Mies sylkee kasvoille riidan aikana
Siinäpä se, mies on sylkäissyt pari kertaa päin näköä oikein kunnolla kun riitelemme. En olisi osannut arvata että voi tehdä tällaista. Tämän jälkeen lähtee ovet paukkuen. Myöhemmin sanoi että ärsytin häntä. Mitä tekisitte tilanteessa?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa muslimilta?
Ei ole muslimi. Eikö tämä todellakaan ole provo. En kehtaa kertoa tästä kenellekään.
Ap
Ensin alkoholiongelma ja nyt tuo... Eksäänsä muuten heitteli seinille. Ja siltä varalta että olisitkin eri ihminen, niin tuosta seuraava askel on lähes poikkeuksetta lyönti. Sanon tämän ihan turvakodin neuvojan/tukihenkilön ominaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nämä eri tavoin väkivaltaiset kiusaajat on aina "ihan hyvä mies muutoin"?
Kun se ei ole yhtäään hyvä vies muutoin, se on pelkkä paska, joka nauttii siitä, että saa sinut hämmentymään toimillaan. Välillä maailman ihanin, välillä kamalin. Ja sinä näet vain sen ihanan ja ajattelet, että toki vika oli sinussa, kun olit sellainen, että miehen oli pakko sylkeä.
Jätä se. Ihan ilman terapioita ja anteeksipyyntöjä. Jätä nyt kun voit, ennen kuin sinut on kokonaan alistettu. Muuta pois, kerää tavarasi ja ilmoita miehelle, että tämä oli tässä.
No mies on kaikin puolin hyvä muutoin, niin se vain on. En vaihtaisi hänessä mitään ja tämä on ainut negatiivinen asia hänessä, siis raivoaminen ja nyt sylkeminen joka on tapahtunut muutaman kerran rajun riidan aikana. Mies katuu sitä syvästi ja sanoo ettei voi antaa sitä anteeksi itselleen. Eroaminen olisi minulle todella vaikeaa koska asia on tapahtunut vain pari kertaa ja koska normaalisti mies on hyvä. Onko asia kuitenkin niin yksiselitteinen? Onko ero ainoa vaihtoehto?
Ap
Ei ole yksiselitteinen. Tarvitsette kyllä ulkopuolista apua.
kirjoitti:
Siinäpä se, mies on sylkäissyt pari kertaa päin näköä oikein kunnolla kun riitelemme. En olisi osannut arvata että voi tehdä tällaista. Tämän jälkeen lähtee ovet paukkuen. Myöhemmin sanoi että ärsytin häntä. Mitä tekisitte tilanteessa?
Arvoisa rouva. Te taidatte seurustella Laaman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Allahu akbar
Kuulostaa enemmän Suomi-juntti/wt:ltä.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa muslimilta?
Ei ole muslimi. Eikö tämä todellakaan ole provo. En kehtaa kertoa tästä kenellekään.
ApEnsin alkoholiongelma ja nyt tuo... Eksäänsä muuten heitteli seinille. Ja siltä varalta että olisitkin eri ihminen, niin tuosta seuraava askel on lähes poikkeuksetta lyönti. Sanon tämän ihan turvakodin neuvojan/tukihenkilön ominaisuudessa.
Eikö mies voi mennä terapiaan tai harjoittaa itsehillintää? Miehelläni ei ole koskaan ollut alkoholi ongelmaa. Hän on erittäin pidetty ihminen ja menestynyt hyvässä työpaikassa oleva. Kukaan ei uskoisi tätä sylkemistä jos kertoisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Oletko SS? Jätä mies suosiolla. Siirtyy seuraavaksi fyysisen väkivaltaan.
Ne, jotka todella työskentelevät parisuhdeäkivaltaa tai sen uhkaa kokevien naisten parissa, eivät koskaan tee tuollaisia helppoja heittoja ja ehdotuksia. Kaikki lähtee naisesta itsestään ja hänen oman päätöksensä tukemisesta.
Tai sitten me jotka olemme lukeneet psykologiaa ja työskentelemme parisuhdeväkivaltaa kokeneiden parissa osaamme ymmärtää myös, että tätä keskustelua lukevat myös muut kuin ap. Tätä keskustelua lukevat ihmiset, jotka itse saattavat joskus syyllistyä väkivaltaan, tai ihmiset, joiden läheiset saattavat tulevaisuudessa kokea väkivaltaa. Lähteminen on paras ratkaisu ja se pitää olla konsensus julkisuudessa. Suljettujen ovien takana sen sijaan tehdään mitä tarvitsee selviytymisen eteen.
Ja uskoisin tietäväni tarpeeksi sekä perheväkivallan uhrina olemisesta, lähtemisestä/jäämisestä sekä naisten tukemisesta tämän asian suhteen. Kukaan ei toki ole täydellinen alallaan, mutta sinulla ja minulla voi olla aivan eri lähtökohdat keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa muslimilta?
ApEnsin alkoholiongelma ja nyt tuo... Eksäänsä muuten heitteli seinille. Ja siltä varalta että olisitkin eri ihminen, niin tuosta seuraava askel on lähes poikkeuksetta lyönti. Sanon tämän ihan turvakodin neuvojan/tukihenkilön ominaisuudessa.
Eikö mies voi mennä terapiaan tai harjoittaa itsehillintää? Miehelläni ei ole koskaan ollut alkoholi ongelmaa. Hän on erittäin pidetty ihminen ja menestynyt hyvässä työpaikassa oleva. Kukaan ei uskoisi tätä sylkemistä jos kertoisin.
Ap
Totta kai voi. Mutta meneekö hän? Pariterapia voisi olla ihan hyvä alku. Vihanhallinnassa on selkeästi ongelmaa ja parisuhdeväkivalta on kalteva mäki, ja ovi on nyt avattu. Siitä on helppo eskaloitua. Siksi on tärkeää saada se loppumaan heti alkuunsa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa muslimilta?
Tämähän on jo ihan törkeää. Turvakodissa työskentelevät eivät tuollaisia kirjoittele asiakkaista, kysele, oletko sinä se ja se julkisella foorumulla eivätkä saa painostaa eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mies on oikeasti todella hyvä mies muutoin, lähes täydellinen mutta suuttueessa menee itsehillintä lähes täysin. Raivoaa ja huutaa, nyt sitten näköjään sylkee.
Ap
Viha pukkaa fyysisesti ulos, ja hän käyttää kaiken itsehillintänsä siihen, että ei käy käsiksi, vaan purkaa sen sylkemällä.
Hänellä on jonkinlainen vihanhallintaongelma. Veikkaan, että ei suostu keskustelemaan minkään terapeutin kanssa, vaikka siitä varmasti olisi hyötyä.
Kun riitelette, yritä ottaa välillä aikalisä ja rauhoittaa tilanteen keskustelun tasolle. Vaikka poistumalla itse kävelylle, jos ei muutakaan voi.
Sylkemisestä ym. käytöksestä teidän täytyy puhua joskus muulloin kuin riidan aikana, täysin kiihkotta ja rauhassa.
Ennen kaikkea tärkeintä: älä anna av-keskustelun sumentaa ajatteluasi.
Mä olin itse ennen tuollainen, että syljin miestäni kasvoille, kun riideltiin kunnolla. Siiis ei ollut koskaan mitään muuta kuin huutamista ja sitten sylkemistä, enkä todellakaan osoittanut sillä mitään halveksuntaa vaan pelkästään raivoa. Olen opetellut tavasta pois, koska tajusin kyllä itsekin, että sylkeminen on iljettävää. Ja yhdessä me ollaan edelleen ja meillä on hyvä avioliitto eikä enää juuri muutenkaan riidellä, mutta nuorempana tuota tyhmyyttä harjoitin.
Tästä on vain muutama askel ensimmäiseen lyöntiin, ravisteluun tai käsiksikäymiseen.
Mieti millaisessa ilmapiirissä haluat kasvattaa lapsesi ja mitä opettaa heille! Että naisten räkiminen on ok? Että on normaalia ettei hillitse itseään ja raivoaa kuin seinähullu?!
LÄHDE OIKEASTI!
Vierailija kirjoitti:
Mä olin itse ennen tuollainen, että syljin miestäni kasvoille, kun riideltiin kunnolla. Siiis ei ollut koskaan mitään muuta kuin huutamista ja sitten sylkemistä, enkä todellakaan osoittanut sillä mitään halveksuntaa vaan pelkästään raivoa. Olen opetellut tavasta pois, koska tajusin kyllä itsekin, että sylkeminen on iljettävää. Ja yhdessä me ollaan edelleen ja meillä on hyvä avioliitto eikä enää juuri muutenkaan riidellä, mutta nuorempana tuota tyhmyyttä harjoitin.
Hullu nainen.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa muslimilta?
Tämähän on jo ihan törkeää. Turvakodissa työskentelevät eivät tuollaisia kirjoittele asiakkaista, kysele, oletko sinä se ja se julkisella foorumulla eivätkä saa painostaa eroon.
Olen melkoisen varma, että tuo ei ole asiakkaani. Se turvakoti, jossa työskentelen sijaitsee ihan kokonaan eri mantereella. Enkä minä painosta eroon. Totesin vain, että se lyönti on seuraava looginen jatkumo.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa muslimilta?
Turvakotien henkilökunnan tulisi mielestäsi siis kannustaa pysymään yhdessä väkivaltaisen henkilön kanssa tyyliin koita jaksaa ihan kiva se on selvinpäin, eihän luita edes murtunut, kyllä se tuosta vielä muuttuu parempaan suuntaan kunhan ottaa itseään niskasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nämä eri tavoin väkivaltaiset kiusaajat on aina "ihan hyvä mies muutoin"?
Kun se ei ole yhtäään hyvä vies muutoin, se on pelkkä paska, joka nauttii siitä, että saa sinut hämmentymään toimillaan. Välillä maailman ihanin, välillä kamalin. Ja sinä näet vain sen ihanan ja ajattelet, että toki vika oli sinussa, kun olit sellainen, että miehen oli pakko sylkeä.
Jätä se. Ihan ilman terapioita ja anteeksipyyntöjä. Jätä nyt kun voit, ennen kuin sinut on kokonaan alistettu. Muuta pois, kerää tavarasi ja ilmoita miehelle, että tämä oli tässä.
No mies on kaikin puolin hyvä muutoin, niin se vain on. En vaihtaisi hänessä mitään ja tämä on ainut negatiivinen asia hänessä, siis raivoaminen ja nyt sylkeminen joka on tapahtunut muutaman kerran rajun riidan aikana. Mies katuu sitä syvästi ja sanoo ettei voi antaa sitä anteeksi itselleen. Eroaminen olisi minulle todella vaikeaa koska asia on tapahtunut vain pari kertaa ja koska normaalisti mies on hyvä. Onko asia kuitenkin niin yksiselitteinen? Onko ero ainoa vaihtoehto?
Ap
Voit keskustella miehesi kanssa asiasta ja kertoa kuinka vakavasta asiasta on kysymys ja voidaanko tätä käyttäytymistä saada loppumaan. Sylkeminen on todella törkeää ja toisen ihmisen alistamista/arvottomaksi tekemistä enkä voisi omalta kumppanilta tällaista asiaa hyväksyä. Suomessakin on ollut tapauksia joissa tuntematon mies on sylkenyt vastaantulevaa naista kasvoihin. Normaali ihminen ei toimi noin vaan silloin on jotakin vialla. Nämä naiset ovat ilmeisesti arvottomia tai jotain miksi mies sylkee. En tiedä saatiinko miestä kiinni mutta kunnianloukkauksena olisi silloin lähtenyt, en myöskään tiedä olisiko nimi vielä sama tästä jokunen vuosi aikaa.
Älä anna tämän palstan viesteille liikaa painoa- mitä muuta täältä odotat saavasi vastauksena kuin "eroa". Te pystytte korjaamaan tämän. Puhu asiasta miehelle joskus hyvänä päivänä, kerro, miltä se sinusta tuntuu.
Raivon hetkellä sylkeminen ei osoita mieheltä kunnioituksen puutetta, vaan se on jonkinlainen primitiivireaktio. Pystytkö itse esimerkiksi olemaan korottamatta ääntä riidellessäsi? Minä en. Moni purkaa raivoaan heittelemällä tavaroita, miehellesi on jostain syystä tullut tapa sylkeä vastaavassa tilanteessa.
Älä nyt ainakaan suin päin lähde eroamaan. Keskustelkaa keskenänne, tai jos mies suostuu, niin ulkopuolisen kanssa. Teillä on muuten hyvä suhde, jota ei kannata heittää mäkeen tämän takia. Riitelemistäkin voi oppia.
kirjoitti:
Jättäsin moisen sian. Miksi olet vielä moisen henkisesti uhmaikäisen kanssa?
Lol! Oli riita tai sovinto niin aina on mammalla limat naamalla :D
Ne, jotka todella työskentelevät parisuhdeäkivaltaa tai sen uhkaa kokevien naisten parissa, eivät koskaan tee tuollaisia helppoja heittoja ja ehdotuksia. Kaikki lähtee naisesta itsestään ja hänen oman päätöksensä tukemisesta.