Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätäkö parisuhde on?

Vierailija
21.07.2016 |

Lyhyesti; yhdessä oltu 3 vuotta, ollaan suht nuoria, reilusti alle 30 vuotiaita. Miehen kanssa on hyvä olla, rakastan häntä ja viihdyn seurassa. Nauretaan paljon ja harrastetaan samoja asioita, tehdään asioita yhdessä. Arki sujuu ihan normaalisti ja ajatus miehen menettämisestä tuntuu todella pahalta. Kaikki on muuten hyvin, paitsi etten tahdo harrastaa hänen kanssaan seksiä, en tahdo halailla tai pussailla, en jaksa helliä häntä yhtään. Se on pikkuhiljaa alkanut etäännyttää meitä, mykkäkoulut jatkuu entisen tunnin sijaan jo päiviä. Onko se elämä vain tälläistä? Voiko olla hyvä parisuhde ilman intohimoa? Jaksaako mies olla mun kanssa ilman läheisyyttä, jos kaikki on muuten hyvin. Mistä tietää että on aika erota?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en miehenä ainakaan tuollaisessa suhteessa haluaisi olla. Juuri se läheisyys, halailu ja seksi on niitä tärkeitä asioita jotka erottavat parisuhteen muista ystävyyssuhteista.

Vierailija
2/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit valita toisen

a) olet aseksuaali

b) olet hypergamisti joka kiihottuu vain komeista miehistä ja miehesi ei sellainen ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat vaikeita juttuja, mun ukko halusi seksiä, mutta muuten ei minkäänlaista läheisyyttä.

Vierailija
4/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän muistelisin, että mullakin oli tollainen haluton kausi 3-4 vuoden kohdalla. No, se meni ohi aika nopeasti :)

Vierailija
5/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me n. kerran viikossa harrastetaan seksiä, joskus vähemmän. En vaan itse jaksaisi niin aktiivisesti, enkä jaksa kaikkien kotitöiden ja pitkän työpäivän jälkeen pitää miestä sylissä ja silittää. Ap

Vierailija
6/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde = läheisyys ja seksi

Kaverisuhde = ei seksiä

Koita löytää toinen samoilla ominaisuuksilla varustettu henkilö itsellesi parisuhteeseen.

Vierailija
7/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde vaatii läheisyyttä, hellyyttä ja seksiä. Muuten olette vaan kämppiksiä. Siinä tapauksessa olisi ehkä reiluinta tehdä asia myös miehelle selväksi, jotta hän voi miettiä riittääkö se hänelle. Yksin et voi sellaista päätöstä tehdä. Voit myös pakottaa itsesi hellyyteen ja seksiin, vähän ajan kuluttua saatatkin huomata sen olevan mukavaa ja nauttivasi siitä.

Vierailija
8/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan kestäisi parisuhteessa ilman seksiä. Kuivat kaudet silloin tällöin on ok, mutta eivät saa kestää kolmea viikkoa pidempään. Kahden viikonkin kohdalla alkaa jo tehdä tiukkaa. Siis vaikka itse kieltäytyisi seksistä kun ei tee mieli, niin silti sitä seksiä kaipaa eikä halua elää suhteessa jossa sitä ei ole.

Mikä on haluttomuutesi syy, ap? Ei tee mieli vai mies ei sytytä?

Vierailija
9/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan kestäisi parisuhteessa ilman seksiä. Kuivat kaudet silloin tällöin on ok, mutta eivät saa kestää kolmea viikkoa pidempään. Kahden viikonkin kohdalla alkaa jo tehdä tiukkaa. Siis vaikka itse kieltäytyisi seksistä kun ei tee mieli, niin silti sitä seksiä kaipaa eikä halua elää suhteessa jossa sitä ei ole.

Mikä on haluttomuutesi syy, ap? Ei tee mieli vai mies ei sytytä?

Ei tee mieli, en jaksa. Väsyttää. Ap

Vierailija
10/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me n. kerran viikossa harrastetaan seksiä, joskus vähemmän. En vaan itse jaksaisi niin aktiivisesti, enkä jaksa kaikkien kotitöiden ja pitkän työpäivän jälkeen pitää miestä sylissä ja silittää. Ap

Jännän yksipuoleisena koet läheisyyden. Et jaksa olla miehesi lähellä, etkö saa itse mitään läheisyydestä? Etkö saa itse siitäkään, että teet jotain (=olet miehen lähellä), joka on miehellesi tärkeää? Jos vastaat kieltävästi molempiin, tulee mieleen, että oletko tunnetasolla sitoutunut mieheesi, ja millainen on empatiakykysi? Päivien mykkäkoulu sitä harjoittavan taholta kertoo myös puutteellisesta kontaktista toisen tunne-elämään.

Mikäli sinä olet se, joka mykkäkoulua pitää, menisin sinuna terapiaan yksin ja ehkä myös miehen kanssa pariterapiaan, ja kertoisin näistä asioista ammattilaiselle. Mitään nopeaa ratkaisua on turha odottaa. 

Vierailija
11/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen tilanne ja olen miettinyt samoja asioita.. Olen ehkä sellainen ihminen, että kyllästyn seksiin muutaman vuoden sisällä saman ihmisen kanssa, oli se kuka hyvänsä. Monissa aiemmissa suhteissani on käynyt niin, että seksi alkaa tuntua pakkopullalta. Itseas, kaikissa pidemmän päälle on niin käynyt. Nyt vai koitan "jaksaa" seksiä silloin tällöin, vaikka aivan hyvin pärjäisin ilmankin. Yritän asennoitua seksiin, mieheni mieliksi. Seksi vaan ei pidemmän päälle ole mun juttu, esim. nautin kunnon hieronnasta paljon enemmän kuin "kunnon panosta". Miten sinulla ap aikaisemmissa suhteissa?

Vierailija
12/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

babz kirjoitti:

Minulla on samanlainen tilanne ja olen miettinyt samoja asioita.. Olen ehkä sellainen ihminen, että kyllästyn seksiin muutaman vuoden sisällä saman ihmisen kanssa, oli se kuka hyvänsä. Monissa aiemmissa suhteissani on käynyt niin, että seksi alkaa tuntua pakkopullalta. Itseas, kaikissa pidemmän päälle on niin käynyt. Nyt vai koitan "jaksaa" seksiä silloin tällöin, vaikka aivan hyvin pärjäisin ilmankin. Yritän asennoitua seksiin, mieheni mieliksi. Seksi vaan ei pidemmän päälle ole mun juttu, esim. nautin kunnon hieronnasta paljon enemmän kuin "kunnon panosta". Miten sinulla ap aikaisemmissa suhteissa?

Aikaisemmat suhteeni ovat kestäneet vain korkeintaan vuoden, mielestäni seksielämä on ollut ihan normaalia ja aktiivista. Pidän kyllä seksistä ja se tuntuu hyvältä, sitten kun sitä jaksaa alkaa harrastamaan! Ongelma on ehkä se, etten jaksa ryhtyä siihen vaikka se tuntuisikin hyvältä.

Vierailija
13/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ettei vaan jaksa.. Väsyneenä ei kiinnosta. Nukkumaan mennessä on pahin mahdollinen aika alkaa siihen. Virkistyy vain ja yöllä ei saa unta. Mieshän tietysti nukkuu tukkina orgasmin jälkeen. Aamu olisi parempi, miestä ei taas se juuri innosta. Jos ei voi tulla vastaan, niin saa olla ilman. :)

Vierailija
14/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

babz kirjoitti:

Aikaisemmat suhteeni ovat kestäneet vain korkeintaan vuoden, mielestäni seksielämä on ollut ihan normaalia ja aktiivista. Pidän kyllä seksistä ja se tuntuu hyvältä, sitten kun sitä jaksaa alkaa harrastamaan! Ongelma on ehkä se, etten jaksa ryhtyä siihen vaikka se tuntuisikin hyvältä.

Kuulostaa siltä, että ongelma on muualla kuin parisuhteessa. Mistä sun väsymys johtuu ja vaikuttaako se muuhunkin kuin haluihin? Voisiko olla masennusta? Mullakin on tuollaisia kausia ollut. Meni ohitse puhumisella ja kärsivällisyydellä. Mykkäkoulut vain pahentaa. Ja tuo kerran viikossa ei välttämättä ole mitenkään vähän, riippuu ihan miten itse koette asian. Entä läheisyyden suhteen: etkö vain "jaksa" helliä miestä vai tuntuuko se mielestäsi jotenkin epämiellyttävältä?

Vierailija
15/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälaiset seksihalusi olivat ennen kuin tutustuit mieheesi? Ja tunsitko halua mieheen alussa vai et? Ja entäs nyt tunnetko halua johonkin muihin miehiin/naisiin?

Eli onko sulla luonnostaan alhainen libido? Vai onko halusi nyt muuttunut ja miten, eli oletko kyllästynyt seksiin miehesi kanssa vai onko sinulla joku uupumus tai masennus, joka on muuttanut halujasi viime aikoina?

Vierailija
16/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

babz kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ongelma on muualla kuin parisuhteessa. Mistä sun väsymys johtuu ja vaikuttaako se muuhunkin kuin haluihin? Voisiko olla masennusta? Mullakin on tuollaisia kausia ollut. Meni ohitse puhumisella ja kärsivällisyydellä. Mykkäkoulut vain pahentaa. Ja tuo kerran viikossa ei välttämättä ole mitenkään vähän, riippuu ihan miten itse koette asian. Entä läheisyyden suhteen: etkö vain "jaksa" helliä miestä vai tuntuuko se mielestäsi jotenkin epämiellyttävältä?

Teen pitkiä päiviä töissä, työssä on paljon vastuuta ja opettelen vielä uusia juttuja. Harrastin ennen urheilua aktiivisesti monta kertaa viikossa, nyt hyvä jos jaksaa kaksi kertaa mennä salille tai lenkille viikossa. Kerran viikossa ei mielestäni ole vähän, miehellekkin se on ok, mutta joskus tulee jaksoja että voi mennä melkein kuukausikin ilman.

En vain jaksa helliä, hän voi olla sylissä ja voidaan halata illalla sängyssä. Mutta hän myös kaipaa kovasti pään ja selän silitystä, sitä en jaksaisi tehdä yhtään ja olen sen sanonutkin mutta hän silti kiukuttelee siitä.

Vierailija
17/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkälaiset seksihalusi olivat ennen kuin tutustuit mieheesi? Ja tunsitko halua mieheen alussa vai et? Ja entäs nyt tunnetko halua johonkin muihin miehiin/naisiin?

Eli onko sulla luonnostaan alhainen libido? Vai onko halusi nyt muuttunut ja miten, eli oletko kyllästynyt seksiin miehesi kanssa vai onko sinulla joku uupumus tai masennus, joka on muuttanut halujasi viime aikoina?

Ennen harrastettiin kyllä aktiivisesti seksiä. Ja halutti ja jaksoin miellyttää miestä, helliä ja hyväillä ihan oma-aloitteisesti. En tunne halua muihin ihmisiin ollenkaan. Uupumus voi olla hyvinkin mahdollinen, stressi, raha huolet ym. Vuosi sitten minulla todettiin lievä ahdistuneisuushäiriö, joka meni kyllä ohi kun vaihdoin työpaikan mukavampaan. Nyt vuoden alusta aloitin taas uudessa työssä, omalla alalla ja unelma työssä, mutta haastavassa.

Vierailija
18/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö miehes hyväile tai anna läheisyyttä ollenkaan, kun puhut vaan, ettet jaksa hyväillä miestä? En mäkään jaksais, jos en sais takaisin mitään

Vierailija
19/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

babz kirjoitti:

Teen pitkiä päiviä töissä, työssä on paljon vastuuta ja opettelen vielä uusia juttuja. Harrastin ennen urheilua aktiivisesti monta kertaa viikossa, nyt hyvä jos jaksaa kaksi kertaa mennä salille tai lenkille viikossa. Kerran viikossa ei mielestäni ole vähän, miehellekkin se on ok, mutta joskus tulee jaksoja että voi mennä melkein kuukausikin ilman.

En vain jaksa helliä, hän voi olla sylissä ja voidaan halata illalla sängyssä. Mutta hän myös kaipaa kovasti pään ja selän silitystä, sitä en jaksaisi tehdä yhtään ja olen sen sanonutkin mutta hän silti kiukuttelee siitä.

Kuulostaa stressiltä ja uupumukselta. Puhu tästä miehelle. Puhukaa avoimesti. Tee selväksi että väsymyksesi ja haluttomuutesi ei johdu hänestä. On ihan luonnollista että sellainen loukkaa jos toinen ei haluakaan koskettaa. On myös normaalia että suhteessa on erilaisia kausia, välillä haluttaa enemmän ja välillä vähemmän. Kuulostaa siltä, että tuo läheisyyden puute on teillä suurempi ongelma kuin seksin vähyys.  Yritä pienillä eleillä huomioida toista, vaikka olisitkin väsynyt. Ohimenevä sipaisukin voi joskus riittää kertomaan, että välitän sinusta. Voit myös pyytää miestä tekemään enemmän aloitteita läheisyyden suhteen, jos et itse koe jaksavasi tällä hetkellä. Meillä joskus kun on molemmilla ollut rankkaa, ollaan iltaisin ennen nukkumaanmenoa vaan maattu lusikassa alasti tai vaatteet päällä, edessä olijaa välillä vaihtaen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi