Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu vaikka syön 700kcal päivässä

Vierailija
24.07.2016 |

Mistä tää johtuu

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöliekkiä ei ole olemassakaan.

Totta helvetissa on.

Niin on. Siksi esim. Afrikassa nälänhätäalueilla ihmiset ovat tunnetusti ylipainoisia.

Ei säästöliekki tarkoita sitä, että ihmiset eivät laihdu ollenkaan jos eivät syö ikinä. Se tarkoittaa sitä, että elimistö yrittää aluksi olla polttamatta ylimääräisiä rasvavarantojaan, mutta jossain vaiheessa se kuitenkin alkaa polttamaan niitä ja säästöliekki loppuu.

Vierailija
22/48 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin tota säästöliekkiä ihmettelen. Entisenä anorektikkona söin todella vähän ja laihduin. Saatoin syödä purkillisen maitorahkaa ja vähän vähäkalorista mehukeittoa ja liikkua monta tuntia päivässä eikä mitään säästöliekkiä tullut.

Sellaisia jaksoja tulee kyllä että joinain viikkoina paino ei tipu niin paljoa tai jopa ei yhtään mutta seuraavalla viikolla kyllä taas lähtee putoamaan.

Onhan se ihan selvää että jos ei syö, laihtuu. Miten kehitysmaissa ollaan niin laihoja? Tai miten esim anorektikot ovat niin laihoja vaikka taatusti miinuskaloreita? Tuolla säästööiekki-ideallahan ei kukaan kuolisi nälkäänkään kun laihtuminen loppuu kun ei saa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutuksessa neuvomassa ongelmana on että suurin osa perustaa neuvonsa omiin kokemuksiin. Luonnollisesti, se mikä toimii toisella, ei suurella todennäköisyydellä toimi toisella.

Aloittajalta kysyn mikä on sinun bmi nyt? Ja minkä verran yrität laihtua?

Laihtuminen ei ole suoraviivainen prosessi, vaan ravinnon kalorimäärä tulee suhteuttaa sen hetkiseen painoon (= energiantarpeeseen). Painon laskiessa kalorimäärää vähennetään. Tällä tavoin huolehditaan aineenvaihdunnan toimimisesta ja pidetään laihdutusprojekti turvallisesti käynnissä.

Vierailija
25/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan lait pätevät kyllä tässäkin asiassa. Jos saat päivässä 1000 kilokaloria liian vähän, laihdut keskimäärin kilon viikossa. Siinä, että näet tämän vaa'alla, menee ehkä muutama viikko, sillä paino vaihtelee muutenkin syödyn suolan, suolen täyteisyyden ym mukaan 1-2 kg muutenkin.

Voit verrata säästöliekkihöpinöiden osalta tilannetta autoon. Polttoainetta kuluu keskimäärin tietty määrä litroja per 100 km. Se vaihtelee vain sen mukaan, ajatko kaupunkiajoa vai maantiellä, pehmeästi kiihdyttäen vai raskaasti kaasutellen, talvella vai kesällä, mutta muulla tavalla et saa autoa säästämään polttoainetta, jos eteenpäin sillä mennään.

Vierailija
26/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki ei tarkoita etteikö laihtuisi, vaan se tarkoittaa, että kun paino on saatu normilukemiin, joutuu edelleen syömään todella todella vähän. Keho on tottunut vähiin kalorimääriin.

Miksi ei puhuta laihdutuksen laadusta? Jos tiputtaa sen 0,5-1kg viikossa, syö basic metabolic raten verran, liikkuu ja tankkaa terveellisesti, eikö se ole parempi kuin kitudieetti?

Vierailija
27/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot 1000 kcal päivässä

Vierailija
28/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho ei totu vähiin kaloreihin vaan 50 kg painava tarvitsee niitä vähemmän kuin 100 kg painava ihan vaan fysiikan lakien mukaisesti.

Vierailija
29/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko toi 700 kcal muka liian vähän luulin että se on terveellinen määrä kaloreita

Naisille suostus on 1500 kaloria päivässä, miehille 2000 kaloria päivässä. Tosin kilojoulit ovat kaloreita parempi tapa mitata päivittäistä energiansaantia.

Aijaa, oon nainen, ja minulle suositus on 2200. Tuo kalorimäärä riippuu mm. henkilön iästä ja koosta sekä työn rasittavuudesta ja vapaa-ajan aktiivisuudesta. Tuo 2200 ei ole vielä paljoa naisellekaan jos on aktiivinen.

Vierailija
30/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko toi 700 kcal muka liian vähän luulin että se on terveellinen määrä kaloreita

Naisille suostus on 1500 kaloria päivässä, miehille 2000 kaloria päivässä. Tosin kilojoulit ovat kaloreita parempi tapa mitata päivittäistä energiansaantia.

Aijaa, oon nainen, ja minulle suositus on 2200. Tuo kalorimäärä riippuu mm. henkilön iästä ja koosta sekä työn rasittavuudesta ja vapaa-ajan aktiivisuudesta. Tuo 2200 ei ole vielä paljoa naisellekaan jos on aktiivinen.

Joo, tossa oli kuitenkin kyse keskiarvosta ja toimistotyöläisestä. 2200kcal päivässä kuluttavat naiset ovat kuitenkin varmasti vähemmistöä.

Vierailija
31/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysiikan lait pätevät kyllä tässäkin asiassa. Jos saat päivässä 1000 kilokaloria liian vähän, laihdut keskimäärin kilon viikossa. Siinä, että näet tämän vaa'alla, menee ehkä muutama viikko, sillä paino vaihtelee muutenkin syödyn suolan, suolen täyteisyyden ym mukaan 1-2 kg muutenkin.

Voit verrata säästöliekkihöpinöiden osalta tilannetta autoon. Polttoainetta kuluu keskimäärin tietty määrä litroja per 100 km. Se vaihtelee vain sen mukaan, ajatko kaupunkiajoa vai maantiellä, pehmeästi kiihdyttäen vai raskaasti kaasutellen, talvella vai kesällä, mutta muulla tavalla et saa autoa säästämään polttoainetta, jos eteenpäin sillä mennään.

Älä jauha paskaa!!

Vierailija
32/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nom mites kilojoulet on KILOkaloreita helpompi tapa? Minusta on helpompi laskea 2000 kcal kuin 8368 kJ päivässä.

Vierailija
33/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt 700 kaloria/päivä noin kahdeksan vuoden ajan. Painossa noin 10 kg liikaa. Syyksi arvelen korkeaa verensokeria, joka pitäisi hoitaa. Paastoarvo 6.2.

Lasken kalorit tarkalleen.

1700 kaloria - en voi edes syödä niin paljoa.

Ei edes kermanjuontina onnistu.

Alkoholia en ole koskaan käyttänyt.

Vierailija
34/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tossa oli kuitenkin kyse keskiarvosta ja toimistotyöläisestä. 2200kcal päivässä kuluttavat naiset ovat kuitenkin varmasti vähemmistöä.

Olen nuori, 172 cm, normaalipainon ylärajalla, toimistotyössä, ja jonkin verran vapaa-ajalla aktiivinen. Silti tuo 2200 on laskurin mukaan, ja hyväksi itsekin havaittu.

Kokoiseni kilpa-urheilijanainen kuluttaa harjoittelukaudella vähintään 3000 kcal, he lienevät vähemmistössä.

Vierailija
35/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa!!

Valtaisan vakuuttava kommentti.

Vierailija
36/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen syönyt 700 kaloria/päivä noin kahdeksan vuoden ajan. Painossa noin 10 kg liikaa. Syyksi arvelen korkeaa verensokeria, joka pitäisi hoitaa. Paastoarvo 6.2.

Lasken kalorit tarkalleen.

1700 kaloria - en voi edes syödä niin paljoa.

Ei edes kermanjuontina onnistu.

Alkoholia en ole koskaan käyttänyt.

Heh heh, tämä on vähän sellainen "rape pisti ainaki sata jannua yhdellä kädellä pinoon grillillä"-tyyppinen tarina.

Ei muuta kuin tutkimuksiin. Tiedemaailma olisi kovin iloinen löytäessään tällaisen mullistavan poikkeuksen.

Tietysti. Aiemmin on aina käynyt niin että on huomattu henkilön valehdelleen tietoisesti syömisensä tai olevan retardi (ei osaa laskea kaloreita).

Vierailija
37/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä sitten syöt? Ja juot?

Vierailija
38/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32...minä syön myös todella vähän. Tosin kulutuskin on pientä. En laihdu mutta lihon heti jos syön edes normaalisti. Veren sokerit myös koholla. Ja varmasti myös stressihormonit. Läski kertyy mahaan.

Vierailija
39/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32...minä syön myös todella vähän. Tosin kulutuskin on pientä. En laihdu mutta lihon heti jos syön edes normaalisti. Veren sokerit myös koholla. Ja varmasti myös stressihormonit. Läski kertyy mahaan.

Verensokeriin voit vaikuttaa sillä, mitä syöt.

Vierailija
40/48 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä sitten syöt? Ja juot?

En usko, että vastaa kattavasti. Alitajunnassa on pelko, että käy ilmi eläneensä valheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän