Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulta kysytään _aina_ paperit lähikaupassa jos ostan alkoholia, olen 29v

Vierailija
23.07.2016 |

Eikö tämä ole jo jonkin sortin kiusaamista? Siellä on lähes aina sama nainen myyjänä ja kuitenkin hän kysyy joka kerta paperit vaikka varmasti muistaa lärvini. Vaikka ostaisin 50 eurolla ruokaa ja yhden 0,33 siiderin niin hän kärttää naama ryppynä papereita.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

26v mieheltäni kysyttiin kahteen kertaan (sama myyjä) simasta papereita. Taitaa vain olla aika virkaintoisia myyjiä.

Vierailija
2/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä näet lähikaupan myyjän ehkä kolme kertaa viikossa. Myyjä näkee asiakkaita satoja päivässä. Ei se naama välttämättä jää mieleen, ellet ole erityisen kaunis/ruma/jotain muuta. Ja vaikka myyjä muistaisikin, niin kassajonossa seuraavana oleva 90-vuotias Pertti (jonka mielestä kaikki alle viiskymppiset ovat "tyttöjä") ei välttämättä tiedä myyjän muistavan sua, ja jää paheksumaan ja pöyristymään miten kassa ei kysynyt papereita nuorelta naiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille jää naamat mieleen. Toimisin varmaan samoin kuin tuo myyjä. 

Vierailija
4/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko kysyä, työnantaja vaatii niin. Tämä sääntö on tullut sen jälkeen, kun meillä kävi tarkastaja ja kävi vähän hassusti. En kiusaa asiakkaita tahallani, enkä tahtoisi kysyä papereita selvästi täysi-ikäisiltä, mutta en voi muuta.

Vierailija
5/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kiusaa sinua tahallaan. Hänen on joko pakko kysyä tai sitten ei muista naamaasi.

Vierailija
6/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä ole joku kampanja menossa jo jonkun aikaa, että kysytään kaikilta alle kolmekymppisiltä?

Vierailija
7/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös huono kasvomuisti varmasti tivaan samoilta papereita monesti kun olen asiakaspalvelussa. Hei mutta olet "hyvin säilynyt" eikös se tavallaan ole kohteliaisuus😀

Vierailija
8/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minultakin kysyttiin kun ostin simaa, olin ihan ihmeissäni. Alkoholia en käytä joten sitä en osta. Paperit joutui muuten simaa ostaessa näyttämään myös mukana ollut mieheni. :D Hullua. Annoin kyllä simaa myös 8v tyttärelle, onneksi ei ollut mukana ostoksilla... 

Vierailija
9/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo: lopeta ryyppääminen, muuten naamasi romahtaa jossain vaiheessa.

Vierailija
10/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa kysyttii viel 35 v

Vierailija
11/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulut ikäryhmään jolta kuuluu kysyä

Vierailija
12/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja multa kysyttiin 43-vuotiaana (eli muutama kuukausi sitten). Joo, kohteliaisuutena pitäisi ottaa, mutta oikeesti vaan ärsyttää ja nolottaa suorastaan.

Vierailija
13/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperit kuuluu kysyä kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä alkoholi- tai tupakkatuotteita ostettaessa. Myös joka ainoa kerta niitä on kysyttävä, vaikka naama olisikin tuttu ja myös vaikkapa omalta ystävältään tai siskoltaan, jos nämä näyttävät alle 30-vuotialta.

Tarkastajakin kun sattuu paikalle, niin hänhän ei todellakaan tiedä, että onko asiakkaalta papereita katsottu jo aikaisemmin tai onko kassamyyjälle tuttu tyyppi. Ikärajavalvontaa suoritetaan myös muita asiakkaita varten, jotta luodaan mielikuvaa, että täällä ollaan vastuullisia ja homma on hanskassa.

En usko, että yksikään myyjä tästä henkkarirumbasta nauttii yhtään sen enempää kuin kukaan asiakaskaan.

Vierailija
14/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

multa kysyttii viel 35 v

Näytät tai vaikutat sitten vielä alle kolmekymppiseltä, ota se positiivisesti ja pidä kehuna :)

Vielä koittaa sekin aika kun toivoisit olevasi vain kolmevitosen näköinen :/

Vierailija
15/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos myyjällä on huono kasvomuisti?  Tai sinulla samanlaiset kasvot kuin 1000 muulla naisella.  itselläni on niin tavis kasvot, että kerran ärrällä asioidessa myyjä unohti minut täysin minuutissa kun hain lompakon joka unohtui autoon :D   

Vierailija
16/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin paperit pari päivää sitten alkossa kun ostin pullon viiniä. Täytän 35 tänä vuonna.

Vierailija
17/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on ainakin pakko. Ei mitään henkilökohtaista. t. Myyjä

Vierailija
18/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvo: lopeta ryyppääminen, muuten naamasi romahtaa jossain vaiheessa.

Syntynny -71. Viä kymmenen vuatta takasperin miulta kyseltiin ahkerasti papereit. Ko olin kuulemma nii hyvin spriihin säilönny kroppani, ettei naamastakaan näkynyt täysikäisyyteni.

Vierailija
19/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin multakin kysytään ja olen 37v.

Vierailija
20/22 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohteliaisuutenahan mie nykyään nuo otan, jos soku sattuu uteleen. T:18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi