Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jääkö virka päälle esim kaupassa, katseletteko miten äidit juttelee lapsille jne? Tai tarkkailetteko automaattisesti millaisia lastenne kaverit ovat jne?

• ylös 7
  • alas 0

Kommentit (13)

Vierailija

Joo, pakko myöntää että sellanen kyyläys-mentaliteetti on siirtynyt vapaa-aikaankin vähän. Omia lapsia mulla ei ole.

T. Sossu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ls-sos.tt

Kyllähän se työminä jää ajoittain päälle, ainakin tilanteissa, joissa lapsen ja vanhemman välillä on jotain problematiikkaa. Myös silloin, kun liian pienet lapset kulkevat keskenään ulkosalla iltamyöhään tms.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Kyllä. Todella joudun pidättelemään jos joku kohtelee huonosti lastaan, olisi pari sanaa sanottavana. Varsinkin jos jo lakien rajat paukkuu, minulla olisi oikeastaan velvollisuus tehdä ilmo.

Vierailija

Hyväkin tarkkailla. Jos vanhempi kohtelee lastaan huonosti muiden nähden, niin mitä se touhu mahtaa olla kotona neljän seinän sisällä?

Vierailija

Tuleeko joskus yllätyksiä?

Vanhempia ja lapsia, joilla synkkaakin tosielämässä hyvin ja homma toimii. Ja rupeatte miettimään oliko ne lasut sittenkään aiheellisia? Vai oliko ongelma lasun tekijän mt:ssä?

Vierailija

Itse olen ollut vuosia lastensuojelutyössä ohjaajana, ja kyllä ne lasu lapset huomaa kaukaa. Jotenkin sen vaan näkee, samoin kuin sekakäyttäjät samantien naamasta ja puhetyylistä.

Vierailija

En tarkkailemalla tarkkaile, mutta kaipa se tulee luonnostaan. Kaipa puutarhuri katsoo törkyisiä pihoja ja miettii, mitä sille voisi tehdä? Kai ravitsemusterapeutti vähän miettii kun näkee muiden ostoksia kauppakärryssä...? Kai kielenopettaja jotain miettii jos kuulee, että joku puhuu ulkomaalaisen kanssa kamalan virheellistä kieltä? Kai kenkäkauppias edes vähän kauhistelee lintallaan olevia ballerinoja tai (feikki)crockseja ja miettii, miten jalat pilataan virheasennoilla ja huonoilla kengillä?

Toisilla enemmän, toisilla vähemmän tämmöistä.

Vierailija

En nyt mitään naapureita kyttää tms., mut kyl joskus vaikka julkisissa saatan jäädä seuraamaan, miten vanhemmat hommat hoitaa ja miten lapset reagoi. Sekä erityisen hieno että erityisen huono pistää silmään. Vapaa-ajalla ei oo onneksi tarvinnut ls-ilmoja tehdä.