Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia, että on kuukautiskivut kahdesti kuukaudessa?

Vierailija
23.07.2016 |

Mulla on siis onneksi tosi säännölliset kuukautiset, alkavat ja loppuvat aina samaan aikaan. Mulla ei koskaan ennen ole ollut minkäänlaisia kuukautiskipuja, mutta minipillereiden lopettamisen jälkeen (n. Vuosi sitten) ne on alkanut pahentua.

Ne ei mua kuitenkaan haittaa eikä mietitytä, sillä ihan normaalia kai on että vatsaan sattuu ja kramppailee.

Nyt on kuitenkin ilmestynyt uusi vaiva n. Neljä kuukautta sitten, nimittäin menkkamaiset kivut kuukautisten aikaan. Eräs ilta olin lähtemässä ensiapuun, kun alavatsaan vasemmalle puolelle sattui niin prkeleesti, ettei pystyssä pysynyt. Kipu kuitenkin helpotti muutaman tunnin kuluessa ja ajattelin, että ehkä olikin kaasua tms.

Aloin kuitenkin miettiä asiaa ja tajusin, että mulla oli juuri tuolloin ovulaatio menossa. Ja tää sama kipu on toistunut nyt jokaisen ovulaation aikaan, tosin paljon lievempänä. Sellaista menkkamaista kipua tuntuu, ja ehkä vähän kuin joku kääntelisi puukkoa siellä munasarjoissa.

Kalenterin mukaan siis tänään pitäisi olla ovis ja niinpä onkin nyt heräämisestä saakka taas nipistänyt niin hitosti tuohon vasemmalle.

Gynelle varmaankin varailen aikaa ihan muutenkin vaan ja saa tutkia tuonkin vaivan samalla, mutta tahtoisin kysellä, onko kellään muulla tällaista?

Se plussapuoli tässä on, että suojaamatonta ehkäkäisyä ollaan uskallettu puolison kanssa nyt harrastaa muutama päivä näiden oviskipujen jälkeen-muutama päivä menkkojen loppumisen jälkeen. Muuten olisi käytössä kortsu. Ja ei, vauva ei olisi maailmanloppu, vaikka uskonkin vakaasti, että kun on varovainen ja lopettaa yhdynnät reilusti ennen kuin ovulaation pitäisi olla, ei raskautta voi edes seurata.

Mutta niin, onko muita, jotka kärsivät näistä oviskivuista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajatteluvirhe kolmannessa kappaleessa, menkkamaisen kivut siis ovulaation aikaan, ei kuukautisten, niinkuin tuossa lukee..

Vierailija
2/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kahden raskauden jälkeen kamalat ovulaatikivut. Pari päivää jomottaa selkään ja vatsaan ja on huono olo. Sama juttu menkkojen alussa ollut aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kahden raskauden jälkeen kamalat ovulaatikivut. Pari päivää jomottaa selkään ja vatsaan ja on huono olo. Sama juttu menkkojen alussa ollut aina.

Eli sulla on jäänyt pysyväksi vaivaksi? Ei tunnu kuitenkaan sellaista pistävää kipua jonka pystyy paikallistamaan tiettyyn pisteeseen, vai?

Vierailija
4/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oviskipu kestää n. 5 tuntia,vihloo, polttelee ja selkään sattuu. Menkkojen alkaessa ekana päivänä samat oireet kestää 10-12 tuntia.

Varmoilla päivillä suojaamatonta seksiä meilläkin ollut jo 6 vuoden ajan ilman vahinkoja.

Vierailija
5/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on oviskivut jotka on voimakkaamat kuin menkkakivut. Mutta huomioi että kipujen aikana munarakkula kehittyy ja irrotessaan voi olla jo kivuton. Kannattaa pitää siis kunnon tauko ennen seksiä. Ultrassa mulla näkyy oikein iso mustelma siellä munasarjassa josta munasolu lähtenyt.

Vierailija
6/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 5nen myös tuntee kummalta puolelta munasolu irtoaa.

Vierailija
7/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla on jäänyt pysyväksi vaivaksi? Ei tunnu kuitenkaan sellaista pistävää kipua jonka pystyy paikallistamaan tiettyyn pisteeseen, vai?

Sen verran paikantuu että tiedän onko se oikeassa vai vasemmassa munasarjassa, mutta jomotus ja vihlominen leviää koko alavatsaan ja selkään kyllä.

Vierailija
8/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu on oviskivut jotka on voimakkaamat kuin menkkakivut. Mutta huomioi että kipujen aikana munarakkula kehittyy ja irrotessaan voi olla jo kivuton. Kannattaa pitää siis kunnon tauko ennen seksiä. Ultrassa mulla näkyy oikein iso mustelma siellä munasarjassa josta munasolu lähtenyt.

Minulla  sama juttu. Kuukautiskivut on ihan olemattomat, mutta ovulaation aikaa joutuu parhaimmillaan makaamaan sikiöasennossa sängyn pohjalla. Tuntuu siltä, kuin puukolla pisteltäsiin sisälmyksiä, ja järkyttävä kipu säteilee koko selkään ja takareisiin.

Vierailija
9/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuntunu oviskivut jo 17-vuotiaasta, juuri yhtä voimakkaina kuin sulla. Kyllä silloin ihmettelin asiaa, että mikä tämä on, kun ei ollu nettiäkään silloin. Tasan 2 vko ennen kuin vuoto siis alkaa, on nuo oviskivut. Kipu kestää yleensä 12 h. Voi olla niin kipeä, etten pysty kunnolla kävelemään, kun on tärinäkipua, joskus vatsa turpoaa palloksi. Siitä aina 2 viikon päästä samana viikonpäivänä alkaa menkat. Olen nyt jo 38-vuotias ja on lapsia. Näin ollut aina,  enkä ole koskaan käyttäny hormonaalista ehkäisyä. Menkat ovat myös erittäin runsaat ja kestävät viikon.

Vierailija
10/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole oikeastaan koskaan ollut varsinaisia menkkakipuja, tosi satunnaisesti voi olla.

Synnytyksen jälkeen otin kierukan, ja kierukan aikana oli valtavat ovulaatiokivut. Siis tuntui samalta kuin jälkisupistukset, parin päivän ajan alavatsa kramppasi ja vihlonta meni alavatsalta reisiä pitkin polviin saakka, enkä voinut kuin tuskanhiessäni olla polvillaan ja nojata mm. sohvaan ja vaikeroida.

No, kierukka lähti ja niin lähti kivutkin. Nykyään ovulaation aikaan saattaa vihlaista kevyesti pitkin päivää, ja siitä osaankin arvata ovulaation ajankohdan. Menkkojen aikaan ekana päivänä saattaa myös jomottaa tosi lievästi alavatsaa (pääasiassa ekana päivänä tuntuu seitinohut kakkahätä pitkin päivää :D).

Eli kai se on normaalia, jos pari kertaa kuussa tuntee noita tuntemuksia.

Vierailija
11/11 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kärsitään ovulaatiokivuista. Olen aina tunnistanut milloin mulla on ovulaatio ja se on sattunut. Mutta esikoisen syntymisen jälkeen ovulaatiot muuttui kivuliaiksi ja kuopuksen syntymän jälkeen tilanne on vielä pahempi. Vastaavasti menkkakivut ovat helpottaneet molemmilla kerroilla. Edelleen sattuu ja tarttee kunnolla särkylääkettä mutta pärjää käsikauppalääkkeillä. Ennen lapsia  kun oli repeptillä mm. panacodia ja tuntui että sekään ei auttanut tarpeeksi.