Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rippijuhlissa, lakkiaisissa ja häissä onnitellaan myös vanhempia?

Vierailija
24.07.2016 |

Niin, miksi rippijuhlissa ja lakkiaisissa onnitellaan myös sankarin vanhempia? Tai häissä hääparin vanhempia? Eikö juhla ole rippilapsen/ylioppilaan/hääparin juhla, eikä heidän vanhempiensa? Eihän esim. viisikymppisilläkään onnitella päivänsankarin äitiä tai isää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun lapsi tai nuori saavuttaa jotain, niin onhan se kiva vanhemmille, hehän sitä lasta tukevat ja järjestävät ne bileetkin.

Huono provo tai sitten sosiaaliset taitosi ovat sikiöasteella.

2/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai takana on jokin ajatus, että vanhemmat ovat saaneet pidettyä lapsen hengissä aikuisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelen. Häissä en ole koskaan ollut, yo -juhlissa olen onnitellut vanhempia, kun muutkin. Tuo häissä vanhempien onnittelu on kyllä outoa, kun nykyisin pari on jo yhdessä vuosikaudet saman katon alla ja suuri osa ne  häätkin itse järjestää ja maksaa. Miten sitten onnitella parin vanhempia. Onko suomalainen joku tapa. Onnitellaanko muualla vanhempia?

Vierailija
4/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-juhlissa ja rippijuhlissa ymmärrän (vanhemmat tukeneet lapsen kasvua, opiskelua tms), häissä en. Varmaan peruja vanhoilta ajoilta, kun oli onni saada tytär naitettua toiseen taloon oman kodin ruokia kuluttamasta.

Jos itse olisin menossa naimisiin, onniteltavina olisimme tasan mieheni ja minä, ei muut.

Vierailija
5/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vanhempia kätellessä saa sanoa vain "päivää"?

Jos vahingossa sanoo heille "onnitteluja vanhemmillekin", se pitää samantien perua! 

Vierailija
6/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt kauheaa, että jotain ihmistä onnitellaan! Lopetetaan äkkiä moinen!

Vierailija
7/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ristiäisissä jotkut ääliöt onnittelee kastettavan lapsen vanhempia. Eihän ne nyt jumalauta heidän ristiäisensä ole, vaan sen lapsen!

Itse onnittelen vain päivänsankaria, en koskaan muita.

Vierailija
8/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ongelmia sitä onkin, onnitellaan liikaa ja vääriä ihmisiä :D :D :D

Vierailija
9/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap onko tämä jotenkin sinulta pois?

Vierailija
10/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ristiäisissä jotkut ääliöt onnittelee kastettavan lapsen vanhempia. Eihän ne nyt jumalauta heidän ristiäisensä ole, vaan sen lapsen!

Itse onnittelen vain päivänsankaria, en koskaan muita.

Paljonko se 2kk ikäinen ymmärtää onnitteluistasi?

Vierailija
11/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä onnitellut häissä vanhempia, saavathan he hienon miniä tai vävyn sukuunsa. Usein kyllä edelleen vanhemmat maksavat ainakin osan häiden kuluista.

Vierailija
12/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:))) Ei ole todellakaan ap:lta pois. Ihan vaan uteliaisuuttani kyselin, josko joku saattaisi tietää, mistä tällainen onnitteluperinne mahtaa juontaa juurensa. Onnittelenhan itsekin sankarin/hääparin vanhempia, kiinnostaisi vaan tietää perusteet sille, miksi itsekin toimii niin kuin tapoihin kuuluu.

Ap

Vierailija
13/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän häissä vanhempia onniteltu. Ei kyllä ollut edes perinteistä "kättelyjonoa". Aika turhaa toimintaa.

Vierailija
14/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ekaa kertaa häissä tänä kesänä. Oli miehen ystävän häät, en ollut tavannut hääparia ennen.

En tiennyt, että parin vanhempia pitää onnitella myös. Kävelin vaan heidän ohi tyynesti, enhän edes tiennyt että olivat morsiamen vanhemmat kun en näitä ihmisiä tuntenut. Morsiamen isä sitten huomautti, että etkös meinaa ollenkaan meitä kätellä! Voi luoja että hävetti... En tosiaan tiennyt tuosta tavasta ja luulin että nämä vanhemmat ihmiset nyt vaan sattuivat seisomaan siinä. Kukaan ei kävellyt juuri minua ennen onnittelujonossa, niin en voinut keltään katsoa malliakaan. Oli tosi noloa, mutta en vain tiennyt eikä käynyt mielessäkään tällainen vanhempien onnittelu.

No, nytpähän tiedän. Tosin mielestäni outo tapa. Aivan kuin olisi joku erityinen saavutus, että lapsi menee naimisiin. Ei ihan nykypäivää tuollainen, mutta ymmärrän toki että tavan vuoksi halutaan niin tehdä. Joten kunnioitan ihmisten päätöstä ja onnittelen tietysti jatkossa myös niitä vanhempia.

Vierailija
15/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän häissä vanhempia onniteltu. Ei kyllä ollut edes perinteistä "kättelyjonoa". Aika turhaa toimintaa.

Mitäs siellä sitten tehtiin? Oliko kuitenkin boolimaljalle jono?

Vierailija
16/16 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten merkkipäivät ovat merkittäviä myös vanhemmille, jotka yleendä myös kustantavat ainakin rippijuhlat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi