Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Kuopioon

Vierailija
24.07.2016 |

Olemme muuttamassa Kuopioon ensi vuonna. Suosituksia kaivataan mihin kolmilapsinen perhe (2 koululaista, 1 tarhaikäinen) voisi muuttaa ja mihin ei. Lyhyt/lyhyehkö matka yliopistolle (pyörällä) suotavaa. Ja olen googlettanut mutta kysytäänpä tuoreita mielipiteitä. Kuopio on ennestään tuntematon.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin poliisin katuturvallisuusindeksistä ja sen mukaisista Suomen turvallisimmista kaupungeista (Espoo, Kouvola, Kuopio). Kuopiosta mainittiin, ettei siellä ole ongelma-alueita. Ilmeisesti ennen kyseenalaisesta maineesta kärsinyt Petonenkin nykyään rauhallista seutua.

Vierailija
2/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörönkaarta suosittelisin muuten, jos ei tuo lyhyt matka yliopistolle olis rajoitteena. Varmaa Neulamäestä löytyy jotain sopivaa, esim. Juontotieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiralast ja, Puijonlaaksosta on lyhyt matka yliopistolle eikä seutukaan ole kovin levotonta.

Kuopio sitten muuten on isoksi kaupungiksi todella pikkukylän kaltainen. Kyllä kytätään ja valitetaan ja huhut kulkee. Kohta muutan pois ja ei tule ikävä takaisin.

Vierailija
4/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörönkaarta suosittelisin muuten, jos ei tuo lyhyt matka yliopistolle olis rajoitteena. Varmaa Neulamäestä löytyy jotain sopivaa, esim. Juontotieltä.

Heh heh. Petonen on oikeasti rauhallista ja mukavaa seutua nykyään, mutta Pyörönkaarta en suosittele. Mutta se onkin liian kaukana teille. Niirala, Männistö on kivoja. Saaristokaupungin pohjoisosistakaan ei ole pitkä matka pyöräillä yliopistolle.

Vierailija
5/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten mainitsin niin olen googlettanut niinpä pyörökaari ja juontotie kuulostivat tutuilta. Kiitos näistä! Asutko itse jommassa kummassa..?

Joskus on vaan muutettava töiden ja opiskelujen takia, aina ei kohdetta pysty päättämään.

Vierailija
6/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä malliesimerkki savolaisesta mielenlaadusta. Esitetään hirveän auttavaista, mutta kerrotaan ne pahamaineisimmat tiet ja alueet.

Savolainen on tyytyväinen silloin, kun toisella menee huonosti. Savolainen on iloinen, kun itse on jekuillaan ja kieroiluillaan aiheuttanut sen, että toisella menee huonosti.

t. se pois muuttava

Vierailija
7/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puijonlaakso, Haapaniemi, Niirala, Särkiniemi, Julkula noilla kriteereillä mun mielestä sopivimmat ☺ Julkulasta kyllä vähän enemmän matkaa yliopistolle kun noista muista mutta pyörällä kulkee senkin hyvin!

Vierailija
8/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puijonlaakso.

Vierailija
9/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat asuinalueet Rönö ja Saaristokaupunki, Pirtti, keskusta ja Niirala myös ok. Varmaan joku Haapaniemikin ok jollain tapaa. Itse en muuttaisi Neulamäkeen, Julkulaan, Rypysuolle, Petoselle, Inkilänmäkeen, Kelloniemeen, Saarijärvelle. Männistössä ja Itkonniemessä muutamia taloja joihin en muuttaisi. Toiset tosin viihtyy noissakin paikoissa, mutta itse kaipaan asumista ns. normaalilla asuinalueella. Esimerkiksi Saaristokaupungissa näkyy lähinnä lenkkeilijöitä, tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, eläkeläisiä, lapsiperheitä, pariskuntia jne. Mutta heti kun menee vaikka Rautaniemestä/Savolanniemestä Petoselle huomaa sen eron porukassa kuin veitsellä leikaten. Petosen keskustassa tulee vastaan huumeidenkäyttäjiä, kannabikset haisevat kerrostaloista kun ohi kävelee, on maahanmuuttajaa ja sekojen näköisiä, ihmisiä jotka näyttävät moniongelmaisille työttömille ja sitten niille tappajalinnakundeille, on huumekuskia ja huumerikollisia aseineen. Porukka on vaan jotenkin todella erilaista/erinäköistä eri alueilla. Ei sillä etteikö monella ns. huonommallakin alueella asuisi mukavasti ja turvallisesti, kyllä Petosella nyt liikkua uskaltaa sentään, mutta itse en muuttaisi jos valinnanvaraakin kerran on.

Kuopio voi olla vähän kulttuurishokki jos muuttaa etelästä, rannikolta tai keskemmältä Suomea. :D Savolaiset nyt on vaan savolaisia ja mielenterveystilastot näkyvät kyllä valitettavasti täällä. Mutta ihan jees kuitenkin, paljon luontoa ja kaikki tarvittava löytyy.

Vierailija
10/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulamäki on ongelma-alue. En suosittele etenkään lapsiperheelle!!

Vierailija
11/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat asuinalueet Rönö ja Saaristokaupunki, Pirtti, keskusta ja Niirala myös ok. Varmaan joku Haapaniemikin ok jollain tapaa. Itse en muuttaisi Neulamäkeen, Julkulaan, Rypysuolle, Petoselle, Inkilänmäkeen, Kelloniemeen, Saarijärvelle. Männistössä ja Itkonniemessä muutamia taloja joihin en muuttaisi. Toiset tosin viihtyy noissakin paikoissa, mutta itse kaipaan asumista ns. normaalilla asuinalueella. Esimerkiksi Saaristokaupungissa näkyy lähinnä lenkkeilijöitä, tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, eläkeläisiä, lapsiperheitä, pariskuntia jne. Mutta heti kun menee vaikka Rautaniemestä/Savolanniemestä Petoselle huomaa sen eron porukassa kuin veitsellä leikaten. Petosen keskustassa tulee vastaan huumeidenkäyttäjiä, kannabikset haisevat kerrostaloista kun ohi kävelee, on maahanmuuttajaa ja sekojen näköisiä, ihmisiä jotka näyttävät moniongelmaisille työttömille ja sitten niille tappajalinnakundeille, on huumekuskia ja huumerikollisia aseineen. Porukka on vaan jotenkin todella erilaista/erinäköistä eri alueilla. Ei sillä etteikö monella ns. huonommallakin alueella asuisi mukavasti ja turvallisesti, kyllä Petosella nyt liikkua uskaltaa sentään, mutta itse en muuttaisi jos valinnanvaraakin kerran on.

Kuopio voi olla vähän kulttuurishokki jos muuttaa etelästä, rannikolta tai keskemmältä Suomea. :D Savolaiset nyt on vaan savolaisia ja mielenterveystilastot näkyvät kyllä valitettavasti täällä. Mutta ihan jees kuitenkin, paljon luontoa ja kaikki tarvittava löytyy.

Huumerikollisia aseineen? :D olen asunut Petosella yli 10 vuotta enkä ole nähnyt mitään sen kummenpaa kuin muissakaan peruslähiöissä. Älähän liioittele.

Vierailija
12/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos asiallisista vastauksista. Saa nähdä löytyykö uusi koti, varsinkin niirala kiinnostaisi mutta tarjontaa vähän tai melko kallista. Onneksi on vielä aikaa.

Vierailija
13/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulamäki, Särkilahti ja Puijonlaakso ovat lähinnä kampusta.

Vierailija
14/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumerikollisia aseineen? :D olen asunut Petosella yli 10 vuotta enkä ole nähnyt mitään sen kummenpaa kuin muissakaan peruslähiöissä. Älähän liioittele.

No siis kun itse menen Petoselle kauppaan, niin monesti näkee ns. laitapuolen kulkijoita, näkyy päällepäin että ihmisillä on työttömyyttä/alkoholiongelmaa jne. eli ulkonäkö on vähän "karumpi" (nuoriin pätee sama), vastaan tulee ihmisiä jotka näyttävät arpineen sille että ovat olleet linnassa, edelleenkin ruoho haisee joistain kämpistä kun ohi kulkee, huumekuskit jotka jäävät kiinni poliisin ratsioissa ovat usein juurikin Petoselta, sekä siellä asuu porukkaa jotka ostaa aseita ja maksavat huumeilla tai varastetulla tavaralla. Ryöstöjä tapahtuu myös joskus. Ei sillä, kyllä Petosella nyt uskaltaa asua, siellä voi asioida ja lenkkeillä ihan rauhassa, lintukotohan Suomi on.

Siltikin, Rautaniemi/Savolanniemi akselilla en ole kertaakaan nähnyt yhtäkään ns. epämääräisen oloista tyyppiä, en ihmisiä jotka näyttää sille kuin ne olisi olleet linnassa ja ryypänneet vuosikausia jne. Mutta toisaalta se on ihan ymmärrettävää, että missä on paljon edullisia asuntoja niin siellä asuu niitä joilla on pienemmät tulot ja monesti ne pienet tulot vaan jostain syystä näkyy muussakin elämässä. Ei tietenkään koske kaikkia eikä voi leimata kaikkia pienituloisia, mutta tutkimusfaktojahan nuo silti on että kärjistetysti jos on paremmat tulot niin muukin elämänhallinta on usein paremmin hanskassa, raha näkyy hyvinvoinnissa kuitenkin. Suht harmitonta seutuahan Petonenkin varmaan on, mutta en sinne itse silti muuttaisi kun parempiakin paikkoja on. Miksi muuttaisi huvikseen huonompaan kun parempaa on saatavilla?

Vierailija
15/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulamäki on narkkari- ja puliukkoaluetta kuten petonenkin edelleen vaikka mitä väitettäisi. Vasta petosella ryösti jotkut narkit yhden tutun hämärän aikaan. Niirala ja puijonlaakso on rauhallisia paikkoja ainakin.

Vierailija
16/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on jollain hyvin yksipuolinen kuva Kuopion asuinalueista.

Vierailija
17/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä millaisia palveluita arvostatte ja millaiseen asuntoon haluatte. Muutama kommentti kaksi vuotta asuneelta (muutin etelästä)

- saaristokaupungissa ei ole mitään palveluita, kaksi autoa välttämätön tuon kokoisella perheellä, mutta silti ei saa parkkipaikkaa kahdelle autolle monessakaan paikassa. Ja tosiaan Martti Ahtisaaren koulussa sisäilmaongelmia. Talot uusia ja "trendikäs" alue paremman keskiluokan silmään. Kaukana kaikesta ja bussit aina täynnä.

-puijonlaakso (ensimmäinen asuinpaikkani). Hyvät palvelut, hyvät ulkoilumaastot, lähellä keskustaa ja kampusta. Asunnot suht edullisia mutta aika vanhoja jne. Lähellä Rypysuo pahamaineinen, mutta omakotitaloalue kiva. Eniten vitutti kaupungista tullessa ylämäet.

- niirala, männistö, linnanpelto. Mukavan lähellä keskustaa ja vanhoja asuinalueita, lähikaupat jne on.

- inkilänmäki lähellä keskustaa ja lidl lähellä, mutta mäki ja ankea alueena. Myös huonomaineisia taloja.

- keskusta, paras alue varsinkin satama. Liian kallis todennäköisesti lapsiperheelle.

Suosittelen puijonlaaksoa!

Vierailija
18/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä tuota pyöräilyä. Voisiko sen korvata bussill? Silloin voisi valita kodin laajemmalta alueelta. Olen asunut keskustassa ja Saaristokaupungissa. En asuisi Neulamäessä enkä Petosella minäkään.

Vierailija
19/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sisäilmaongelmat todellisia Martin koulussa. Rikkaitten keksimiä. Oma lapsi käy koulua. Aina terve. Itse olen opena toisella paikkakunnalla ja olen nähnyt ne todelliset sisäilmaongelmat. Martin kouluun oli aina niin raikas tulla lasta ip- kerhosta hakemaan.

Vierailija
20/67 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljos ap:llä on budjetti? Kerrostalo, rivari, omakotitalo? Voitko asua vanhassa vai pitääkö olla uusi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi