Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä maksaisit 3-luokkalaisen vahtimisesta?

Vierailija
22.07.2016 |

rauhallinen ( muiden kuin oman perheen kommentti) 3-luokkalainen. On omatoiminen, ja tekee esim. läksyt itsenäisesti. Johonkin asiaan saattaa pyytää apua, jos ei ole ymmärtänyt kysymystä. Ippe loppuu, kun kolmas luokka alkaa. ei oikein vielä uskalla olla kotona yksin. ei kuitenkaan tarvitse koko ajan seuraa, vaan lukee, askartelee, leikkii legojensa kanssa. Joskus haluaisi kutsua kavereita kylään. Hoitaja katsoisi perään, voisi töllöttää telkkaria, lukea lehtiä/omia krjoja, tarvittaessa ottaa mahdolliset omat lapsensa mukaan. Mitä maksaisit tunnilta? Päivässä tunteja olisi 3-4h. Itse olen 3 vuotta sitten tehnyt samaa viiden euron tuntihintaan, ja tuolloin koululaisia oli 3.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se taitaa olla sen 10e/h, 7-8e mikäli kyseessä on joku nuori ilman minkäänlaista koulutusta.

Vierailija
2/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 8-10e. En allr sen vaivautuisi, koska siinä menee kuitenkin omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosiaan lähinnä "seuraneidin" hommaa, niin 20€/päivä maksaisin itse ja olisin kyllä itse tyytyväinen tuohon summaan jos ei tulisi matkakuluja (ja tällä hetkellä saisin ottaa vajaa 2vn mukaan)

Vierailija
4/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10eur per tunti = 40 eur per päivä 

40eur x 20 päivää = 800 eur

Ihan oikeasi kuka maksaa 800 eur / kk???????????

Vierailija
5/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10eur per tunti = 40 eur per päivä 

40eur x 20 päivää = 800 eur

Ihan oikeasi kuka maksaa 800 eur / kk???????????

Sitten varmaan vahtii lastansa itse jos ei kelpaa. Ei ole kenenkään muun tehtävä ilmaiseksi vahtia kenenkään kakaroita.

Vierailija
6/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea kysymys, koska palkkaahan tuosta ei elämiseen riitä, kyseessä lähinnä taskuraha. Maksaisitko "pimeesti", eli ei vaikuttaisi mahd. etuuksiin? Tosin palkka taitaa jäädä niin pieneksi, että käytännössä ei paljon leikkaa tukia kuitenkaan, kun 300€ saa tienata ensin vapaasti ja loput vasta vähennetään.Sinänsä leppoisa työ, toisaalta kuitenkaan itse en esim. pystyisi rentoutumaan tv:n äärellä jos olen töissä, vaan tekisin lapsen kanssa jotain kivaa. Tv:n tuijottelu 3h per päivä edes palkallisesti ei olis mun juttu. Sen sijaan esim. jokin yhteinen harrastelu lapsen kanssa voisi olla (uimahallissa käynti, futiksen pelailu, yhteinen ruuanlaitto, leffaan meno, sulkapallo, kirjasto, pyöräilyretket, yms yms.) Ehkä palkka tuo 5-8€ tunti + välipala + pieni raha per viikko johonkin yhteiseen aktiviteettiin lapsesi kanssa, jolloin työ olisi mielekkäämpää ? Eli ainakin kerran viikossa voisivat tehdä jotain maksullista kivaa yhdessä, oli se sitten pyöräily kahvilaan välipalalle, uimahalliliput, kaakaot luistelun jälkeen talvella tms. 

Vierailija
7/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vahtia?

Vierailija
8/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsi "vahti" 9-vuotiasta  muutaman tunnin päivässä. Palkka oli 20 €/päivä.

Vierailija
9/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuo 10 e/h olisi sopiva palkka, koska kyseessä on kuitenkin vastuullinen työ. Toisaalta lapselle voi sanoa, että pärjäät kyllä itseksesi, tässä sinulle mitään hoitajaa kukaan halua hankkia.

Jos se hoitaja on siellä 3-4 tuntia lapsen takia, niin miksi hoitajalle ei voi maksaa? Toki voi palkata jonkun sellaisen, joka vain on paikalla, ei ota kontaktia lapseen ja vaikka myy aikakauslehtiä koko sen ajan, kun "hoitaa" lasta.

Vierailija
10/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsenlapsi "vahti" 9-vuotiasta  muutaman tunnin päivässä. Palkka oli 20 €/päivä.

Mun lapsi taas ei vahtinut, koska oletettiin, että on vastuussa hoidettavasta. Ei kukaan suostu muutamalla eurolla tunnissa ottamaan toisen henkeä vastuulleen

Vierailija
11/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ottaa lapsen meidän kotiin pientä korvausta vastaan, mutta jos pitäisi lähteä omien lasten kanssa hoitolapsen kotiin, haluaisin kohtuullisen tuntipalkan. Se aika siellä olisi kokonaan pois mun koti- ja pihatöistä ja harrastuksista, joita omassa kodissani lasten vahtimisen ohella pystyn tekemään.

Vierailija
12/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siitä pitää palkka maksaa jos pitää toisen kotiin mennä.

Itse olen ottanut. Naapureiden lapsia meille ihan ilmaiseksi iltapäivähoitoon, kun olin äitiyslomalla ja hotovapaalla. En saanut edes vastapalvelusta, enkä ollut sen tarpeessakaan. Mukavia lapsia, omien lasten luokkatovereita siis