Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystävä halusi eron, kun ihastui toiseen - Jätti vauvan mulle

Vierailija
21.07.2016 |

Ollaan molemmat 2-kymppisiä, joku sitä kuitenkin kysyy, kuten myös sitä oliko vauva harkittu. Ei ollut, ehkäisy oli käytössä mutta petti. Päätettiin silti pitää vauva. Nyt vauva on 4kk.
Tyttöystävä ilmoitti about kuukausi sitten että on ihastunut johonkin toiseen äijään. Sanoi ettei tiedä voiko jatkaa suhdetta. No kaksi viikkoa tästä ilmoitti että haluaa erota eikä halua vauvaa itselleen. Olen nyt ollut 2 viikkoa vauvan kanssa yksin, eikä tyttöystävästä ole kuulunut mitään. Ei ole kertaakaan kysynyt edes vauvasta mitään. Puheluihin eikä viesteihin ei vastaa. Kaveri kertoi nähneensä hänet viikonloppuna kaupassa käsikädessä jonkun äijän kanssa, varmaan sen ihastuksensa.
Meillä menee vauvan kanssa täällä ihan jees, ei mitään sen suurempia ongelmia. Paitsi että mun loma loppuu elokuussa ja täytyis palata töihin. Lomaa en oikein pysty jatkamaan, paitsi palkatonta mutta se ei oikein käy kun täytyy kuitenkin elääkkin jollain. Jos jollain on joku ratkasu tähän tilanteeseen niin olisin aika hiton tyytyväinen.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, täältähän tuli vaikka mitä hyviä vinkkejä. Kiitos kiitos kiitos!

Asutaan ihan lähellä tyttöystävän tai kaipa aiheellisempaa olisi sanoa että eksän ja omia vanhempiani. Myös sisarukset ja kaverit asustelee tässä holleilla. Kaikki tärkeimmät on tietoisia tilanteesta ja auttavat aina kun apua tarviin.

Täytyy heti tänään alkaa hoitamaan noita käytännönasioita, niissä kumminkin varmaan menee oma aikansa?

Mietin tässä sellasta että jos eksä ilmottaa jossain kohtaa että haluaakin lapsen niin mikä mun asema siinä tilanteessa on? Onko mahdollista että joudun antamaan vauvan eksälle? Ei nimittäin nappaisi monestakaan syystä, mutta etenkin siksi että mistä sitä tietää koska se taas kyllästyy. Tottakai saa vauvaa nähdä, en ala sitä oikeutta häneltä riistämään mutta haluaisin kyllä ettei mitään yksinhuoltajuutta saa.

- Minä joka aloitin keskustelun

Vierailija
22/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvistä neuvoista huolimatta ap, ei yllättäen kiitä niistä, eikä kysy tarkempia ohjeita esim tuista tai mihin olla yhteydessä ja miten.

Trollollolloo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja yösyöttö!

Vierailija
24/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan ihan lähellä tyttöystävän tai kaipa aiheellisempaa olisi sanoa että eksän ja omia vanhempiani. Myös sisarukset ja kaverit asustelee tässä holleilla. Kaikki tärkeimmät on tietoisia tilanteesta ja auttavat aina kun apua tarviin.

Täytyy heti tänään alkaa hoitamaan noita käytännönasioita, niissä kumminkin varmaan menee oma aikansa?

Mietin tässä sellasta että jos eksä ilmottaa jossain kohtaa että haluaakin lapsen niin mikä mun asema siinä tilanteessa on? Onko mahdollista että joudun antamaan vauvan eksälle? Ei nimittäin nappaisi monestakaan syystä, mutta etenkin siksi että mistä sitä tietää koska se taas kyllästyy. Tottakai saa vauvaa nähdä, en ala sitä oikeutta häneltä riistämään mutta haluaisin kyllä ettei mitään yksinhuoltajuutta saa.

No äiti on jo kertaalleen hylännyt vauvansa, joten sinä olet luotettavana lähivanhempana paras vaihtoehto lapselle. Muistat vaan korostaa sitten lastenvalvojalla että ehdottomasti haluat auttaa äitiä ja vauvaa luomaan hyvän suhteen ja mahdollistaa tapaamiset. Muista pyytää elatusmaksut!

Vierailija
25/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut ?

Vierailija
26/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että välillä menee näinkinpäin. Rohkea tyttöystävä anna hänen elää nuoruuttaan.

Vierailija
27/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että välillä menee näinkinpäin. Rohkea tyttöystävä anna hänen elää nuoruuttaan.

Ja lapsen äidittömyyttä?

Vierailija
28/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystäväsi viettää äitiyslomaa ilman vauvaa? Ota sosiaalitoimeen välittömästi yhteyttä ja kerro tilanne, sinä jäät tietysti isyyslomalle ja lapsilisä korotuksella siirtyy myös sinulle. Kun lapsi n. 10kk voit jäädä hoitovapaalle tai mennä töihin ja lapsi päiväkotiin.

Toivottavasti tämä oli provo.

Tuo ei muuten käy.

Sosiaalitoimeen yhteys heti.

Ja mitä rasittaviin "provoepäilyihin" tulee niin aika nykymeininkiä suomessa ettei kaikista ole vanhemmiksi.

Muutoin ei olisi lastensuojelu niin tukossa ettei kaikkialla ehdi määrä-ajassa asioita hoitaa, kuin vasta uhkasakon alla. Katsokaa ihmiset uutisia!

Vierailija
29/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No äiti on jo kertaalleen hylännyt vauvansa, joten sinä olet luotettavana lähivanhempana paras vaihtoehto lapselle. Muistat vaan korostaa sitten lastenvalvojalla että ehdottomasti haluat auttaa äitiä ja vauvaa luomaan hyvän suhteen ja mahdollistaa tapaamiset. Muista pyytää elatusmaksut!

No näin mietin. Ja siis joo, tottakai haluan että lapsi näkee äitiään ja äiti lastaan. Ihan yhtälailla ne toisiaan tarvii. Elatusmaksut, mitähän kautta ne tulee kun eksän piti olla vauvan kanssa kotona eli ei ole töissä joten ei ole tällä hetkellä oikein mitään tuloja..? - Minä joka aloitin keskustelun

Vierailija
30/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asut ?

Pääkaupungin seudulla pidellään majaa.

Vierailija
31/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen nyt siis olet?

Vierailija
32/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, että se muija maksaa elarit. Uskomatonta, että tuollaisia hirviöitä kuin ap:n exä, oikeasti löytyy. Sellaisten kanssa ei kyllä kenenkään pitäisi mennä lisääntymään. En ymmärrä, kuka semmoisen lapsenhylkääjän kanssa edes suostuu seurustelemaan. Oli tyttis minkä ikäinen tahansa niin henkinen kasvunsa on kyllä vielä pahasti kesken. Haluisin kovasti uskoa tämän olevan provo, mut jos ei oo niin voimia aloittajalle!

Vierailija
33/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin epätodennäköistä, että joudut antamaan lapsen eksälle, joka on jo kerran jättänyt vauvan noinkin totaalisesti, ettei ole kysynyt vauvan peräänkään, eikä mitään. Aivan uskomatonta. Voimia sinulle vaikeaan tilanteeseen, mutta kyllä te pärjäätte! Ihmettelen, miten sinunlainen vastuuntuntoinen mies on voinutkin hairahtaa sellaiseen naiseen.

Vierailija
34/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen äiti on varaton, niin saat elarit kelasta. Nuo tulot pitää kuitenkin näyttää lastenvalvojan luona. Ota jo heti tänään yhteyttä lastenvalvojaan ja kelassakin voit tänään käydä. ota mukaan kalenteri, jossa on päivämäärä, jolloin, ex-tyttöystäväsi muutti kotoa pois. Onko maistraattiin tehty muuttoilmoitus? saatas joutua käymään siellä allekirjoittamassa paperin, jossa vakuutat, että asut yksin, jos sitä muuttoilmoitusta ei ole tehty.

Vierailija
35/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen nyt siis olet?

22...

Vierailija
36/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsen äidittömyyttä?

Pärjäähän lapset vaikka isä jättäisi kun nainen on raskaana. Pärjää lapsi ilman äitiäänkin.

Vierailija
37/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iästä aina kiinni kypsymättömyys.Tiedän monia nuoria äitejä-joilla empatia ja ätiyteen kypsyminen ihan o.k.-Ei varmasti ole ihan kunnossa lapsesi äiti.Voimia sinulle.

Vierailija
38/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eksällä ei ole riittävästi tuloja, niin elarit maksaa valtio ja perii eksältä takaisin aikanaan.

Vierailija
39/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerrot vaan lastenvalvojalle / sossussa että lapsen äiti menetteli näin, häipyi yks kaks ja se siitä. Ei noilla perusteilla lasta äidille anneta vaikka tässä maassa onkin ehkä tapana ns. suosia äitejä. Pistä virkakoneistot töihin ja tarvittaessa pyydät isovanhemmilta/muilta läheisiltä taustatukea kertomuksellesi. Nythän on heinäkuu eli aika monessa paikassa on ihmiset lomalla mutta ihan ekaksi ota yhteys lastenvalvojalle ja sosiaalitoimeen. Se, mitä lapsen äidin nyt täytyy tehdä, on muuttaa virallisesti pois että saat sinulle kuuluvat etuudet. Lisäksi, lapsen äidillähän ei ole oikeutta minkään sortin äitiysrahoihin KELA:lta koska ei ole edes kuvassa eikä lasta hoida. 

Vierailija
40/137 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso, että se muija maksaa elarit. Uskomatonta, että tuollaisia hirviöitä kuin ap:n exä, oikeasti löytyy. Sellaisten kanssa ei kyllä kenenkään pitäisi mennä lisääntymään. En ymmärrä, kuka semmoisen lapsenhylkääjän kanssa edes suostuu seurustelemaan. Oli tyttis minkä ikäinen tahansa niin henkinen kasvunsa on kyllä vielä pahasti kesken. Haluisin kovasti uskoa tämän olevan provo, mut jos ei oo niin voimia aloittajalle!

seurusteleehan moni niidenkin miesten kanssa jotka ovat jättäneet raskaana olevan vaimonsa tai vaimon pienen vauvan kanssa kaksin. Miksi sitä nyt jeesustellaan kun tilanne on toisinpäin?