Vähähiilihydraattinen ruokavalio on palstan uusi kielletty puheenaine
Nainen kysyi neuvoa laihtumiseen, kehotin jättämään runsaat hiilarit ja sokerit pois ja sanoin että rasvaa ei tarvitse pelätä. Viestini poistettiin.
Täällä ollaan menty ihan sekaisin. Mitä kiellettyä kommentissani oli että se piti poistaa?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei saa noudattaa mitään muuta ruokavaliota kuin sitä, mitä enemmistö noudattaa. Kaikki muut ovat sairaita ja enemmistön mielessä uskontoon hurahtaneiden ihmisten höpinöitä. Ei saa syödä halalia, ei karpata, ei kasvisruokaa saatika olla täysin vegaani. Kaikki on hihhuleiden hommia. Tämä on sitä Suomen sananvapautta.
Halalia ei saakaan syödä, sillä ne eläimet on kidutustapettu.
Netissä on hirvittäviä videoita siitä miten verta valuvat eläimet toikkaroivat pitkin pihaa ja viimein kuolevat tuskissaan. Ne väittävät, että se eläin kuolee ihan sillä mikrosekunnilla kun veitsi viiltää, eikä mitään voi tuntea kun hermot katkotaan, mutta miksi ne eläimet sitten kykenevät vielä kävelemään.
voin etsiä videoita jos ette usko.
Jos eläinten oloista on kiinnostunut, niin kannattaa tutustua ihan niihin kotisuomalaisiin tapoihinkin kasvattaa ja teurastaa tuotantoeläimiä. Samanlaisia rääkkäysvideoita löytyy ihan täältä Suomestakin.
Mode uskoo Partaseen, niin siksi karppaus on ehdoton ei eikä siitä saa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Minä en muutenkaan enää ymmärrä vhh-dieetin suosiota. Itse en ole oikein sillä onnistunut laihduttamaan kun liharuuat esim pihvit eivät oikein maistu minulle viikoittain. Niistä tulee kyllä jotenkin tukala olo mutta ei varsinaisesti yhtään sen kylläisempi kuin esin subin patongista. Oikeastaan minua patonki täyttää jopa enemmän.
Eniten ärsyttää se että annetaan ymmärtää että olisi mahdotonta syödä liikaa tällä dieetillä mutta kyllä minulla millä tahansa ruokavaliolla yleensä on vaatinut että syön max 1000-1200 kcal jos meinaan laihtua.
Ainakin Antti Heikkilä on sanonut suoraan ettei tälläkään ruokavaliolla saa ylettömästi syödä. Kun saa riittävästi rasvaa ja proteiinia, se pitää pitkään kylläisenä ja tulee syötyä vähemmän kuin hiilaria mussuttamalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en muutenkaan enää ymmärrä vhh-dieetin suosiota. Itse en ole oikein sillä onnistunut laihduttamaan kun liharuuat esim pihvit eivät oikein maistu minulle viikoittain. Niistä tulee kyllä jotenkin tukala olo mutta ei varsinaisesti yhtään sen kylläisempi kuin esin subin patongista. Oikeastaan minua patonki täyttää jopa enemmän.
Eniten ärsyttää se että annetaan ymmärtää että olisi mahdotonta syödä liikaa tällä dieetillä mutta kyllä minulla millä tahansa ruokavaliolla yleensä on vaatinut että syön max 1000-1200 kcal jos meinaan laihtua.
Vhh ei ole mikään lihadieetti.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Pihviähän siinä vain syödään! Itse olen vhh:lla enkä koskaan syö pihviä. Pidän myös lihattomia päiviä ja syön silloin proteiinina juustoa, munia, ehkä kalaa. Pihvi tai lihakaan ei ole vhh:n idea vaan se, että korvataan hiilari rasvalla, eikä hiilaria proteiinilla, mitä pihvi kai enimmäkseen on.
Se patonki saattaa täyttää sinua, mutta mikä on olo heti sen jälkeen tai vaikka kolmen tunnin kuluttua?
Mulla vhh tekee sen, että syön automaattisesti vain 1800-2000 kcal, kolme ateriaa riittää eikä ole mielitekoja. Normihiilareilla vedän helposti 3000kcal päivässä ja silti tekee mieli syödä ja on olevinaan pikkunälkä koko ajan.
Älä syytä ruokavaliota, jos et itse sitä osaa noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Antti Heikkilä on sanonut suoraan ettei tälläkään ruokavaliolla saa ylettömästi syödä. Kun saa riittävästi rasvaa ja proteiinia, se pitää pitkään kylläisenä ja tulee syötyä vähemmän kuin hiilaria mussuttamalla.
Ap
Siinä tapauksessa dieetti ei tosiaan minulle tuo mitään hyötyjä niin kuin omat kokemuksenikin kertovat. Minulla pysyy parhaiten kylläisyys monipuolisella tavallisella ruualla, ei tarvitse silloin kaivata mitään. Mutta omien mieltymysten mukaan jokainen, toiset tykkää rasvaisemmasta ja lihaisemmasta itse enemmän kaipaan tyyliin hedelmien makeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näinhän se on. Kun vhh:sta on sanottu, että saa syödä niin paljon kuin haluaa, niin se kyllä pitää paikkansa. Mutta se haluttu määrä on kuitenkin aika pieni. Sitä asiaa on vaikea ymmärtää, koska hiilaripitoista ruokaa pystyy syömään yli tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiinä tapauksessa dieetti ei tosiaan minulle tuo mitään hyötyjä niin kuin omat kokemuksenikin kertovat. Minulla pysyy parhaiten kylläisyys monipuolisella tavallisella ruualla, ei tarvitse silloin kaivata mitään. Mutta omien mieltymysten mukaan jokainen, toiset tykkää rasvaisemmasta ja lihaisemmasta itse enemmän kaipaan tyyliin hedelmien makeutta.
No kannattaako silloin lähteä ruokavaliota muutamaan, jos kerta oma toimii? Vai halusitko olla vhh:lla vain koska se on muotia ja teit kaiken väärin koska et vaivautunut ottamaan siitä edes auttavasti selvää. vhh kun ei edelleenkään ole mikään lihadietti. Jos sinulla hiilarit ei aiheuta ongelmia, syö toki niitä, mutta älä ihmettele sitä, että joku muu ei voi hiilareita ylen määrin syödä ja tarvisee hoidokseen ruokavalion, jolla voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Pihviähän siinä vain syödään! Itse olen vhh:lla enkä koskaan syö pihviä. Pidän myös lihattomia päiviä ja syön silloin proteiinina juustoa, munia, ehkä kalaa. Pihvi tai lihakaan ei ole vhh:n idea vaan se, että korvataan hiilari rasvalla, eikä hiilaria proteiinilla, mitä pihvi kai enimmäkseen on.
Se patonki saattaa täyttää sinua, mutta mikä on olo heti sen jälkeen tai vaikka kolmen tunnin kuluttua?
Mulla vhh tekee sen, että syön automaattisesti vain 1800-2000 kcal, kolme ateriaa riittää eikä ole mielitekoja. Normihiilareilla vedän helposti 3000kcal päivässä ja silti tekee mieli syödä ja on olevinaan pikkunälkä koko ajan.
Älä syytä ruokavaliota, jos et itse sitä osaa noudattaa.
No jos tosiaan kokonaisen patongin söisin niin silloin ei tarvitsisi syödä mitään muuta koko päivänä, ehkä jotain ihan pientä illalla. Minulle 1800-2000 on liikaa millä tahansa ruokavaliolla. Kyllä osasin aikoinaan noudattaa mutta se ei minua hyödyttänyt niin ei ole enää tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
No karppauksessa ei olekaan tärkeintä se liha vaan energia tulee rasvasta. Karpata voi vaikka ois kasvissyöjäkin. Mulla just toi rasva täyttää niin paljon, että en oikeasti pystyy syömään suuria määriä.
Oma vhh-dieettini on juuri rasva-kasvispainotteinen, en syö lihaa isoja määriä. Oliiviöljypohjaista salaatinkastiketta menee eniten.
Ap
Sitä rasvavastaista tietoa on länkytetty niin kauan, että se rasva tuntuu olevan kaiken pahan syy. Siitä varmaan johtuu se, että monet vhh:ta aloittavat lisäävät proteiinin syömistä ja jättävät rasvat pois. Näin kun tekee, niin ongelmia on tiedossa. Ja sehän on tietenkin vhh:n syy. Ei sen, joka ei osaa sitä noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on muuttunut uskonnoksi, eikä uskontoja saa loukata.
:)
Niinpä. Aika kovia kiistoja näemmä voi aiheuttaa.
Jos joku haluaa laihtua niin syö vähemmän kuin kuluttaa. Erotuksen luominen voi tapahtua monella tavalla ja kannattaa valita se itselle sopiva.
Sinänsä ei ole merkitystä vetääkö perunaa vai pekonia, jos kuluttaa enemmän kuin syö.
Mutta sitä pekonia on helpompi syödä vähemmän kuin perunaa.
Toki itse valitsen pekonin sijaan tuoreita kylkisiivuja.
Toiselle on, toiselle ei. Itselläni peruna kuuluu osaksi arkista ruokavaliota. Ylipainoa tai ns. elämäntapasairauksia ei ole. Pekoni taas on itselläni ruokaa, joka tuo helposti liikakaloreita volyymiinsa nähden ja siitä tulee jopa hiukan paha olo jos syö paljon.
Laihtumisen salaisuus: vähennät rasvan käyttöä alkaen vuodesta 2007 ja pyöräilet päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Oma vhh-dieettini on juuri rasva-kasvispainotteinen, en syö lihaa isoja määriä. Oliiviöljypohjaista salaatinkastiketta menee eniten.
Ap
Millaisia tuloksia olet saanut ja missä ajassa jos uteliaisuuttani saan kysyä? :)
Alkuperäinen Karppaus sellaisenaan on tuskin monenkaan käyttämä painon kurissa pitävä ruokavalio. Tarkoitan tässä mm sitä pihvi-kerma vouhotusta. En muista milloin olisin itse syönyt pihviä. Suosin kyllä broileria tai kalkkunaa, voita, öljyjä (avokado, oliivi ja kookos) pun.maitoa
En osta nykyisin ns kevyttuotteita.
Valio on tuottanut juustoja joissa on entiseen verrattuna reilusti vähemmän suolaa. Hieno veto Valiolta. Ikäväkseni suolaa on vähennetty vain kevytjuustoista.
Suosin kyllä Karppauksen eli vhh ruokavalion ruokia.
Ei ole aina ruokavalion syy, että painoa kertyy. Moni juo muutakin kuin vettä. Alkoholi ja sokerijuomat tuovat helposti lisäkiloja.
Vierailija 18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on muuttunut uskonnoksi, eikä uskontoja saa loukata.
:)
Niinpä. Aika kovia kiistoja näemmä voi aiheuttaa.
Jos joku haluaa laihtua niin syö vähemmän kuin kuluttaa. Erotuksen luominen voi tapahtua monella tavalla ja kannattaa valita se itselle sopiva.
Sinänsä ei ole merkitystä vetääkö perunaa vai pekonia, jos kuluttaa enemmän kuin syö.
Mutta sitä pekonia on helpompi syödä vähemmän kuin perunaa.
Toki itse valitsen pekonin sijaan tuoreita kylkisiivuja.
Toiselle on, toiselle ei. Itselläni peruna kuuluu osaksi arkista ruokavaliota. Ylipainoa tai ns. elämäntapasairauksia ei ole. Pekoni taas on itselläni ruokaa, joka tuo helposti liikakaloreita volyymiinsa nähden ja siitä tulee jopa hiukan paha olo jos syö paljon.
Pekoniahan ei syödä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen Karppaus sellaisenaan on tuskin monenkaan käyttämä painon kurissa pitävä ruokavalio. Tarkoitan tässä mm sitä pihvi-kerma vouhotusta. En muista milloin olisin itse syönyt pihviä. Suosin kyllä broileria tai kalkkunaa, voita, öljyjä (avokado, oliivi ja kookos) pun.maitoa
Valio on tuottanut juustoja joissa on entiseen verrattuna reilusti vähemmän suolaa. Hieno veto Valiolta. Ikäväkseni suolaa on vähennetty vain kevytjuustoista.
Ei ole aina ruokavalion syy, että painoa kertyy. Moni juo muutakin kuin vettä. Alkoholi ja sokerijuomat tuovat helposti lisäkiloja.
Vierailija 18
Alkuperäinen karppaus ei ole mitään pihvi-kermasekoitusta. Se on ihan jotain muuta. Iltapäivälehdillä on niin suuri vaikutus, että ihmiset sekoaa jo todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija 18
Alkuperäinen karppaus ei ole mitään pihvi-kermasekoitusta. Se on ihan jotain muuta. Iltapäivälehdillä on niin suuri vaikutus, että ihmiset sekoaa jo todellisuudesta.
Niin se vain muuttuu ääni kellossa kun aikaa kuluu...