Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinulla käyttää ajastasi 1:10:21 vegaanidokkarin katsomiseen?

Vierailija
22.07.2016 |

Dokumentti on tekstitetty suomeksi ja se on Youtubessa, eli et tarvitse edes mitään tunnuksia sen katsomiseen.

Vaikka katsoisit dokumentin ja ehkä jopa päättäisit vähentää lihan syömistä/ryhtyisit vegaaniksi, niin saat siitä huolimatta pitää ystäväsi, poliittisen kantasi ja isänmaallisuutesi, voit edelleen katsoa suosikkisarjaasi televisiosta ja kuunnella lempimusiikkiasi (kyllä, lainasin tämän dokumentista).

Suomeksi tekstitetty dokumentti "Paras puhe, jonka tulet koskaan kuulemaan - Gary Yourofsky"

#t=59s ja se alkuperäinen vain enkuksi (3 miljoonaa katselukertaa).

Jos dokumentti ei kiinnosta juuri sinua, niin eipä siinä mitään, hyvää perjantaita! Jos dokumentti kolahti, niin voi heittää halutessaan kommenttia mikä dokkarissa oli hyvää, mielenkiintoista, tai vaikka niitä risujakin :)

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök mitä tuputusta. Älkää muutenkaan vain missään jättäkö lihaa täysin pois ruokavaliostanne. Tärvelette terveytenne. Nimim. Kokemusta on. Vegaanit näyttääkin rumilta. Näivettyneiltä ja erityisesti iho on vegaaneilla ryppyinen ja ruma.

Henkilö, joka ei syö lihaa on vegetaristi. Vegaani ei syö mitään eläinperäistä, ei lihaa, maitotuotteita, kanamunia, hunajaa tai muutakaan eläinperäistä.

Vierailija
62/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti vielä sanomani, että kun asioissa mennään äärimmäisyyksiin, niin se kerää eh.. no sanotaanko tietyn tyyppistä porukkaa mukaan. 

Sinkkumies

Kerro toki laajemmin, sillä tykkään stereotypioista (ja rikkoa niitä) :D

Sanoit mm. tuosta sulka -kynästä. Minulle se on ok (jos eläintä ei tosiaankaan satuteta), koska oma veganismini rajoittuu vain ja ainoastaan ruokavalioon ja siinäkin olen vielä siirtymisvaiheessa (koska olen uusi vege). Mikäli se tekee minusta epävegen, niin sitten kai olen sellainen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, taidan sikälimikäli olla siirtymävaiheinen vegetaristi :) Kiitos nro 61, termit olivat hakoteillä.

Ap

Vierailija
64/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain tuputetaan, niin lihansyöntiä. Siteeraus dokumentista:

"Milloin viimeksi olet nähnyt televisiossa mainostettavan jotain kasvisperäistä (tofu/soija/papupihvejä,

hedelmiä, marjoja, vihanneksia, salaattia etc) ruokaa? Et ikinä? Entä "Syökää kanaa/juustoa/plus-maitoa

/rypsiporsasta" tai "Juokaa enemmän lehmänmaitoa, se vahvistaa luita, lisää kananmunia"? Entä mitä

näet näiden mainosten välissä...? "Etkö voi hyvin? Tarvitsetko Beceliä? Acticiaa? Ulostuslääkkeitä? Heikko vastustuskyky? Entäpä energiajuomaa tai laihdutuspillereitä? Rennie auttaa

närästykseen!". Teitä on huijattu."

Ap

Älä yritä repiä mitään salaliittoa tästä. GoGreen ja muut kasvisruokafirmat saavat ostaa mainosaikaa ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Jos näitä firmoja ei mainostaminen kiinnosta, on vika ihan heidän suunnallaan.

Näitä firmoja ei tarvitse mainostaa. Siinä on se ero.

Turha sitten oikein dokumentin voimalla ruikuttaa, ettei mainosteta, jos ei kerran edes tarvitse mainostaa!

Vierailija
65/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Milloin viimeksi olet nähnyt televisiossa mainostettavan jotain kasvisperäistä (tofu/soija/papupihvejä,

hedelmiä, marjoja, vihanneksia, salaattia etc) ruokaa? Et ikinä? Entä "Syökää kanaa/juustoa/plus-maitoa

/rypsiporsasta" tai "Juokaa enemmän lehmänmaitoa, se vahvistaa luita, lisää kananmunia"? Entä mitä

näet näiden mainosten välissä...? "Etkö voi hyvin? Tarvitsetko Beceliä? Acticiaa? Ulostuslääkkeitä? Heikko vastustuskyky? Entäpä energiajuomaa tai laihdutuspillereitä? Rennie auttaa

Ap

Älä yritä repiä mitään salaliittoa tästä. GoGreen ja muut kasvisruokafirmat saavat ostaa mainosaikaa ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Jos näitä firmoja ei mainostaminen kiinnosta, on vika ihan heidän suunnallaan.

Turha sitten oikein dokumentin voimalla ruikuttaa, ettei mainosteta, jos ei kerran edes tarvitse mainostaa!

Ruokaa ei tarvitse mainostaa, aatetta kyllä. Siinäkin on ero.

Vierailija
66/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti vielä sanomani, että kun asioissa mennään äärimmäisyyksiin, niin se kerää eh.. no sanotaanko tietyn tyyppistä porukkaa mukaan. 

Sinkkumies

Sanoit mm. tuosta sulka -kynästä. Minulle se on ok (jos eläintä ei tosiaankaan satuteta), koska oma veganismini rajoittuu vain ja ainoastaan ruokavalioon ja siinäkin olen vielä siirtymisvaiheessa (koska olen uusi vege). Mikäli se tekee minusta epävegen, niin sitten kai olen sellainen.

Ap

Voit ihan itse miettiä esim. kun uskonto on viety äärimmilleen, että mitä se aiheuttaa. Esim. ehkäisykieltoa. Onko ok?

Sinkkumies

Vierailija
67/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voit miettiä vaikka Suomen Sisu kerhoa jne. Voin toki olla väärässä, että siellä on iloisia ituhippejä riveissä. Saatan siis olla väärässäkin.

Sinkkumies

Vierailija
68/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
69/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa hyvää nahkatakkia, heitin vanhan pois kun oli jo risa.

Sinkkumies

Vierailija
70/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ap

Voit ihan itse miettiä esim. kun uskonto on viety äärimmilleen, että mitä se aiheuttaa. Esim. ehkäisykieltoa. Onko ok?

Sinkkumies

Nyt en tajua, mitä ajat takaa. Miten ääriuskovaiset liittyvät vegaaneihin?

(En ole ap)

Vierailija
71/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ap

Sinkkumies

Nyt en tajua, mitä ajat takaa. Miten ääriuskovaiset liittyvät vegaaneihin?

(En ole ap)

Minä olen ap, enkä myöskään ymmärrä :D Nyt tipahdin ja kovaa. Sinkkumies voisi selittää eeehkä vähän paremmin, jos vain jaksaa ja viitsii ja kiinnostaa?

Ap

Vierailija
72/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos se ei vaan ole mikään teurastusohjelma.

Vierailija
73/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
74/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön hyvinkin pitkälti kasvispainotteisesti jo nyt (taisin syödä lihaa viimeksi jouluna), mutta dokkari aiheesta ei ikävä kyllä tässä kohtaa kiinnosta.

Vierailija
75/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirkkuli kirjoitti:

Teurastuskohta on kohdassa 15:57 - 20:05. En ole katsonut dokumenttia vielä täysin loppuun, joten en tiedä onko ihan lopussa vielä jotain.

Tämä (teurastuskohta) on sen takia, että Gary on sitä mieltä, että mikäli pystyt syömään lihaa, maitoa, munia ja juustoa, niin sinun pitäisi pystyä kohtaamaan myös se kipu ja kärsimys, mitä aiheutat sillä.

Ap

Vierailija
76/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ruokaa ei tarvitse mainostaa, aatetta kyllä. Siinäkin on ero.

Mistä siis valitus

hedelmiä, marjoja, vihanneksia, salaattia etc) ruokaa?".

Tässä nyt kaivataan nimenomaan tuotteiden mainontaa telkkariin, eikä sen vajavaisuudesta voida syyttää muita, kuin kasvisruokafirmoja, jotka eivät halua mainostaa.

Vierailija
77/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earthlings on paljon tehokkaampaa käännytystavaraa, nimim. välinpitämättömästä sekasyöjästä vegaaniksi yhdessä illassa. Nyt vuosi veganismia takana ja kadun vain sitä, etten katsonut kyseistä dokumenttia aikaisemmin.

Vierailija
78/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain elävää ravintoa, kuten ostereita.

Vierailija
79/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aikaa, mutta ei tuollainen tuputusohjelma kuulosta lainkaan hyvälle tavalle viettää perjantai-iltaa. 

Itse aihepiiristä, ei ole mitään ongelmaa katsoa teurastustakaan tms mitä tossa aiemmin sanottiin, kuhan eläimet on eläneet hyvän elämän ja homma hoituu ammattitaitoisesti eläintä liikoja ressaamatta. Suomessa se pääsääntösesti näin hoituukin. Syön myös paljon riistaa, riista on ainakin elänyt lajinomaisen ja hyvän elämän.

Teinihurmiossa joskus kokeilin vegeilyä pari vuotta, mutta ei se mulle sopinut. Liikaa päänvaivaa kun on muitakin vakavia ruokarajotteita, ei kannata liian vaikeaksi elämäänsä tehä.

Vierailija
80/86 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi aikaa, mutta ei tuollainen tuputusohjelma kuulosta lainkaan hyvälle tavalle viettää perjantai-iltaa. 

Itse aihepiiristä, ei ole mitään ongelmaa katsoa teurastustakaan tms mitä tossa aiemmin sanottiin, kuhan eläimet on eläneet hyvän elämän ja homma hoituu ammattitaitoisesti eläintä liikoja ressaamatta. Suomessa se pääsääntösesti näin hoituukin. Syön myös paljon riistaa, riista on ainakin elänyt lajinomaisen ja hyvän elämän.

Teinihurmiossa joskus kokeilin vegeilyä pari vuotta, mutta ei se mulle sopinut. Liikaa päänvaivaa kun on muitakin vakavia ruokarajotteita, ei kannata liian vaikeaksi elämäänsä tehä.

Hyvän elämän? Meillä ei ole mitään oikeutta päättää toisen lajin edustajan elämästä tai kuolemasta. Ihmiset eivät edes ole lihansyöjiä, joten varsinaista tarvetta lihansyönnille ja täten eläinten teurastamiselle ei ole. Ainakaan niissä määrin, mitä ihmiskunta lihaa nykyään kuluttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi