Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Minkä ikäiset sisarukset voi olla kotona yön ilman aikuista?
22.07.2016 |
Mulla nyt seiska- ja kutosluokkalaiset tytöt. Monen vuoden päästä voivat jäädä yöksi kotiin keskenään?
Kommentit (5)
Ei se ole iästä kiinni, vaan fiksuudesta. Olin tuon ikäisenä viikon kotona yksikseni (nykyään tulisi varmaan lastensuojeluviranomaiset paikalle, mutta 70-luvulla oli toisin). Vai meinaatko, että kaksikseen keksivät jotain konnankoukkuja, jotka yksin ollessa eivät tulisi mieleen?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Yläkouluikäiset tai niillä main. Ystäväni, yh, jättää pikkukoululaisetkin, itse en vaikka olen myös yh
Sanoisin että sitten kun nuorempikin siirtyy yläasteelle mutta lapsikohtaista, on tapauksia joissa 16-vuotiastakaan ei voi jättää yksin tai esim. bileet ovat taatut
Alue: Aihe vapaa
Me oltiin veljen kanssa tuon ikäisinä 5 päivää keskenään vanhempien loman ajan. Varmasti silloin joku ois tehny lastensuojeluilmotuksen jos olis tienny. Mut hyvin me pärjättiin, tietysti ollaan jo toka-kolmosluokalta osattu tehdä ruokaa, pestä pyykkiä jne kun sitä kotona edellytettiin. Siihen aikaan ei ollu ees kännyköitä, vanhemmat soitti kolikkopuhelimesta silloin kun soittivat.