Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö rahat tilipäivästä tilipäivään?

Vierailija
02.07.2008 |

Mun tili tulee 15. päivä ja ne rahat menee pääasiassa saman tein lainoihin ja laskuihin. Käyttörahaa jää noin 50 euroa, joilla sitkuttelen lapsilisiin, joka menee yleensä bensaan ja ruokaan. Nyt kuun alussa tilillä on jälleen 25 euroa, jolla pitäisi pärjätä seuraavaan tilipäivään :/

Teen tällä hetkellä lyhennettyä työpäivää, nettona saan kouraan noin 1300€.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko yksin kaikki laskut? Tai sitten teillä on liian suuret menot suhteutettuina tuloihin.

Vierailija
2/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä maksan asuntolainan (350), oman opintolainan (50), sähkön ja veden, lasten päivähoitomaksut (400), bensan (200), sekalaiset pienemmät laskut.

Kun summaa nuo pelkät lainat, päivähoitomaksut ja bensan, niin siinähän on jo tonni.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta kuulostaa että maksat sekä asuntolainan että päivähoitomaksut. Meillä mies maksaa asunnon ja auton, ja minä muut laskut. menee suhteessa tuloihin aika hyvin.

Vierailija
4/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa autolainan, omat opintolainansa, luottokortin.

ap

Vierailija
5/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä maksan asuntolainan (350), oman opintolainan (50), sähkön ja veden, lasten päivähoitomaksut (400), bensan (200), sekalaiset pienemmät laskut.

Kun summaa nuo pelkät lainat, päivähoitomaksut ja bensan, niin siinähän on jo tonni.

ap

Vierailija
6/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä on perheessä yhteiset rahat ja eri tilipäivät, joten aina jommalla kummalla on rahaa tarvittaviin menoihin ;-)

Vierailija
7/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus enemmän, joskus vähemmän.

ap

Vierailija
8/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko autoa vaihtaa halvempaan?

Vierailija
10/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasattiin menoja luottokortilla eli koko vuoden tasolla sitten joten kuten oltiin omilla. Nyt kun olen töissä, rahaa on yleensä vielä seuraavanakin tilipäivänä jäljellä, jos ei olla tehty mitään suurempia hankintoja.

Vierailija
11/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on 100€ tilillä seuraava tili tulee 25pvä ja niillä kitkutetaan

aina pa tilien välillä tulot 1000€

Vierailija
12/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihan p.a ennen tilipäivää. Mulla ei oo edes luottokorttia. Vien sit pulloja kauppaan, keittelen kaurapuuroa ja vittuunnun omaan rahankäyttööni.

T: yh

Vierailija
13/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuu jotuu sitkuttelemaan . Miehen tilipäivä on 4 päivä, ja siitä menee lähestulkoon kaikki suoraan lainoihin ja muihin laskuihin. Mun tuloilla maksetaan autoa, mun opintolainaa sekä miehen työmatkoihin kuluvat bensat.

Viime laskujen mukaan ylimääräistä rahaa jää 20 euroa viikko, jolla ptiää hankkia ruoat kuusi henkiselle perheelle. Eli todellakin sitkuttamista on, ja ale + muita halpoja ruokia syödään jatkuvasti. Luottokortteja ei ole, eikä tule. Mies on totaalisesti niitä vastaan.

Vierailija
14/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuvittelin, että jos on pienet tulot niin päivähoitomaksutkin olis pienemmät..? Ehkä sitten oon luullu väärin, mulla itelläni ei ole vielä päivähoitoikäisiä lapsia.

Vierailija
15/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu kuluu päivähoitomaksuun, ruokaan ym kuluihin. Mies maksaa asuntolainan lyhennyksen kokonaan

Vierailija
16/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette luottokortti yms. velkaa jos talous on ihan nippanappa??

Vierailija
17/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olinkin kotona lähes 5 vuotta ja sittemmin tienasin yrittäjänä satunnaisesti jotain. No tietty oma tili oli joskus tyhjä silloin kun sain vain hoitorahaa, mutta silloinkin siirsin miehen tililtä rahaa omalleni. Että ei ole onneksi vielä tullut tilannetta eteen ettei olisi ollut rahaa ostaa ruokaa tai maksaa laskuja. Meillä on kyllä aina jotain rahaa jossain purkissa tai jollain tilillä jossain.

Vierailija
18/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää säästöön ja toistaiseksi vielä ei ole tarvinnut lapsilisiä käyttää.

Mutta teen itse ruuat ja elämme säästeliäästi. Mun lapsilla ei ole Reimaa tai Crocseja. Ihan kirpputorilta shoppaillaan. Tänä kesänä "tuhlataan" hieman kun lähdemme lasten isää katsomaan ulkomaille kahdeksi viikoksi.

Vierailija
19/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortteja ei ole, mut ei ole kyllä rahaakaan. Kaikki menee mitä tulee, lähes samantien. Kuukaudes jää ruokaan ja muuhun rahaa noin 200e. Tällä pitää selvitä kahden aikuisen ja neljän lapsen.

Laskuja tulee, samoin asuntolainaa on. Pakkohan ne on maksaa. Ja tässä on jo alkanu tottua hankkimaan ruoat, käytettävän rahan muukaan. Joten selvitään juuri ja juuri.

Vierailija
20/22 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ehkä vähän miettiä mitä laskuja sitä makselee. Eli ei kannata ostella osamaksuilla mitään, lehtitilaukset pois ja puhelinkulut hallintaan. Ja miksi ette mene sossuun jos on kamalan tiukkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi