Viime yönä "haistoin" ensimmäisen kerran syksyn lähestymisen ilmassa.. Tässäkö tämä taas oli?
Pidän kyllä pimenevistä illoista, kuulaasta ja raikkaasta ilmasta, syksyisistä sateista, luonnosta jne, mutta on tämä Suomen kesä kyllä epäinhimillisen lyhyt! Mitä muut mieltä?
Kommentit (30)
Ei ollut kesä suinkaan vielä tässä!
Tänään on VASTA 24.7, eli yli kolmannes kesää vielä jäljellä + nykyään leuto ja kaunis syyskuu :)
Ei kesä ees oo erityisen lyhyt. Toukokuusta puolet on kesää suurinpiirtein, ja kesä-, heinä-, ja elokuu = kesäkuukausia. 3 ½ kk kesä
Syksy taas on vaan pari kuukautta, syys- ja lokakuu
Talvi on pitkä
Kevät jopa alle 2 kk.
Että kesä on ihan toiseksi pisin vuodenaika.
Viime kesänäkin kesä oli Helsingissä vasta elokuussa ja jatkui syyskuun alkuun asti ihan rantakeleinä.
Ja syksy on musta kesän jälkeen toiseksi ihanin tai jopa yhtä ihana. Ihan siihen asti kun alkaa pakkaset, siihen loppuu mun tykkääminen.
Ei... Älä sano noin... :''(
Aloin itkeä lukiessani otsikon. Minulla nimittäin on traumoja syksyn tuloon liittyen. Minua koulukiusattiin kymmenen vuotta, ja syksyn tulo aina konnotoi sitä aikaa minulle.
Siis miten helvetissä haistoit syksyn? Siis mille syksy muka haisee? Entä kesä, talvi, kevät? Kun ap kerran on joku saatanan koira tms. elukka, niin kerro samalla mille vaikka yö haisee. Ei juma taas joku hörhö linjoilla... "Haistoin syksyn" vmp.
Ja me taas juuri eilen illalla istuimme miehen kanssa kuistilla ja juttelimme, että on vieläkin niin lämmin, että tuntuu kuin olisi jossain etelänlomalla.
Haistoit vain tulevan sateen ilmassa. Kuumin kesä on vielä edessä. Syksy alkaa hapuilla vasta joskus elokuun puolivälissä.
Kesäkelit tuli vasta viime viikolla, ei se ole oikein että heinäkuussakin on syysmyrskyjä ja lämmintä vain 11 astetta. Kun kerran on kesä, niin olisi sitten kesäkelit sen kesä-elokuun. Mutta nykyään on syyskelit ympärivuoden, lyhyitä pätkiä jotain muuta, talvea tai kesää.
Ite just tänään haistelin kuinka vilja alkaa tuleentuun. Ihana syksyä lupaileva tuoksu <3
Vierailija kirjoitti:
Haistoit vain tulevan sateen ilmassa. Kuumin kesä on vielä edessä. Syksy alkaa hapuilla vasta joskus elokuun puolivälissä.
Riippuu missä asuu, lapissa vai etelärannikolla, länsirannikolla vai itärajalla.
Munkin mielestä pari päivää sitten rannalla seisoessa tuulessa ja ilmassa tuntui jokin. Jokin melankolinen vire, syksy.
Mä haistelin just äskön mun sinisiä kalsareita. Kyllä sininen sitten tuoksuu ihanalle! Siis ihan erilaiselle ku musta esim.
Oisko voinut olla lämmin ilma ja korkea ilmankosteus joka toi mieleen syksyn ja maatuvat lehdet jne?
Mulle ainakin tuli eilen sellainen hajumuisto mieleen. Ei se kesä vielä ohi ole, läheskään, mutta keskikesä on kyllä jo ohitettu.
Meinasin seuraavana viikonloppuna mennä puolukkaan, oli jo sen verran väriä pinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja me taas juuri eilen illalla istuimme miehen kanssa kuistilla ja juttelimme, että on vieläkin niin lämmin, että tuntuu kuin olisi jossain etelänlomalla.
Vieläkin on lämmin? Eihän lämpö ole kunnolla edes alkanut.
Kyllä, tässä tämä.
Minä aistin syksyn jo yli viikko sitten eka kerran.
Paska heinäkuu oli.
Hassua, minäkin juuri tänään näin koivuja, jotka olivat jo alkaneet hieman kellastua. Syksykin on ihana aikaa aina kaamokseen asti.
Ihanaa! Toivottavasti sää viilenee pian. Pääsee taas nauttimaan ulkoilusta.
Sama fiilis ollut itsellä :) Yöt todella pimeitä alkaa olemaan. Viljat hehkuu keltaista jo, metsässä mustikkaa, vattua ja pian alkaa mustaherukkakausi mehustuksineen. Kyllä, syksy on tulossa :)
Toinen asia on, että metsä hiljenee lintujen äänistä. Pihassa kyllä pääskyset vielä tirskuttaa ja poikueet opettelee lentojaan.
Toista se on keväällä. lintujen ääniä ihan älyttömästi iltaisin.
Et saamari sano. Ollaan tulossa Suomeen huomenna, kun lasten koulu loppui vasta talla viikolla. Tammosta on elama Euroopassa, lomat myohassa.....