Olisiko sinulla käyttää ajastasi 1:10:21 vegaanidokkarin katsomiseen?
Dokumentti on tekstitetty suomeksi ja se on Youtubessa, eli et tarvitse edes mitään tunnuksia sen katsomiseen.
Vaikka katsoisit dokumentin ja ehkä jopa päättäisit vähentää lihan syömistä/ryhtyisit vegaaniksi, niin saat siitä huolimatta pitää ystäväsi, poliittisen kantasi ja isänmaallisuutesi, voit edelleen katsoa suosikkisarjaasi televisiosta ja kuunnella lempimusiikkiasi (kyllä, lainasin tämän dokumentista).
Suomeksi tekstitetty dokumentti "Paras puhe, jonka tulet koskaan kuulemaan - Gary Yourofsky"
#t=59s ja se alkuperäinen vain enkuksi (3 miljoonaa katselukertaa).Jos dokumentti ei kiinnosta juuri sinua, niin eipä siinä mitään, hyvää perjantaita! Jos dokumentti kolahti, niin voi heittää halutessaan kommenttia mikä dokkarissa oli hyvää, mielenkiintoista, tai vaikka niitä risujakin :)
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vegedokkari
[ ] kiinnostaa
[X] ei kiinnosta
Kukaan ei puhunut vegedokkarista.
Ap, kohta tänne hyökkää 1012 vegaania alapeukuttamaan heitä, joita aate ei kiinnosta. Nyhtökaura on parasta maailmassa, pitää vaan käyttää kolme purkkia mausteita ja kananmunan syöminen on murha. Joku uskovainen äkkää tämän viestin ihan kohta ja sitten se alkaa, saat seuraa perjantai-iltaasi.
Vierailija kirjoitti:
Ai olet tekemistä vailla? Kysy äidiltäsi, tarvitseeko hän apua siivouksessa tai pyykinpesussa. Tai haluaisiko hän, että käyt poimimassa marjat mustikkapiirakkaan.
Olen jo siivonnut ja pyykkäillyt tänään. Ja imuroinut, tiskannut, järjestellyt huoneita, vienyt roskia, pyyhkinyt pöydät, luutunnut yms yms yms ja pakastin on jo täynnä itsepoimittuja marjoja :D Ja en edes asu kotona, vaan muutin pois jo joskus 15-vuotiaana.
Ap
Propaganda: Valheeseen perustuvaa manipulaatiota, jonka tarkoituksena on kontrolloida massoja.
Kertominen: Tämänkaltaisten dokumenttien sisältö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegedokkari
[ ] kiinnostaa
[X] ei kiinnosta
Paitsi AP ketjun otsikossa...
Vierailija kirjoitti:
Propaganda: Valheeseen perustuvaa manipulaatiota, jonka tarkoituksena on kontrolloida massoja.
Kertominen: Tämänkaltaisten dokumenttien sisältö.
Mistä tiedät, että k.o. dokumentti on valheeseen perustuva? Olen katsonut siitä nyt puolet ja tähän asti kaikki on ollut kylmää faktaa.
Ap
Kiitos kun laitoit linkin :) Olen ihan sekasyöjä ollut aina, mutta viime vuosina eläinten tehotuotanto on hieman painanut omaatuntoani. En lupaa lopettaa lihansyöntiä kokonaan, mutta lisään riistan ja luomun osuutta sekä pyrin pitämään enemmän täysin kasvispäiviä. Tunnen kyllä aina pienen pistoksen lihansyönnistä, mutta vielä ei ole selkärankaa lopettaa sitä kokonaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegedokkari
[ ] kiinnostaa
[X] ei kiinnosta
Paitsi AP ketjun otsikossa...
Ööö... ei. Pitäisikö tästä vetää jotain johtopäätöksiä?
on, pitäisi päästä vielä teurastamoon seuraamaan touhuja, niin sitten voisi lopettaa. Muuten sääliä ja ällötystä ei tunne tunteena riittävän vahvasti.
Jos osais yhtä hyvin tehdä kasvisruokaa, kuin eräässä kaupungissa (Tre) tekee Gopal-ravintolat, niin sitten ei olisi mitään vaikeuksia jättää eläimet rauhaan. Sen tasoinen eli siis todella herkullinen kasvisruoka, joka vie kielen mennessään; rakenne, terveellisyys ja herkullinen maustaminen.
Mun mielestä ainakin jos on dokumentti katsottavissa aiheesta, jonka avulla voisin tehdä valintoja joilla voisin itse parantaa maailmaa edes pienellä tavalla tai tehdä muuten hyvää, niin ensimmäinen reaktioni ei ole "ei kiinnosta". Dokumenteista muutenkin oppii usein uutta ja joskus mielenkiintoistakin asiaa, joten mun mielestä tollanen teinimäinen asenne sitä vastaan tuntuu hieman lapselliselta. Enkä ole itse vegaani.
Miksi katsoisin? Mitä uutta k.o. dokkari tuo aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Heh, se varmaan selviää katsomalla dokkari :)
Vierailija kirjoitti:
Uusia näkökulmia ja lähestymistapoja aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ainakin jos on dokumentti katsottavissa aiheesta, jonka avulla voisin tehdä valintoja joilla voisin itse parantaa maailmaa edes pienellä tavalla tai tehdä muuten hyvää, niin ensimmäinen reaktioni ei ole "ei kiinnosta". Dokumenteista muutenkin oppii usein uutta ja joskus mielenkiintoistakin asiaa, joten mun mielestä tollanen teinimäinen asenne sitä vastaan tuntuu hieman lapselliselta. Enkä ole itse vegaani.
Mutta kun vuosia kerttyy alkaa myös kerääntyä näitä dokumentteja sun muita, jotka hokevat sitä samaa mantraa. Sitten on vain nostettava kädet ylös ja todettava, että kuultu on, ei kiinnostanut edellisillä viidelläkymmenellä kerralla, eikä kiinnosta nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, se varmaan selviää katsomalla dokkari :)
En katso, jos et anna syytä katsoa.
Aikaa ois todellakin mutta ei vaan kiinnosta tuommonen huuhaa. Jos huuhaa-ohjelmia haluan kattoa, katon mieluummin vaikka Ruotsin Paratiisihotellia. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia näkökulmia ja lähestymistapoja aiheeseen.
Kuten mitä?
Jos jotain tuputetaan, niin lihansyöntiä. Siteeraus dokumentista:
"Milloin viimeksi olet nähnyt televisiossa mainostettavan jotain kasvisperäistä (tofu/soija/papupihvejä,
hedelmiä, marjoja, vihanneksia, salaattia etc) ruokaa? Et ikinä? Entä "Syökää kanaa/juustoa/plus-maitoa
/rypsiporsasta" tai "Juokaa enemmän lehmänmaitoa, se vahvistaa luita, lisää kananmunia"? Entä mitä
näet näiden mainosten välissä...? "Etkö voi hyvin? Tarvitsetko Beceliä? Acticiaa? Ulostuslääkkeitä? Heikko vastustuskyky? Entäpä energiajuomaa tai laihdutuspillereitä? Rennie auttaa
närästykseen!". Teitä on huijattu."
Ap
9-vuotias tai hipsteri kirjoittavat "voi juku" ja molemmat ovat aika rasittavaa porukkaa seurattavaksi perjantaita fiilistelevälle aikuiselle.