jogurtti, banaani, siemeniä

Päivä 3

Aamiainen: Riisipuuro kanelilla, pala tummaa leipää, juustoa ja paprikaa

Lounas: kanasalaatti, pähkinöitä

Välipala: pala tummaa leipää, hummusta

Päivällinen: uunikala, täysjyväriisi, lisukesalaatti

Iltapala: kasvislautanen, dippikastike

Juomana vettä, kahvia, joskus lasi viiniä ruoan kanssa. Hedelmiä voi vaihdella, kasviksia voi syödä joka välissä paljon enemmänkin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat kertoa tästä ruokavaliostasi, ollaksesi esimerkillinen? Vai todistaaksesi syöväsi uusien terveyskotkotusten mukaan? (chiavanukas, niin 2014! nolo.) Onko gluteenittomuudelle lääketieteellistä syytä?

Ja aivan liikaa eläintuotteita...

Jaksaisiko joku kriittinen avata vähän omaa ruokavaliotaan niin saataisiin keskustelua ja hyviä vinkkejä?

Omana neuvona sanoisin sinulle että ei kannata syödä sen mukaan mikä on muotia tai pois muodista. Ruoka ei ole koskaan noloa. En tiedä minä vuonna chiavanukkaasta tuli ns. hitti mutta koska se on hyvää, nopeaa, kasvipohjaista, terveellistä ja helppoa muunneltavaa niin luulen syöväni sitä vielä vuonna 2044. Lisäksi ivallisuus ja pahantahtoisuus menee vielä kauemmas kuin vuoteen 2014, ihan sinne pimeälle keskiajalle.

Ap

Vierailija
22/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä vaikuttaa sun ruokavalio. Mulla on itsellä aika samantapainen. Tärkeintä näissä ruoka-asioissa on mielestäni, että voi hyvin. Ei ole järkeä syödä ruokaa josta tulee vatsa kipeäksi tai huono olo vaikka olisi kuinka terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaksaisiko joku kriittinen avata vähän omaa ruokavaliotaan niin saataisiin keskustelua ja hyviä vinkkejä?

Omana neuvona sanoisin sinulle että ei kannata syödä sen mukaan mikä on muotia tai pois muodista. Ruoka ei ole koskaan noloa. En tiedä minä vuonna chiavanukkaasta tuli ns. hitti mutta koska se on hyvää, nopeaa, kasvipohjaista, terveellistä ja helppoa muunneltavaa niin luulen syöväni sitä vielä vuonna 2044. Lisäksi ivallisuus ja pahantahtoisuus menee vielä kauemmas kuin vuoteen 2014, ihan sinne pimeälle keskiajalle.

Ap[/quote]

Mun esimerkkipäivä:

Aamulla kahvia, turkkilaista jugurttia, mustikoita tai muita marjoja ja pellavansiemenrouhetta, kurpitsansiemeniä ja auringonkukansiemeniä.

Lounas spagettia, bolognesekastiketta.

Päivällinen voissa paistettuja ahvenia, uusia perunoita, porkkanoita.

Ei välipaloja. Syön kolme ateriaa päivässä. Iltapäivällä kahvia. Välillä maistuu kahvipulla ja jätski. Treenaan 4-5 kertaa viikossa (sali, juoksu), kroppa on kunnossa ja mieli virkeä. Vaikka en syö avokadoa enkä chiansiemeniä.

Vierailija
24/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulisin kipeäksi sun ruokavaliostas. Toi on kaikkea muuta kuin terveellinen . Sopinee sulle mutta ei tuota voi miksikään malliksi tarjota.

Sitä paitsi, ei se välttämättä ole leivän gluteeni, joka teitä pierettää. Vaan ihan vanhanaiksesti hiiva vaan. Hiivakin nääs turvottaa ja pierettää, eikä sitäkään kannata ylenmäärin syödä.

Vierailija
25/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs silloin kun ruokabudjetti on 5€/päivä?

Silloin söisin perusruokina kasvispohjaisia keittoja ja lisäksi mukaan proteiininlähde liha, kala, pavut tai linssit. Iso satsi kerralla ja pakkaseen. Tonnikalapasta johon tomaattimurskaa, anananasta ja valkosipulia. Samoin iso satsi valmistuu kerralla. Seiti on edullista kalaa. Ehkä parvekkeellasi voisi olla laatikko jossa kasvatat yrttejä?

Leipoisin itse leipää, esim. teeleipä on hyvä ja nopea tapa saada tuoretta lämpimäistä pöytään. Metsästä marjat ja sienet pakkaseen, siellä on niin paljon kuin jaksat poimia. Kalaakin saa itse ongittua jos tuoretta haluaa. Moneen paikkaan pääsee keräämään ilmaiseksi omenoita syksyisin, niistä voi tehdä sosetta ja pakastaa.

Puurot, vellit ovat edullisia.

Kananmunat eivät ole kalliita. Juustoja voi pakastaa jos löytyy esim. tarjouksesta niin ostaa kerralla enempi.

Ap

Vierailija
26/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista ap kukkanen. Milläs rahoilla syöt tuommoisia. Ei taida olla parin päivän soppa ja uunivuoat tullu tutuiks kun on varaa

Vierailija
27/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulisin kipeäksi sun ruokavaliostas. Toi on kaikkea muuta kuin terveellinen . Sopinee sulle mutta ei tuota voi miksikään malliksi tarjota.

Sitä paitsi, ei se välttämättä ole leivän gluteeni, joka teitä pierettää. Vaan ihan vanhanaiksesti hiiva vaan. Hiivakin nääs turvottaa ja pierettää, eikä sitäkään kannata ylenmäärin syödä.

Miksi se ei ole terveellinen? Haluaisin oikeasti tietää.

Syömissäni gluteenillisissa tuotteissa ei ole ollut hiivaa. Mutta siitä olen samaa mieltä että hiiva pierettää, ihan kamala aine.

Ap

Vierailija
28/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuolisin AP:n ruokavaliolla jo aamiaisella, anafylaktisen sokin takia. Olen pähkinöille vakavasti allerginen. Eli ei kuulosta hyvältä. Oma aamiainen on simppeli smoothie, jossa banaani, mansikkakeittoa/mansikkajogurttia (juotava, perusrasvainen), luomumaitoa (rasvaton, lapsena tottui rasvattomaan niin kevytmaito tuntuu nykyään kermalta) ja kuiduksi kaurahiutaleita. Pitää hyvin nälän lounaaseen asti. Ylimääräistä sokeria ei tarvi makeutukseen, mansikkaosasta tulee riittävästi.

Lounaalla tavallisesti työpäivinä sushia (työpaikan lähellä sushiravintola) tai puolikas subi (hunajakaura, tonnikala, perusjuusto, bbq-kastike, salaatti, tuorekurkku, oregano), ja lomalla jotain kevyehköä, kreikkalainen salaatti tai joku lohi/tonnikalaleipä (koosta riippuen 1 tai 2), yleensä ruispohja. Joskus lounaaksi näin kesällä menee mansikoita rasiallinen ihan sellaisenaan.

Päivällinen on lämmin ellei ulkona ole helle. Helteellä sama kuin lounaalla, viileämmällä säällä ihan joko itsetehtyjä lihapullia/jauhelihakastiketta + perunoita tai sitten kalaa ja muusia.

En välttele rasvaa enkä hiilareita. Munuaiset lääkityksen takia kovilla, joten proteiiniä rajallisesti.

Vierailija
29/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi rehellinen kaurapuuro marjoilla, lounaaksi salaattia, kasviksia ja jotain lihaa. Välipalaksi omena/banaani/muutama pähkinä/pari riisikakkua ja päivälliseksi riisiä tai perunaa ja kanaa. Iltapalaksi maitorahka marjakeitolla JA HYVIN VOIN

Terveellisesti syömisen ei tarvii olla mitään hifistelyä ja superfoodeja. Turhaa rahastusta

Vierailija
30/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei ole terveellinen? Haluaisin oikeasti tietää.

Syömissäni gluteenillisissa tuotteissa ei ole ollut hiivaa. Mutta siitä olen samaa mieltä että hiiva pierettää, ihan kamala aine.

Ap

Koska pähkinät on yleisesti hyvin allergisoiva ruoka-aine. Toinen on maito ja kolmas kala. Itse en pysty noita keliaakikkojen leipiä syömään ollenkaan. Olen kokeillut ja minä saan niistä ihan älyttömät vatsavaivat. Tuo sinun tyylisi sopii vain sulle, sitä ei voi tarjota yleiseksi ohjeeksi koska siinä on niin paljon sellaista mikä ei yleisesti sovi kaikille. 

Vierailija
31/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kourallinen pähkinöitä

Vierailija
32/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kalalle allerginen ja syön kasvikset vain tuoreena. Keitetyt, höyrytetyt, paistetut tai jollai muulla tavalla valmistetut kasvikset ällöttää.

Vierailija
33/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan samalta mitä mä syön! Iho, kynnet ja hiukset voi hyvin. Ihan parasta saa syödä niin paljon kun vaan ikinä haluaa eikä tule huonoa omatuntoa. Liikun paljon myös.

N18

Vierailija
34/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän nyt on itsestäänselvää ettei sellaista pidä syödä mille on allerginen. Ei se silti tee ko. ruoka-aineista epäterveellisiä.

Mikä ruokavaliossani on ns. superfoodia?

Ap

Vierailija
35/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pääosin leivon itse leipäni eli en käytä valmiita lisäainepitoisia leipiä. Syön myös paljon leivän korvikkeena riisikakkuja.

Ap

Vierailija
36/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kourallinen pähkinöitä

Vierailija
37/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinöissä ja siemenissä on noin paljon syötynä haitallisia aineita. Runsaasti homeenesto-, säilöntä-, ja torjunta-ainejäämiä.

Vierailija
38/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä menu musta. Mielestäni melko normaali, eikö noin suunnilleen ihmiset syö? Itse syön aika samalla tavoin, mutta enemmän kasviksia ja hiukan enemmän super-food:eja (oma valinta, ei välttämätöntä). Ei tässä nyt ihmeemmin joudu pilkkomaan.

Se joka selosti rasvamaksasta hedelmien vuoksi, niin hah haa, kerros oma ruokavaliosi. Ei kannata uskoa hedelmäpropagandaa, vaan käyttää omia aivojaan. Hedelmillä on ihminen kehittynyt aikoinaan.

Vierailija
39/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuolee pähkinöihin ja manteliin? Avokado, maitotuotteet ja kivihedelmät myös pannassa.

Vierailija
40/40 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kourallinen pähkinöitä

Huumorinaisia? Se on aina kiva juttu. :)