Mies sylkee kasvoille riidan aikana
Siinäpä se, mies on sylkäissyt pari kertaa päin näköä oikein kunnolla kun riitelemme. En olisi osannut arvata että voi tehdä tällaista. Tämän jälkeen lähtee ovet paukkuen. Myöhemmin sanoi että ärsytin häntä. Mitä tekisitte tilanteessa?
Kommentit (98)
[/quote]
Kyllä asia taitaa sitten olla niin että pelkään eroa tai muutosta enemmän kuin väkivaltaa. En aluksi pelännyt miehen käytöstä vaan saatoin oikein haastaa riitaa, itse kyllä huusin ennen riidan aikana. Nykyään kun näen että mies on menettämässä hermojaan, saatan yrittää rauhoitella häntä tai myöntelen häntä ja toisinaan olen kyllä aidosti jopa pelännyt häntä. Kyllä tämä on minustakin huolestuttavaa. Nyt kun mietin niin kai pelkään sitäkin, että jos sanon että erotaan niin hän sekoaa siitä täysin. On monesti sanonut ettei voisi elää ilman lastaan. Kerran sanoi, ettei aio jättää minua yksin lapsen kanssa, aivan kuin minä olisin hullu tai jotain. Hänelle lapsi on kaikki kaikessa.
Ap[/quote]
Ensinnäkin olen pahoillani puolestasi että jouduit havahtumaan tuollaiseen , ei takuulla ole helppo tilanne.
Vaarana on vielä se, että tuollaisen ihmisen kanssa eläessä sun sietokynnys ja henkinen/fyysinen kipukynnys nousee eli ihminen tottuu epänormaaliin eikä enää erota mikä on oikein ja hyväksi hänelle itselle ja lapselle.
Turvakoti auttaa eteenpäin, ellei sinulla ole voimia toimia.
Suomessa kuolee noin 20-30 naista vuosittain perheväkivallan seurauksena.
Ja he ovat olleet ihan tavallisia naisia kuten sinä ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo, ettei aikaisemmassa suhteessa mitään tällaista tapahtunut.
Ap
Maailman yleisin valhe mitä tulee väkivaltaisiin varttihulluihin. Tämä on fakta, joten ei kannata sekuntiakaan uskoa.
(Epäsuoraa syyllistämistä, manipuloinnin eka alkeiskurssi)
Välivalta tulee yleensä hiipien, alkaen verbaalisella ja henkisellä. Siksi syntyy epätodellinen suljettu maailma, josta on yhä vaikeampi lähteä.
Kyllä kyse on nyt väkivallan jatkumosta.
Jokaisen (joka tässä linkissä kommentoi) kannattaa viimeistään nyt lukea tämä "Aivan tavallinen perhe"-artikkeli, alla linkistä
Valveutukaa naiset, älkää suostuko uhriutumaan.
Teillä on oikeus onnelliseen ja turvalliseen arkeen.
Älkää antako kenenkään mielenvikaisen sylkeä silmillenne.
Vierailija kirjoitti:
Välivalta tulee yleensä hiipien, alkaen verbaalisella ja henkisellä. Siksi syntyy epätodellinen suljettu maailma, josta on yhä vaikeampi lähteä.
En voi uskoa että tämä tapahtuu minulle, ehkä olen vähätellyt asiaa mielessäni. En halua uskoa että mieheni koskaan löisi minua.
Ap
Vie se ukkeli laamatarhaan ja jätä sinne syljeksimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten mies uhkailee? Millä uhkailee?
On sanonut esim. " vannon että hajotan sun pään kohta" "pitääkö sua lyödä että olet hiljaa" mies ei ole koskaan lyönyt ketään tai ollut esim. tappelussa.
Ap
Jonkun pitäisi vetää yläfemmat sun miehelle. Tuolilla. Takaraivoon.
Minä jäin murehtimaan tuota ap:tä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa että tämä tapahtuu minulle, ehkä olen vähätellyt asiaa mielessäni. En halua uskoa että mieheni koskaan löisi minua.
Ap
AP, pyydän, eroa miehestäsi! Jos nyt vaikka alla oleva ketju saisi herättelemään:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2564185/mustasukkaisen_kumppanin_sairaim…
Mietippä nyt oikeasti järjellä tätä hommaa...
Jos sun äitis/ystäväs/oma lapses tulis kertomaan sulle tuon saman, niin mitä neuvoisit heille? Sanoisitko että mies on varmaan muuten ihan hyvä, ehkä hän voisi opetella itsehillintää?
Veisin sen suggestioterapeutille. Edellisestä elämästään kamelina jääny liiaksi vaikutteita tähän elämään :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo moni on sanonut sylkeminen on merkki kunnioituksen puutteesta.Jos kerta kerralta annat anteeksi ja jäät sairaaseen suhteeseen sun miehen kunnioitus sua kohtaan laskee laskemistaan.Rajat sun pitää laittaa.Alle 3-vuotiaat sylkee kun suuttuu.Nyt järki käteen ja pois yhteisestä asunnosta.
Miten laitan rajat? Eroan ja se on sitten siinä? Mies ei kunnioita minua riidan aikana, tai menettää täysin itsehillinnän. Siis ei tämä ole tapahtunut jokaisen riidan yhteydessä vaan muutaman kerran. En silti halua häntä puolustella. Ehkä asumisero olisi ensisijainen ratkaisu.
Ap
Sanot selvästi miehelle että sylkemisen on loputtava tai muutat pois. Tuo sylkeminen on selvästi fyysisen väkivallan ja kiusaamisen muoto. Sellaista ei tarvitse kenenkään sietää.
M40
Nuo kohtaukset tuppaavat pahenemaan. Jo se, että teillä riittää riideltävää on huolestuttavaa. Miehellä sumenee ja hän sylkee ja katuu. Mitä jos joku kerta sumentuessa kuristaa sinua tai katkaisee kätesi?
Olen omasta eksästäni kirjoittanut tuonne linkattuun ketjuun, joten jotain kokemuspohjaa luonnehäiriöisen kanssa elämisestä. Onneksi en ollut niin rakastunut, että osasin lähteä. Elämäni parhaita päätöksiä. En enää koskaan suostuisi suhteeseen, joka on jatkuvaa vääntöä ja kiukunpurkauksia ja henkistä ja fyysistä väkivaltaa.
Elä kuuntele näitä typeriä kanoja. Ota sylkeminen kuitenkin vakavasti ja uhkaa että jos vielä tapahtuu niin ukko laitetaan vihanhallintakurssille. Ei ihme kun eroja on niin paljon kun mitään pahaa puolta ihmisessä ei saisi löytyä. Sylkeminen nyt mitenkään vaarallista ole ja kukaan meistä ei ole täydellinen..
Jos mies saa paperit lääkäriltä että on psyykkisesti ihan oikeasti sairas,eli kärsii jostain vakavasta mielenterveyshäiriöstä,niin sitten voisi ajatellakin anteeksiantamista,mutta mikäli mitään tällaisia papereita ei ole (tai ei tajua itsekin lähteä jo niitä hakemaan) niin ei muuta kuin äijä pihalle vaan ja heti ja sillä siisti.
Lisäksi tietysti lähestymiskielto vaadittava heti perään käyntiensä varalle .
Ap taas täällä. Kiitos linkatusta ketjusta, luen sen kunhan ehdin. Luin myös tuon artikkelin jonka joku laittoi, siitä kyllä voin osittain tunnistaa miehen käytöstä. Mutta mies ei ole mustasukkainen, eikä kontrolloi minun menemisiä eikä rahaa. Mitään tällaista ei koskaan ole tapahtunut, päin vastoin mies hoitaa lapsia kun haluan lähteä tai harrastaa, tapaan ystäviäni säännöllisesti sekä yksin että miehen kanssa. Ainoa juttu on tämä aggressiivisuus kun hän suuttuu tai menettää hermonsa. Silloin on kyllä kuin eri ihminen. Hän ei myöskään juo alkoholia kuin satunnaisesti juhlissa.
Ap
Kyllä asia taitaa sitten olla niin että pelkään eroa tai muutosta enemmän kuin väkivaltaa. En aluksi pelännyt miehen käytöstä vaan saatoin oikein haastaa riitaa, itse kyllä huusin ennen riidan aikana. Nykyään kun näen että mies on menettämässä hermojaan, saatan yrittää rauhoitella häntä tai myöntelen häntä ja toisinaan olen kyllä aidosti jopa pelännyt häntä. Kyllä tämä on minustakin huolestuttavaa. Nyt kun mietin niin kai pelkään sitäkin, että jos sanon että erotaan niin hän sekoaa siitä täysin. On monesti sanonut ettei voisi elää ilman lastaan. Kerran sanoi, ettei aio jättää minua yksin lapsen kanssa, aivan kuin minä olisin hullu tai jotain. Hänelle lapsi on kaikki kaikessa.
Ap