Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Staphylococcus aureus?

Vierailija
22.07.2016 |

Eli siis minulta otettiin emättimestä bakteeriviljely ennenaikaisten supistusten takia, ja sieltä löytyi stafylokokki aureus bakteeri, nyt olen antibioottikuurilla. Olen huolissani jos antibiootit ei pure tai bakteeri tulee takaisin, mitä se voi aiheuttaa ja onko vaarallinen. Voiko bakteeri nousta kohtuun ja aiheuttaa kohtutulehduksen, tai synnytyksessä aiheuttaa jotain infektiota? Kuulemma vaarana tarttua vauvaan synnytyksessä ja vauva voi saada verenmyrkytyksen. Asiasta ei ole löytynyt oikein mitään tietoa internetistäkään, ja olen vähän huolissani onko tämä ihan normaalia ja hoidetaan vain antibiooteilla pois vai onko tästä bakteerista oikeasti vaaraa itselleni ja/tai vauvalleni. Laskettuun aikaan on 5 viikkoa. Ja voiko tarttua poikaystävään esim. seksin välityksellä ja kannattaako odottaa siihen asti kunnes bakteeri on saatu nujerrettua?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

stafylokokki on ihmisen bakteerifloorassa elävä bakteeri, joka ei yleensä aiheuta ihmiselle oireita. Bakteeri voi kuitenkin mennä ihon läpi kudoksiin esim. haavan kautta ja aiheuttaa tulehduksen, joka vaatii antibioottihoidon.

Stafylokokki voi siirtyä myös emättimeen. Raskauden aikana se saattaa aiheuttaa ennenaikaista supistelua ja siksi se hoidetaan antibiootein.

Aina, kun emättimessä on infektio, on hyvä pidättäytyä yhdynnästä tai käyttää kondomia. Emättimen stafylokokki-infektio on minullekin sen verran uusi juttu, että kehottaisin kondomin käyttöön varmuuden vuoksi ellette saa lääkäriltä muita ohjeita.

Yleensä emättimestä tavataan streptokokki B- bakteeria, joka hoidetaan synnytyksen aikana antibioottiprofylaksialla.

Vierailija
2/2 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä nimisen antibiootin sait? Ite en saanut kuuria kun kuulemman normaalia .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla