Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten luulet, kuinka käy opiskelujen, kun päästät juuri 18v. täyttäneen viettämään itsenäistä elämää?

Vierailija
22.07.2016 |

Sitähän minäkin. Kannattaa siis miettiä kaksi kertaa ennen kuin antaa tuon ikäisen muuttaa omilleen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa enään näitä hemmetin 18 vuotias sitä sun tätä marina-viestejä

Vierailija
2/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule Ikis, itse olet huonosti valmistanut oman lapsesi täysi-ikäisyyttä varten jos et häneen luota. Kato ei se vahtiminen ja paapominen tee kuin hallaa lapselle. Häpeäisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omalla kohdallani nyt 22 vuotiaana voin sanoa, että hyvin. Asumisoikeusasunta, oma puoliso, oma auto, vakituinen työpaikka, ammattikorkeakoulututkinto takana jne.

Että riippuu aina ihmisestä ja myös kasvatuksesta, niinkuin yleensä kaikki tässä elämässä. Jotkut ovat kypsempiä kuin toiset.

Vierailija
4/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sitten jaksat.

Vierailija
5/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä, kaapatakko pitäis aikuinen ihminen? Lienee laitonta tuollainen vapaudenriisto. Minä muutin 18-vuotiaana monen sadan kilometrin päähän opiskelemaan, hyvin sujui. Alkuun oli tosin totuttelemista, kun tajusin että voinkin päivällseksi syödä makaronilaatikon ja porkkanaraasteen sijasta vaikka patonkia ja perunalastuja :D Mutta sitten sekin vaihe meni ohi.

Vierailija
6/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vaan omasi puolesta, tai omasta puolestasi. Meillä 18v muutti omilleen ennen viimeistä lukiovuotta ja jatkoikin sitten suoraan yliopistoon kirjoitusten jälkeen. Hyvin on hoitanut myös taloutensa, ei ole osamaksuja eikä pikavippejä, ei maksuhäiriöitä eikä muitakaan ongelmia, opintolainalla ja töillä elättää itsensä.

Vierailija
7/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paremmin opiskella rauhassa kun ei ole tuommonen kontrollifriikki kyttäämässä selän takana,.

Vierailija
8/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytär muutti omaan asuntoon 18-vuotiaana, kun pääsi yliopistoon. Hyvin on mennyt, tyttö on nyt 20 ja lukee kahta tutkintoa. Kotona viihtyy hyvin, vaikka oma asunto onkin. Nytkin ollut koko kesän kotona, paitsi milloin ollut töissä seurakunnan leireillä. Onhan se tietysti niinkin, että ne hyvät rutiinit opitaan kotoa. Me ei olla mitenkään hirveästi kannustettu lapsia "hengailemaan" kavereiden kanssa, vaan mieluummin hankkimaan ystäviä harrastusten ja muun ohjatun toiminnan kautta. Seurakuntaa, partiota, 4H:ta, konservatoriota jne ollaan saatu lapset harrastamaan. Sitten ovat itse löytäneet esim ihmisoikeus ja eläinsuojelutyön.

Vierailija
9/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D 

Vierailija
10/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkö käy?

Se voipi jättää opinnot vähäksi aikaa toissijaiseksi ja viihteen ensisijaiseksi. Harrastaa seksiä ja opiskelijarientoja, käy reissaamassa ja lopulta ehkä itse tajuaa, ettei äiti teekään sen edestä asioita.

Ryhtyy siivoamaan itse, opettelee hoitamaan raha-asiansa itse, lukee ja tenttii.

Katkaisee välit kyyläävään äitiin.

Vierailija
11/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän