Kadun, että kerroin pettämisestä (raskaana miehen veljelle)
Asun siis edelleen miehen veljen luona, mutta nyt on alkanut pelottaa miten tuoreeseen suhteeseemme vaikuttaa se jos (ex)mieheni onkin vauvan isä. Asiat etenevät hurjan nopeasti ja masu kasvaa.
Välillä mieleen hiipii ajatus ettei olisi pitänytkään kertoa. Sukulaiset eivät pommittaisi ilkeillä viesteillään, miehen veljellä olisi perheensä kasassa, miehellä ja hänen veljellään olisi firman asiat paremmin ja mulla ois mieheni.
Kieltämättä mulla on ikävä miestäni, joka ei antanut mulle pettämistä anteeksi vaikka itse annoin aiemmin hänelle. Ehkä suhde miehen veljeen on nyt pelkkä laastarisuhde vailla tulevaisuutta, en tiedä. En oikein edes tiedä, mitä haluan mutta miehen veljen kanssa on helpompaa kestää tämä tilanne kuin yksin. Onnellinen odotus ja ilo on kaukana, en ole vielä hankkinut mitään vauvalle valmiiksi. Pitäisi kyllä. Tälle vauvalle on toivottu niin paljon pahaa, että ahdistaa ajatus että vauvalle kävisi jotain pahaa. Ehkä vähän taikauskoista, ja raskaushormonit, tiedän... Ensi viikolla neuvolaan, pelkään että alan siellä itkemään.
Kommentit (62)
Av:llä pesii ihmisiä, jotka saavat sairasta nautintoa saadessaan rikottua jonkun perheen. Joka ongelman ratkaisuksi tarjotaan eroa, muuten olet kynnysmatto tai lapanen. Ei tää elämä kuulkaa niin yksinkertaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Av:llä pesii ihmisiä, jotka saavat sairasta nautintoa saadessaan rikottua jonkun perheen. Joka ongelman ratkaisuksi tarjotaan eroa, muuten olet kynnysmatto tai lapanen. Ei tää elämä kuulkaa niin yksinkertaista ole.
Niillä on itsellään se uusperhehelvetti johon toivovat muidenkin joutuvan. Outoa. Ap:n ei olisi kannattanut kertoa :( on se ap:n mieskin pettänyt.
Ap vissiin jo toivoo, että lapsi olisi langon eikä oman miehen, kun otsikossa jo kertoo olevansa raskaana miehen veljelle. Huomattavasti todennäköisempää on, että se oma mies on isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se teitäkään jeesustelijoita olisi liikuttanut, kertoo tai ei? Vaikutitte merkittävästi jonkun elämään ja ap:n ahdingolla ei ole teille tuon taivaallista merkitystä.
Ap teki virheen ja te ajoitte tekemään toisen.
Miten niin ajoi? Kertominen oli OIKEA päätös!!!
Minustakin näin. Koitan toimia sen mukaan, miten itse haluaisin tulla kohdelluksi. Jos mieheni tekisi sen karmean virheen, että pettäisi minua vaikka kännipäissään, mitä en kyllä näe mahdollisena, toivoisin, että hän kertoisi ja antaisi minulle kaiken tiedon, jotta voisin tehdä ratkaisuni siltä pohjalta itse. Ei niin, että hän päättäisi jatkosta puolestani, eikä kertoisi ja antaisi mahdollisuutta joko antaa anteeksi ja jatkaa tai päättää, että en halua olla liitossa, jossa on ollut uskottomuutta. Miehelläni ei olisi oikeutta tehdä sitä päätöstä minun, aikuisen ihmisen, puolesta. Siksi toimisin itsekin samoin ja kertoisin. Ei kai kukaan oikeasti toivo, että mies olisi epärehellinen, joten miksi ehdottaa epärehellisyyttä niinkään päin, että nainen on se epärehellinen. Jos rakastaa niin myös kunnioittaa ja jos kunnioittaa, antaa aikuisen tehdä itse omat päätöksensä.
Lienenkö kuplassa kasvanut, mutta tästä jutusta en usko sanaakaan.
Menet sinne neuvolaan, ja itket ihan kunnolla. Olet vauvasi ainoa turva, ryhdy leijonaemoksi nyt. Moni nainen on niin tehnyt ja selvinnyt. Niin sinäkin. En ole tappanut ketään, ei sinun tekosi niin paha ollut. Näitä juttuja on ollut maailman sivu, et ole ainoa.
Kertominen oli VÄÄRÄ ratkaisu. Nyt on kaksi rikkinäistä perhettä ja lapset kärsii eniten. Ei olisi ollut kovin paha, vaikka mies olisi tietämättään kasvattanut veljensä lasta. Sukua ovat kumminkin.
Keksityt tarinat uppoaa av-kansaan kuin metrinen halko.
Vierailija kirjoitti:
Ja se haittaa sinua, koska...?
Vierailija kirjoitti:
Mua ei mitenkään erityisesti haittaa, jos joku ois provo. Enemmän kiinnostaa eri yksilöiden mielipiteet erilaisista skenaarioista, olivat ne totta tai ei. Se on mielenkiintoista ja keskustelujen suola. Ei välttämättä se, onko alkuperäinen tarina totta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se haittaa sinua, koska...?
Koska en pidä valehtelusta sen missään muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Aamen!!! Juuri näin! Kuinka hemmetin mustavalkoista joidenkin elämä on? Vai onko yllytettävä kaikki muutkin niihin uusioperhe helvetteihin joissa itse olette, te arvon virheettömät ja synnittömät supernaiset?
Teit oikein kun kerroit. Onpa sairaita ihmisiä kun kannustavat valehtelemaan. Heitä ei siis ilmeisesti itseään haittaisi yhtään olla petetty ja kasvattaa toisentö lasta Ja elää vuosikymmeniä valheessa ja tuhlata aikaa johonkin johon luulee voivansa luottaa? En vaan ymmärrä. Mut pääasia että ap kertoi. Jokainen miettiköön siinä vaiheessa kun tilaisuus pettämiseen tulee että kannattaako rikkoa kaikki. Koska jos ei petä niin ei tarvitse valehdellakaan ja perheetkin pysyis ehjänä. Kyllä tuo tilanne tuosta tasoittuu joskus. Jos saisit vaikka aivan uusia ihmisiä elämään. Vauvalle pelkkää hyvää. Muista että oikein teit kun kerroit. Jos olisi muka ollut pikkujuttu josta ei kannata kertoa ni mies ei ois jättänyt sua. Eli tieto oli tärkeä ja ainakin hän ja veljen vaimo saavat nyt mahdollisuuden parempiin kumppaneihin joihin voi luottaa. Ja nyt kun olet tunnustanut niin Voit jo antaa anteeksi itsellesi ja move on. Sinuna etsisin Ihan oman kämpän kuitenkin että saisi etäisyyttä koko perheeseen. Mutta tee niinku parhaaksi katsot.
Vaihda puhelinnumero Ja muuta kokonaan toiselle paikkakunnalle ja aloita alusta. Teit oikein kun kerroit, mutta ei sun tarvii loputtomiin kuunnella haukkuja. Etäisyys koko porukkaan vois tehdä hyvää ja kokonaan uusi alku Ja ihmiset. Helpommin sanottu kun tehty mut kai sulla joku kaveri edes on joka vois tukea ja auttaa? Kukaan ei oo virheetön et ois oikeutta loputtomiin tuomita. Etköhän ole jo kärsinyt tarpeeksi virheestäsi.
1. Mutta Jeesus meni Öljymäelle.
2. Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.
3. Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
4. ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
5. Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
6. Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
7. Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
8. Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
9. Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
10. Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
11. Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee". --Joh. 8
Ei olisi kannattanut kertoa.