Tekisittekö reklamaation?
Ostin yhdestä ketjuliikkeestä viime kuussa t-paitoja kesäksi. Noiden t-paitojen saumat on lähteneet purkautumaan jo kahdesta t-paidasta parista kohtaa. Olen kerran jo korjannut, vaikka erilaiseltahan se jälki näyttää saumuriin verrattuna. Nyt taas purkautuu yhden paidan hiha ja käyttökertoja on vain 3.
Tekisittekö reklamaation? Ei ole kuittia tallessa ja paidat on jo menneet aleenkin, mutta en jaksa olla koko ajan ompelemassa noita purkautuvia saumoja.
Kommentit (14)
Tietenkin tekisin.
Mutta itse ostan paitani kirpparilta, jossa ei ole huonoa laatua, koska kaikki vaatteet on edellinen käyttäjä jo koeponnistanut.
Tottakai!
Kuittia et edes tarvi, riittää, että niitä myyty ko. liikkeissä (heidän velvoite todistaa toisin) ja kuluttajansuojassa sanotaan selvästi, että vaatteen pitää kestää ainakin puoli vuotta. Tuotteessa on selvä virhe.
Suomalaiset liian lapatossuja valittamaan ja tätä kaupat hyödyntävät surutta. Toiseksi, miten kauppa saa tietää alihankkijansa surkeasta laadusta jos ei saa asiakkailta palautetta.
En maksanut noista paljoakaan, muistaakseni kymmenisen euroa kappale. En yleensä reklamoi mitään, mutta aiemmin yhden toisen keskustelun innoittamana haluaisin periaatteesta vaatia parempaa kestävyyttä vaatteilta.
Ap
Itse reklamoin kenkäkauppaan, kun kitten heel kengistä irtosi korkolappu parin pvän jälkeen. Oli "kuluva osa", joten ei mitään hyvitystä. Kenkiä ei myyjän mukaan ollut tarkoitettukaam päivittäiseen käyttöön...
Vierailija kirjoitti:
Itse reklamoin kenkäkauppaan, kun kitten heel kengistä irtosi korkolappu parin pvän jälkeen. Oli "kuluva osa", joten ei mitään hyvitystä. Kenkiä ei myyjän mukaan ollut tarkoitettukaam päivittäiseen käyttöön...
Hah tästä tuli mieleeni kun minulle lapsena ostettiin ihan täältä koto suomesta talvikengät jotka pian sitte alkoivatkin halkeilemaan, ja liikeeseen kun niitä palautimme, niin saimme kuulla, että ne eivät kestä pakkasta😂 saatiin kyllä, niistä kengistä rahat takaisin pienen vänkäämisen jälkeen.
Mutta siis niihin paitoihin! Ehdottomasti tekisin reklamaation, vaikka rahallinen menetys ei suuri olisikaan, niin vaikka sitten ihan perjaatteesta!
Vierailija kirjoitti:
Myyjä toimi väärin. Kuluttajariitalautakunta on tehnyt ratkaisuja kenkien kestävyteen liittyen ja kenkien tulee kestää kulutusta päivittäisessä käytössä. Eihän myyjä voi määritellä, että miten usein kenkiä saa käyttää tai sitten kengissä tulisi olla käyttöohje. On totta, että korkolappu on kuluva osa ja varsinkin nykyään ne ovat todella heikkoja kengissä, mutta silti sen tule kestää käyttää paria päivää pidempään. Kaupan olisi tullut korata edes korkolappujen vaihto.
Itse ostin toissapäivänä shortsit ja nyt sauma lähtenyt purkaantumaan pesun jälkeen. Mitä pitäisi tehdä
Vierailija kirjoitti:
En maksanut noista paljoakaan, muistaakseni kymmenisen euroa kappale. En yleensä reklamoi mitään, mutta aiemmin yhden toisen keskustelun innoittamana haluaisin periaatteesta vaatia parempaa kestävyyttä vaatteilta.
Ap
Reklamaatio pitää tehdä ennen kuin alat itse ommellen niitä korjaamaan. Mutta kyllä, tekisin reklamaation ja pitääkin tehdä.
Itse korjailemiasi paitoja tuskin hyvitetään eikä ainakaan ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin toissapäivänä shortsit ja nyt sauma lähtenyt purkaantumaan pesun jälkeen. Mitä pitäisi tehdä
Välttää "pikamuotia" ja heidän ketjuliikkeitä. Maailma hakkuu noihin rätteihin jotka eivät kestä kulutusta ja joita riistotehtailla tuotetaan.
En.