Superhalpa HERKKUSI?
Mikä on sinun suosikkiherkkusi, jonka voi valmistaa minibudjetilla. Kertokaa kaikki, saa olla laidasta laitaan, pitsasta pastaan, vanukkaasta pullaan. Kaikki kiinnostaa :) Tärkeää on, että se on sinusta herkutteluun sopivaa ja sikahalpaa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauralastut: pääasiassa kananmunaa, sokeria, kaurahiutaleita. Halpaa o!
Joo, ja tätä reseptiä voi tuunata myös laittamalla sekaan tummaa kaakaojauhetta. On hyvää :)
Meillä korvataan osa kaurahiutaleista kookoshiutaleilla ja joskus sekaan suklaamurua. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ritarit. Leivon itse pullaa ja joskus on muutama kuivahtanut pulla, kun ei ole syöty niin paljon kuin luulin. Kastellaan pullaa maidossa melkoisen märäksi ja sitten paistetaan pannulla kunnon voissa. Nautitaan itsetehdyn vadelma- tai mansikkahillon kera, ja kermavaahtoa tai vaniljajäätelöä myös. Todella hyvää!!
Kuivahtaneet pullan tai vaalean leivän palat kastetaan kylläkin oikeaoppisesti munamaidossa. Ja yleensä päälle ripotellaan kanelisokeria...
Mutta kait tämäkin vanha herkku on muuttanut muotoaan ajan kuluessa.
Pannari! Helppo, nopea ja raaka-aineet on edullisia. Lisäksi kauhean helppo muutella tilanteen mukaan, terveellisempää saa kun vaihtaa osan jauhoista grahamjauhoiksi, sokerin banaaniksi. Ruokaisampaa saa kun laittaa sekaan pinaattia ja porkkanaraastetta tai kinkkusuikaleita, eri makua saa kun laittaa sekaan eri marjoja. Me voitais syödä pannaria joka päivä!
Sokeri suoraan pussista. Valkoinen sokeri oma suosikki, mutta välillä kun kaipaa jotain eksoottisempaa niin tummaa ruokosokeria... Ei tosin ole niin halpaa enää.
Sokerista ja kermasta voi keitellä itse toffeeta. Hätätilanteessa sitä voi keitellä myös punaisesta maidosta ja sokerista. Tosin se ei yleensä ihan kovetu, mutta kyllä se silti herkkua on.
Semmoset pallerot joita tehdään sekoittamalla margariinia/voita, kaakaojauhetta, kaurahiutaleita ja sokeria ja maustetaan tilkalla kahvia.
Mikrosuklaakakkua ja vaniljajäätelö, nam.
Ja valmista 5 minuutissa.
Suklaakiisseli. Maitoa, perunajauhoja, tummaa kaakaojauhetta ja sokeria.
Syön vähän jäähtyneenä kermatilkan ja hillon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suklaakiisseli. Maitoa, perunajauhoja, tummaa kaakaojauhetta ja sokeria.
Syön vähän jäähtyneenä kermatilkan ja hillon kanssa.
Ihanaa olin unohtanut tämän! Kiitos.
Appelsiinikiisseli:
Appelsiineja, kylmää vettä, appelsiinitäysmehua, perunajauhoja, sokeria.
Vesi, mehu, perunajauhot ja sokeri yhdistetään ja kuumennetaan kattilassa sekoittaen, kunnes sakenee. Ota pois liedeltä kun alkaa kiehua. Lisätään appelsiinipalat.
Maitokiisseli. Ohje Maizena-paketissa. Halpaa ja hyvää, tykkään vaniljasta.
Lätyt, pannari (halvempi&helpompi kuin lätyt), marjasoppa (itse kerätyt marjat), itse leivottu korvapuusti, itse tehtyä leipää (voi riittää lämpimälle leivälle), makaronivelli, lapsena oli myös leipävelliä (itse en ole tehnyt), köyhät ritarit, lappapuuro (itse tehdystä puolukkamehusta), sienijuttuja itse kerätyistä sienistä jne, onhan nuita. Joskus en osannut arvostaa, mut nykyisin tuntuu et rahalla ei saa niin hyvää kuin pienellä vaivalla. Johtunee siitä, että ostaminen nykyään helppoa, mutta yhä harvempi tarjoaa itse tehtyä perinteistä herkkua.
Kakkutaikina. Munaa, sokeria ja vehnäjauhoja.
Marenki kauden hedelmien tai marjojen kanssa. Suosikkini jo lapsena (nyt syön aika vähän makeaa) oli tavallinen vaniljajäätelö, jonka sekoitin "suklaapehmikseksi" sekoittamalla tummaa kaakaojauhetta sekaan.
Sekoitan tonnikalaa ja majoneesia keskenään, maustan sitruunalla, pippirilla jne. ja syön hapankorpun tai muun leivän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot, mutta. Onko muuten kasvissyöjille kaupoissa mitään roiskeläppiä, siis niitä saarioisen mikropitsoja? Billys on ainakin hyvää, mutta onko noita halpislättyjä? Joskus minusta oli, nyt en ole nähnyt. Syön yleensä tosi hyvin ja laadukasta ruokaa, mutta nyt tekisi mieli ällöä roiskaria!
Atrian kreikkalainen pizza.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot, mutta. Onko muuten kasvissyöjille kaupoissa mitään roiskeläppiä, siis niitä saarioisen mikropitsoja? Billys on ainakin hyvää, mutta onko noita halpislättyjä? Joskus minusta oli, nyt en ole nähnyt. Syön yleensä tosi hyvin ja laadukasta ruokaa, mutta nyt tekisi mieli ällöä roiskaria!
Atrian kreikkalainen pizza.
Sisältää eläinperäistä juustoa.
T. Pettynyt vege
Itsetehdyt marengit. Sokeri oli tarjouksessa 29 senttiä kilo, niin hintakin ihan sopiva :).
Saarioisten kasvispizza oli 90-luvulla tosi hyvää, siinä oli mm. homejuustoa ja tosi kivasti maustettu muutenkin.