Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et pidä kesästä?

Vierailija
23.07.2016 |

Kerro.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinä- ja siitepölyallergia, liian valoisaa, liian hiostavaa ja kuumaa etenkin kun pitää tehdä töitä.

Vierailija
2/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tärkeimmät syyni: Aurinko. Helle. Valo. Ukkoset. Hyttyset. Ampiaiset. Kärpäset. Käärmeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko ja kuumuus ja hyttyset.

Vierailija
4/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot, alkukesän liian valoisat yöt, liian kuuma asunnossa - kaupungilla ja kaupoissa, nukkuminen vaikeaa ajoittaisen kuumuuden ja liian valoisuuden takia, kerrostalon pihalla grillaajat, parveketupakoijat, hyttyset, ampiaiset, liian kylmä merivesi uimiseen.

Vierailija
5/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pidänkin, ollut melkein aina mun lemppari vuodenaika. Pari viime kesää mun iho on alkanut herkistyä auringolle, kasvot ja kaula aina kutisevia ja punaisia läiskiä täynnä jos olen aurinkoisella ilmalla noin 20 minuuttia pidempään ulkona. Eikä tuo ole hellittänyt alkukesän jälkeen vaan ihan samanlaista koko kesän.

No tuon on kuitenkin jotenkin kestänyt, en kuitenkaan ole sellainen jonka on "pakko" saada olla auringon paisteessa ulkona vaikka kesää muuten olenkin aina rakastanut. Nyt tänä kesänä ekan kerran tuo ihottuma on levinnyt muuallekkin vaikka olen aiempina kesinäkin aina kulkenut lämpimillä ilmoilla teepaidassa tai hihattomassa. Siis istun tässä nyt sisällä yrittäen hillitä itseäni etten raapisi käsivarsia, kummatkin käsivarret täynnä punaisia patteja ja kutiaa niin perkeleesti vaikka olen suihkuttanut viileällä vedellä ja rasvannut vahvemmalla kortisonilla. Ja allergialääkettäkin on otettu suun kautta. Tiedän kokemuksesta että iho rauhoittuu muutaman päivän sisällä jos vain oleskelen sisällä tai sitten ulkona pitkähihaisella ja tottakai myös pitkillä housuilla.

Se vain että täällä on tälläkin hetkellä hellettä ja ensiviikolla ilmeisesti lämpenee lisää, että aikalailla hankaloituu tuo ulkona liikkuminen. Silti pidän kesässä siitä on valoisaa ja ei ole kylmä. Alkaa vaan pikkuhiljaa mennä hermot tähän ihottumaan ja siihen että se ei mene ohi alkukesän jälkeen kuten useimmilla jotka tästä kärsii.

Vierailija
6/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

66688 kirjoitti:

Aurinko ja kuumuus ja hyttyset.

Unohtui sanoa, että näytän myös todella rumalta ruskettuneena. Siispä suurimman osan kesää sinnittelen pitkähihaisissa paidoissa, vaikka olis kuinka kuuma.

Vierailija
7/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoihottuma, kaikki pistävät ja purevat öttiäiset,  usein hiostava/raskas ilma niin sisällä kuin ulkonakin, öiden valoisuus ja lintujen mekkalointi aamuyöstä.

Vierailija
8/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä helle on ainoa ongelma kesässä, 2014 heinäkuu oli inhottavaa. Se menisi ehkä, jos olisi ilmastointi kotona. Muuten haluaisin Suomeen ilmaston, jossa tämän hetkinen säätila lukittaisiiin ikuisiksi ajoiksi, ja joka ikinen päivä olisi +20 astetta. Joskus tuulisi, joskus ei. Pilvisyys vaihtelisi. Ei liian viileää eikä kuumaa. Kasvit kukoistaisivat, voisi pyöräillä joka päivä, ei tarvitsisi vaatteita paljoa jne. 

Vierailija
9/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne että on pakko jotain tehdä, kun muutkin. Hyttyset. Kuumuus. Vaikea nukkua. Liian valoisaa.

Vierailija
10/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopojen öinen pärinä ja parveketupakointi

Vierailija
11/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet! Monilla ei kunnollista viilennystä kodissaan, joten en yökyläile helteillä. Samoin haittaa työskentelyä ja kaikkea tekemistä uintia lukuunottamatta.

Vierailija
12/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet ja holtiton hikoilu, mistään ei voi nauttia jos on liian KUUMA!

Vierailija
13/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteet

ja se että kesällä pitää "suorittaa" kesästä nauttimista, eli jos on hyvä sää niin ei saa vain olla kotona vaan pitää olla ulkona tekemässä hirmuisesti kesäaktiviteetteja. 

Vierailija
14/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunne että on pakko jotain tehdä, kun muutkin. Hyttyset. Kuumuus. Vaikea nukkua. Liian valoisaa.

Tämä!! Hitto miten inhottavaa katsoa ja kuunnella kun kaikki tekee kaikkea kivaa ja itsellä ei ole mitään..ei oikein kavereita joiden kanssa lähteä mihinkään tai jos joidenkin mukaan pääsisi pitäisi olla yötä enkä voi koska mulla on koira eikä sitä voi mukaankaan ottaa eikä antaa hoitoon koska on hieman kenkku luonteinen niin en usko että kukaan muu kuin siskoni pärjäisi sen kanssa mutta sisko on niin kiireinen ja reissaa aina kesät kavereiden kanssa

Vierailija
15/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko, valoisuus, liika lämpö, ötökät (paitsi perhoset, leppikset ja heinäsirkat). Pisamat.

Vierailija
16/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!! Hitto miten inhottavaa katsoa ja kuunnella kun kaikki tekee kaikkea kivaa ja itsellä ei ole mitään..ei oikein kavereita joiden kanssa lähteä mihinkään tai jos joidenkin mukaan pääsisi pitäisi olla yötä enkä voi koska mulla on koira eikä sitä voi mukaankaan ottaa eikä antaa hoitoon koska on hieman kenkku luonteinen niin en usko että kukaan muu kuin siskoni pärjäisi sen kanssa mutta sisko on niin kiireinen ja reissaa aina kesät kavereiden kanssa

Mitäpä jos kävisit ulkomaanmatkalla jossakin?

Vierailija
17/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko ja ukkosmyrskyt aiheuttaa toistuvia migreenikohtaulsia.

Vierailija
18/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purevat paarmat ja pistävät hyttyset ja mäkäräiset. Noilta vihulaisilta ei suojaa kun vain sisällä oleminen tai kova tuuli.

Vierailija
19/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos kävisit ulkomaanmatkalla jossakin?

Haluaisin kyllä mutta en voi. Ei ole rahaa sellaiseen enkä koiran takia voi

Vierailija
20/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet. Mulla ei oikein muuta valitettavaa kesästä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan