Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään huumeisiin kuollutta?

Vierailija
23.07.2016 |

Ajatteletko, että olisit ehkä voinut pelastaa tämän henkilön? Missä vaiheessa hänellä meni elämä raiteiltaan? Kaukainen sukulaiseni on löytynyt kuolleena ja epäillään jotain lääkeväärinkäyttöä. Sekavat tunteet. Tavattiin pääsiäisen aikaan ja jotakin erilaista, muuttunutta hänessä oli. En keksinyt, että mikä oli toisin. Tosin emme olleet enää aikuisena niin läheisiä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. En liiku huumepiireissä tai ole tietääkseni koskaan tavannut ketään narkomaania. 

Vierailija
2/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. En olisi voinut mitään, sen verran etäinen itselleni. Ikävä juttu, lahjakas nuori ihminen joutui huonolle tielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni serkku. Käytti omien sanojensa mukaan huumeita vain viihdetarkoituksessa, ei ollut koukussa lainkaan, halveksi niitä, joiden mielestä tajuntaa ei kannattanut laajentaa (me huumeita käyttämättömät emme ymmärtäneet, että sitä voi olla paljon enemmän kuin on). Joutui psykoosiin ja sen jälkeen mielisairaalakierteeseen, kunnes käveli junan alle.

Kukaan ei voinut tehdä hänelle mitään, koska hän käytti muita hyväkseen eikä vaivautunut kuuntelemaan. Julmaa sanoa, mutta kuolemansa oli vanhemmilleen helpotus, olivat yli 10 vuotta joutuneet rahoittamaan poikaansa.

Vierailija
4/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä ainakaan kuollu huumeisiin mutta muutamat on niiden takia tapettu. Aikonaan pyörin porukoissa mut oon onneks päässy jo aikoja sitte irti ja nyt on ihan erilainen ihana elämä. Eikä näitten tyyppien kohtalo mua liikuta millään tavalla..ei vaan sääliä eipä sympatiaa heru enää

Vierailija
5/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan viinaan kuolleen tiedän.

Vierailija
6/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin. Aina olen sanonut, että jos hoitoon haluaa ja kuiville niin autan, mutta rahaa en anna eikä kotiini kukaan tule aineissa. Etääntyneet ovat ja sitten kuolleet pois. Ei niitä kuiville saa jos ne ei itse halua.

Vierailija
7/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi. Itse en ole koskaan kokeillutkaan enkä aio. Pienellä paikkakunnalla kuitenkin kun on niin tietää tapaukset.

Vierailija
8/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tunsin. Ystäväni mies, myös hyvä ystäväni. Oli kuivilla pitkään.

Ei siinä läheiset voi hirveesti tehdä. Se valaistuminen pitäis tapahtua omien korvien välissä.

Vierailija
9/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, liian monta. Yks silloinen hyväkin kaveri ja äkkiä laskettuna 4 tuttua. Niissä piireissä missä liikuin 10 vuotta sitten, tulevaisuuden todennäköisenä näkymänä oli joko hauta tai vankila. Me miehen kanssa kuulutaan siihen 10 prossaan jotka kapusi ylös siitä suosta.

Vierailija
10/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, enkä tunne edes yhtäkään huumeiden käyttäjää, en edes satunnaiskäyttäjää. Enhän tietenkään tiedä, mitä ihmiset omissa oloissaan touhuavat, mutta en siis ole kenekään käytöstä tietoinen.  En ole koskaan nähnyt livenä minkäänlaista huumetta, en edes kannabista. 

Nyt sitten joku ajattelee, että no jo on kukkahattutäti, mutta vikaan menee veikkaus. Olen ollut yöelämässä töissä yli 20 vuotta ja toki monenmoisia hörhöjä nähnyt, mutta en siis tietoisesti ketään ole huumeiden käyttäjäksi pystynyt toteamaan. Tuttavapiiriini ei ole koskaan minkään sortin huumehemmoja kuulunut, sukulaisistani puhumattakaan.

M47

Vierailija
11/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasteni serkku. Käytti omien sanojensa mukaan huumeita vain viihdetarkoituksessa, ei ollut koukussa lainkaan, halveksi niitä, joiden mielestä tajuntaa ei kannattanut laajentaa (me huumeita käyttämättömät emme ymmärtäneet, että sitä voi olla paljon enemmän kuin on). Joutui psykoosiin ja sen jälkeen mielisairaalakierteeseen, kunnes käveli junan alle.

Kukaan ei voinut tehdä hänelle mitään, koska hän käytti muita hyväkseen eikä vaivautunut kuuntelemaan. Julmaa sanoa, mutta kuolemansa oli vanhemmilleen helpotus, olivat yli 10 vuotta joutuneet rahoittamaan poikaansa.

Kukaan ei joudu kenenkään huumehörhöilyjä, tai niiden seurauksia rahoittamaan sekuntiakaan, se on aina oma päätös ja lähes aina väärä päätös.

Vierailija
12/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Lukioaikainen kiusaajani ratkaisi velkaongelmansa menemällä junan alle.

Vierailija
13/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan monta, kun sieltä "helvetin tulirotkosta" on kotoisin. Ei niitä voi oikein auttaa jos eivät itse ole tehneet päätöstä, että haluavat apua.

Vierailija
14/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita. Olen toiminut päihdetyöntekijänä pk-seudulla 20 vuotta. Olisiko pitänyt auttaa? Olisi ja yritettykin on. Monen hengen olemme työtiimin kanssa onnistuneet pelastamaan ja onneksi ihmisiä on myös toipunut. Päideriippuvuus on pirullinen, hengenvaarallinen sairaus. Ketään ei pysty raitistamaan, jos heillä itsellään ei ole siihen motivaatiota. Ei kannata potea huonoa omaatuntoa vaan yrittää muistaa ne hyvät hetket, joita teillä on ollut.

Vierailija
15/15 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tunsin jotenkuten, kuoli ilmeisesti liian vahvaan tavaraan. En olisi voinut auttaa mitenkään, ruokaa tosin ostin joskus hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän