en saanut yhtä saunaolutta, kun ei ollut henkkareita :D
harva alaikäinen varmaan menee ostamaan YHTÄ olutta ilman meikkiä, likainen tukka ponnarilla ja miehen villapaita päällä.. ryppyjäkin alkaa olla jo tässä iässä (37v)
joo mutta sinne jäi Sol :D
Kommentit (16)
Tämä papereiden kysely on mennyt aivan hysteeriseksi. Etenkin kun ottaa huomioon, että ainakaan omassa nuoruudessani 2000-luvun alkuvuosina en muista kenenkään kaverini käyneen kaupassa edes yrittämässä saada alaikäisenä mitään, vaan kaljat ja tupakat kävi hakemassa jonkun isoveli tai -sisko, tai jonkun vähän vanhempi kaveri.
Mitä järkeä on juoda yksi olut...?!? Ja joo, näytit varmaan nuorelta hipsteriltä..
onkohan nyt tehovalvonta-viikko? minulta jäi nimittäin keskiviikkona pussilonkerot & tupakat kaupan kassalle, kun henkkarit olivat kotona! en tajunnut ottaa mukaan, kun ei minulta ole vuosiin kysytty henkkareita... olen nelikymppinen, hiekkablondi, päällä oli ihan polvimittainen kreppikangasmekko ja neuletakki eikä mitään "teinivaatetta." kaverin kanssa saatiin idea mennä töiden jälkeen pussilonkulle.. kaverin piti sitten hakea minulle juomat ärrältä :D
Minä en saanut lähikaupasta ostettua lottokuponkia kun ei sattunut papereita mukaan 😂 (ikää 26 vuotta) ja alkoholiakin samalta myyjältä useaan otteeseen olen ostanut hän on paperitki aina nähnyt, ei kuulemma muistanut minua ja olen niin nuoren näköinen
Olisit sitten ostanut alkoholitonta?
Ei kai maailmasi siihen kaadu, että et saa yhtenä päivänä kaljaa?
Multa ei oo kysytty kertaakaan, ei yhden yhtä kertaa sinä aikana, kun tää alle 30 v. sääntö on ollut voimassa. Ja mä oon mielestäni nuoren näköinen, nykyään vajaa nelikymppinen, mutta onhan tää systeemi ollut jo monta vuotta käytössä.
Hitsi, oon sit oikeesti tosi vanhan kurpan näköinen, mut kuvittelen vaan, etten ole.
Että te jaksatte päivitellä samaa vanhaa tuttua asiaa joka halvatun viikko....
Vuosikausia ollut jo samat säännöt ja laki vielä kauemmin ja edelleen se tulee jollekin ihan uskomattomana yllätyksenä. Voi voi.
Paljon parempi laki olisi se että kyllä alaikäisille yhden oluen voi myydä...
Joo, menny ihan älyttömäksi näitte henkkareitte kanssa. Pariin otteeseen on myyjät ihan suoraan sanoneet, että "kyllä mä sut muistan, mutta voisitko silti näyttää henkkareita?", toki mukisematta aina näytän, mutta hyvin erikoista että kassalla selvästikin muistetaan minut, eli tiedetään myös minun olevan täysi-ikäinen, mutta siitä huolimatta joutuu kaivamaan ne paperit. Täh?
Hauska kun joskus 18-vuotiaana pystyi Alkostakin käymään juotavaa ilman, että kukaan uteli henkkareita, nykyään saatetaan kysyä, vaikka ostaisi pelkästään tulitikkuja.
Aina kannattaisi pitää henkkari mukana, ei sitä koskaan tiedä milloin kysytään.
M22
miksei teillä ole henkkarit aina mukana??
Sol. Ihan oikein, sitä kuraa ei kuuluisi olla edes myynnissä.
Multa kysyttiin tulitikkuja ostaessa papereita, ei tullut mieleenkään, että olisin tarvinnut. Myivät kyllä kun joku mummo tokaisi, että naurettavaa tämä tämmöinen. Olen tosin "vasta" 22.
Tuttua :) Mä olen 30v mies ja jokin aika sitten Lidlin myyjä kysyi multa papereita ja henkilötunnuksen loppuosaa kun ostin yhtä kaljaa. (Ja papereita kysytään multa n. joka toinen kerta). Kiva, että näyttää edelleen nuorekkaalta vaikka on tullut nyt juotua kaljaa ja poltettua tupakkaa reilu 10 vuotta.
Olet nuorekas :D