Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä kaveruutta?

Mietiskellen
21.07.2016 |

Onko todella pelkkää kaveruutta, jos eksän kanssa viestitellään yömyöhään ja pyydetään toinen toista tulemaan luokseen? Tapellaan (sanallisesti), ollaan hetki puhumatta (joitain päiviä), ja sovitaan. Puhutaan kaveruudesta, mutta meininki on vähän erikoista (?) kaveruudeksi.

Olimme siis vuosia täysin puhumatta toisillemme, kunnes eksä ujuttautui takaisin elämääni. Jossain vaiheessa toivottelimme jo hyvät loppuelämät, mutta silti sovimme kaiken ja nyt olemme väleissä.

Eksä kertoi uudessa kohtaamisessamme, että olin hänelle kaikki kaikessa meidän aikanamme.
Niin ja hän on varattu, mutta ei kauheasti naisestaan hiisku. Eksä on käyttänyt paljon sanavalintoja "pystytkö kaveruuteen?" ja "mitä sinä haluat?" Tietenkään en vedä jokaisesta sanamuodosta päätelmiä suuntaan tai toiseen. Tämä kaikki vain tuntuu niin oudolta. Ei meidän eromme ollut edes fiksu, se oli monen sattuman summa ja olimme tosi nuoria. Voin rehellisesti sanoa, että se ero on ainoa laatuaan, johon ei todellakaan ollut hyvää syytä, toisin kuin muissa eroissani. Nyt pari miestä olisi kiinnostuneita, mutta en voi lähteä deittailemaan, jos en ole satavarma "meistä"...
Kertokaa nyt viisaat, onko tämä oikeasti kaverillista touhua?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että exäsi haluaa rakentaa jännittävän sivusuhteen kanssasi ja pitää sinut just noin hämmentyneenä kuin nyt olet. Nämä kaveruuspuheet hän pitää pinnalla, jotta voi sitten niihin vedota myöhemmin, jos sinulle ei riitäkään tämä ihana vanha yhteys, jännitys, ihastuminen/rakastuminen. Usko pois, ei tule käymään hyvin jos tuohon lähdet. Et varmaankaan ole ainoa, jonka kanssa mies tuollaista viestittelee, tällä hetkellä saatat ollakin, mutta tuontyyppiset miehet eivät hevillä parane.

Kyllästyttää jankuttaa samaa koko ajan. Minä tunnen hänet, hän ei ole kiero ihminen. Minä olen hämmentynyt tilanteesta, mutta se ei johdu eksän ihmeellisestä halusta satuttaa minua ilman syytä. Ymmärtäisin tosin, jos olisin kieroillut eksälle aikoinaan, sittenhän tämä menisi kostosta. Mutta en ole kieroillut mitään ja eksä tietää sen.

En sanonutkaan että hän haluaisi satuttaa sinua. Sanoin rivien välissä, että hän haluaa pitää kakun ja syödä sen. Tämä ei ole lainkaan tavatonta, vaikka kyseessä ei olisi varsinaisesti kiero ihminen.

Ai niin ja vastauksena otsikon kysymykseen - EI ole kaveruutta. En tiedä sitten mitä, mutta kaveruuteen liittyy reiluus, avoimuus ja toisen tukeminen ja exäsi ei edusta sinulle nyt yhtäkään noista.

Toivottavasti ymmärrät, ettei kukaan täällä halua sinua solvata. Kysyit mielipiteitä, yritä ottaa ne vastaan. Ei kukaan sulle sano mitä tehdä.

Kyllä muuttui tämän ketjun sävy ihmeellisesti aivan yllättäen, mikähän lie syynä. Ehkä se on sitten kova paikka, jos jollekulle toiselle tapahtuu jotain ihmissuhteissa ja itselle ei?

Alussa sanotaan, että ei tuo nyt ihan kaveruudelta kuulosta ja että eksä on kiinnostunut, ja naps, yhtäkkiä ketju on vihamielistä jankkausta ja syyllistämistä. Todella rasittavaa!

Hei ap, ihan rauhassa nyt. Jos luet esimerkiksi nämä lainatut viestit uudelleen, niin minun viestini eivät kyllä ole vihamielisiä ollenkaan. Kysyit mielipiteitä. Ja jos luet vaikka ketjun alusta toisen viestisi, niin siinähän itse kerrot ettet täysin voi luottaa tuohon exääsi. Ymmärrän, että toivot teistä tulevan pari, ja onhan se mahdollista, sitä ei kukaan ole kieltänyt. Toivottavasti asia selviää pian!

-sama

Vierailija
102/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietiskellen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietiskellen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietiskellen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietiskellen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksäsi jätti sinut aikanaan typeristä syistä. Vuosia myöhemmin alkaa vongata sinua, vaikka on parisuhteessa toisen kanssa. Sellaisen miehenkö haluat takaisin? Mieti, mieti.

Jos en merkitsisi mitään, ei hän vaivautuisi pitämään minua elämässään. Sen verran minäkin ymmärrän. Muu osa onkin sitten mysteeri.

Niin. Jotkut ovat sillä tavalla paskiaisia, että ottavat yhteyttä vuosienkin takaisiin eksiinsä huvin ja kenties seksin vuoksi. Eksäsi on parisuhteessa. Anna olla!

Mitä olen edes tehnyt? Eksä ilmestyi elämääni vuosien jälkeen.

Ihmettelet täällä av:lla, että mitähän se nuoruuden poikkis minusta haluaa, kun outoja viestejä lähettelee. Mietipä kuule, mitä itse haluat. Jos vanha suola kovasti janottaa, niin odota nyt edes että eksäsi lopettaa parisuhteensa. Jos taas olet irtoseksin perässä eksäsi suhteen, niin tee toki miten parhaaksi näet. 

Vai nuoruuden... Kuinka vanhaksi oikein luulet minua.

En minä tässä ole mitään edes aloittanut. Elin elämääni, kunnes eksä antoi kuulua itsestään. Ei minulla ollut osaa eikä arpaa asiaan, koska en osaa ennustaa.

Voi hyvänen aika, taidat tosiaan olla vielä hyvin nuori. Totta, sinä et voinut ennustaa eksäsi "paluuta" elämääsi. Sen sijaan sinä voit päättää, mitä teet asialle. 

Sitähän tässä mietiskelen. Ketjun aihe on juurikin se. Kyllä minä eksäni (heidät kaikki) tunnen, ja tämä eksä ei ainakaan halua satuttaa minua.

Voi pyhä jeesus...kuvitteletko ihan oikeasti olevasi jotenkin erikoisasemassa? Miksi teidän suhde olisi  tuolta kaikelta turvassa kun sitä ei ole kenenkää ei siis kenenkää suhde ole?! Ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan. Sinulle on ihan turha puhua. Joko olet helvetin tyhmä tai lapsellinen. Jos tuohon lähdet ja tulet loukatuksia niin on turha odottaa, että sympatia ja empatia säteilisi.

Hyvää päivän jatkoa! 

Viestittelymme on niin erikoista "kaveruudeksi", että kyllä eksä taitaa minua arvostaa. Silloin ei hölmöillä muiden kanssa, kuten nyt.

En jaksa vastata pitkästi näihin solvausviesteihinne, joiden tarkoitus on vain yrittää saada minut uskomaan, että olen tyhmä ja kuvittelen viestiemme sisällön, jonka näen silmieni edessä.

Oletko koskaan kuullut sanaa valehtelu? Kun ajaa omaa asiaansa tavoitteena saavuttaa tyydytys niille omille itsekkäilleen tarpeilleen niin voi kirjoittaa ihan mitä tahansa. Voin minäkin sanoa, että arvostan ja kunnioitan sinua todella, mutta en todellakaan sitä tee. En todellakaan arvosta kaltaisia ihmisiä yhtään. Tuolla miehellä on tyttöystävä, jolle hän on sanonut ihan samat sanat kuin sinullekin ja antaa ihan samalla tavalla ymmärtää, että hän on tärkeä, eikä hän koskaan pettäisi tai satuttaisi.

Kumpi tässä tuntee minun eksäni, sinä vai minä?

Ihan uskomatonta... kyllä kannattaa katsoa peiliin, jos kokee tarpeelliseksi viisastella tuntemattoman eksiin liittyen. Te tiedätte varmaan myös mitä naapurissa tapahtuu iltaisin?

Ei minun tarvitse tuntea entistäsi tiettääkseni, että hänen käytöksensä ei ole reilua! Ymmärrän, että ylimielisyydesssäsi sinun on vaikea käsittää, että et ole mitenkään erikoinen ja eritysasemassa suhteissa muihin. Samalla tavalla sinä käyt paskalla kuin kaikki muutkin naiset.

Niin käyn, samoin piereskelen ja oksentelen. Mitä sitten? Ihmisenä olen erityinen, koska en petä, en valehtele, olen viehättävä jne.

Mitä viehättävää on naisessa, joka mahdollistaa pettämisen ja valehtelun? 

Niin miten minä mahdollistan ja mitä? Minäkö olen vastuussa muiden teoista? Kyllä tämä palsta on uskomaton.

Miten niin palsta on uskomaton? Ihan yleiseen moraalikäsitykseen kuuluu, että parisuhteessa olevien kanssa ei säädetä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos menisit ihan peilin eteen ja käyt tämän keskustelun siellä näkyvän henkilön kanssa? Jos sinusta edes vähän ajattelemaan muitakin niin aseta itsesi myös hetkesi tuon miehen tyttöystävän asemaan.

Vierailija
104/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena otsikon kysymykseen: ei ole kaveruutta. Keittiöpsykologina diagnosoin eksäsi mulkuksi.

Vähän vakavammin sanoen, lue saamasi vastaukset huolella. Moni niistä on ivallisen sävyinen, mutta uskon ihmisten haluavan vain herätellä sinua. Viestiesi perusteella vaikutat todella naiivilta. En usko kenenkään haluavan sinulle pahaa tai loukata sinua.

Vierailija
105/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos menisit ihan peilin eteen ja käyt tämän keskustelun siellä näkyvän henkilön kanssa? Jos sinusta edes vähän ajattelemaan muitakin niin aseta itsesi myös hetkesi tuon miehen tyttöystävän asemaan.

Minä olen ollut paskoissa tilanteissa sata kertaa, ei ole minun vastuualueeni miettiä aina muita kuin itseäni. Jos eksä kokee mielekkääksi tekstailla minulle, niin sitten kokee. Vähän on inhottava tilanne minullekin, mutta kuten sanoin, en ole vastuussa mistään.

En jaksa yrittää vastailla ystävällisesti, kun ketju muuttui vittuiluksi silmänräpäyksessä.

Vierailija
106/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut paskoissa tilanteissa sata kertaa, ei ole minun vastuualueeni miettiä aina muita kuin itseäni. Jos eksä kokee mielekkääksi tekstailla minulle, niin sitten kokee. Vähän on inhottava tilanne minullekin, mutta kuten sanoin, en ole vastuussa mistään.

En jaksa yrittää vastailla ystävällisesti, kun ketju muuttui vittuiluksi silmänräpäyksessä.

Tästäkin voit keskustella siellä peilisssä näkyvän henkilön kanssa miksi keskustelu tähän suuntaa lähti.

Vierailija
107/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet tilanteessa, jossa et voi olla vain itsekäs. Aikuinen on aina jossain määrin vastuussa tekemistään muitakin kohtaan ja sitä kutsutaan inhimillisyydeksi. Joka muuten on toisen ihmisen arvostamista, kunnioittamista, loukkaamattomuutta ja hienotunteisuutta.

Vierailija
108/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet tilanteessa, jossa et voi olla vain itsekäs. Aikuinen on aina jossain määrin vastuussa tekemistään muitakin kohtaan ja sitä kutsutaan inhimillisyydeksi. Joka muuten on toisen ihmisen arvostamista, kunnioittamista, loukkaamattomuutta ja hienotunteisuutta.

:D Jos eksäni haluaa viestitellä tuhmia kanssani ja tavata yöllä, niin ei se kyllä minun vastuullani ole ajatella kaikkien tunteita sinkkuna. Tosin olen luonnostani hyväsydäminen enkä lähde tuosta vain sähläilemään kaikkea miettimättä ensin, olenko valmis, pystynkö ja haluanko.

Vierailija
109/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene ja pane sen kanssa. Case closed.

Vierailija
110/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietiskellen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietiskellen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietiskellen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietiskellen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksäsi jätti sinut aikanaan typeristä syistä. Vuosia myöhemmin alkaa vongata sinua, vaikka on parisuhteessa toisen kanssa. Sellaisen miehenkö haluat takaisin? Mieti, mieti.

Jos en merkitsisi mitään, ei hän vaivautuisi pitämään minua elämässään. Sen verran minäkin ymmärrän. Muu osa onkin sitten mysteeri.

Niin. Jotkut ovat sillä tavalla paskiaisia, että ottavat yhteyttä vuosienkin takaisiin eksiinsä huvin ja kenties seksin vuoksi. Eksäsi on parisuhteessa. Anna olla!

Mitä olen edes tehnyt? Eksä ilmestyi elämääni vuosien jälkeen.

Ihmettelet täällä av:lla, että mitähän se nuoruuden poikkis minusta haluaa, kun outoja viestejä lähettelee. Mietipä kuule, mitä itse haluat. Jos vanha suola kovasti janottaa, niin odota nyt edes että eksäsi lopettaa parisuhteensa. Jos taas olet irtoseksin perässä eksäsi suhteen, niin tee toki miten parhaaksi näet. 

Vai nuoruuden... Kuinka vanhaksi oikein luulet minua.

En minä tässä ole mitään edes aloittanut. Elin elämääni, kunnes eksä antoi kuulua itsestään. Ei minulla ollut osaa eikä arpaa asiaan, koska en osaa ennustaa.

Voi hyvänen aika, taidat tosiaan olla vielä hyvin nuori. Totta, sinä et voinut ennustaa eksäsi "paluuta" elämääsi. Sen sijaan sinä voit päättää, mitä teet asialle. 

Sitähän tässä mietiskelen. Ketjun aihe on juurikin se. Kyllä minä eksäni (heidät kaikki) tunnen, ja tämä eksä ei ainakaan halua satuttaa minua.

Voi pyhä jeesus...kuvitteletko ihan oikeasti olevasi jotenkin erikoisasemassa? Miksi teidän suhde olisi  tuolta kaikelta turvassa kun sitä ei ole kenenkää ei siis kenenkää suhde ole?! Ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan. Sinulle on ihan turha puhua. Joko olet helvetin tyhmä tai lapsellinen. Jos tuohon lähdet ja tulet loukatuksia niin on turha odottaa, että sympatia ja empatia säteilisi.

Hyvää päivän jatkoa! 

Viestittelymme on niin erikoista "kaveruudeksi", että kyllä eksä taitaa minua arvostaa. Silloin ei hölmöillä muiden kanssa, kuten nyt.

En jaksa vastata pitkästi näihin solvausviesteihinne, joiden tarkoitus on vain yrittää saada minut uskomaan, että olen tyhmä ja kuvittelen viestiemme sisällön, jonka näen silmieni edessä.

Oletko koskaan kuullut sanaa valehtelu? Kun ajaa omaa asiaansa tavoitteena saavuttaa tyydytys niille omille itsekkäilleen tarpeilleen niin voi kirjoittaa ihan mitä tahansa. Voin minäkin sanoa, että arvostan ja kunnioitan sinua todella, mutta en todellakaan sitä tee. En todellakaan arvosta kaltaisia ihmisiä yhtään. Tuolla miehellä on tyttöystävä, jolle hän on sanonut ihan samat sanat kuin sinullekin ja antaa ihan samalla tavalla ymmärtää, että hän on tärkeä, eikä hän koskaan pettäisi tai satuttaisi.

Kumpi tässä tuntee minun eksäni, sinä vai minä?

Ihan uskomatonta... kyllä kannattaa katsoa peiliin, jos kokee tarpeelliseksi viisastella tuntemattoman eksiin liittyen. Te tiedätte varmaan myös mitä naapurissa tapahtuu iltaisin?

Ei minun tarvitse tuntea entistäsi tiettääkseni, että hänen käytöksensä ei ole reilua! Ymmärrän, että ylimielisyydesssäsi sinun on vaikea käsittää, että et ole mitenkään erikoinen ja eritysasemassa suhteissa muihin. Samalla tavalla sinä käyt paskalla kuin kaikki muutkin naiset.

Niin käyn, samoin piereskelen ja oksentelen. Mitä sitten? Ihmisenä olen erityinen, koska en petä, en valehtele, olen viehättävä jne.

Mitä viehättävää on naisessa, joka mahdollistaa pettämisen ja valehtelun? 

Niin miten minä mahdollistan ja mitä? Minäkö olen vastuussa muiden teoista? Kyllä tämä palsta on uskomaton.

Miten niin palsta on uskomaton? Ihan yleiseen moraalikäsitykseen kuuluu, että parisuhteessa olevien kanssa ei säädetä yhtään mitään.

Parisuhteessa oleva eksä säätää jotain, minä olen sinkku toistaiseksi.

Vierailija
111/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Jos eksäni haluaa viestitellä tuhmia kanssani ja tavata yöllä, niin ei se kyllä minun vastuullani ole ajatella kaikkien tunteita sinkkuna. Tosin olen luonnostani hyväsydäminen enkä lähde tuosta vain sähläilemään kaikkea miettimättä ensin, olenko valmis, pystynkö ja haluanko.

Jos olet kaunis, nätti tai edes normaalipainoinen, niin noita varattujen exien vonkauksia tulee vielä vuosienkin päästä. Ainakin minulle tulee, enää en vaivautuisi edes vastaamaan. Joskus vastailin, kun sinisilmäisenä ajattelin että taustalla olisi ollut jotain muutakin. Kaava on aika sama aina. Exä ottaa yhteyttä, kyselee pitkän ajan jälkeen kuulumisia ihan neutraalisti. Hetken päästä tulee joku hienovarainen flirtti, ja sitten muistellaan miten ihanaa meillä oli ja miten kauniilta näytin ja btw näytän edelleenkin. Sitten tekstaillaan tuhmia ja aletaan ehdotella tapaamista. Nykyisestä naisesta ei mainita kuin sivulauseessa. Varatun miehen on helpompi vikitellä exää kuin jotain uutta tuntematonta.

Vierailija
112/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene ja pane sen kanssa. Case closed.

Täysin samaa mieltä. Case closed. Nuo kaksi hyvä sydämistä ja viehättävää ihmistä ansaitevat toisensa. 

http://www.kultajousi.fi/fi/timantti-ja-vihkisormukset/

Tässä sinulle tekemistä aihe vapalla notkumisen sijaan.

Onnea tuleville häillesi!

Vierailija
113/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kaunis, nätti tai edes normaalipainoinen, niin noita varattujen exien vonkauksia tulee vielä vuosienkin päästä. Ainakin minulle tulee, enää en vaivautuisi edes vastaamaan. Joskus vastailin, kun sinisilmäisenä ajattelin että taustalla olisi ollut jotain muutakin. Kaava on aika sama aina. Exä ottaa yhteyttä, kyselee pitkän ajan jälkeen kuulumisia ihan neutraalisti. Hetken päästä tulee joku hienovarainen flirtti, ja sitten muistellaan miten ihanaa meillä oli ja miten kauniilta näytin ja btw näytän edelleenkin. Sitten tekstaillaan tuhmia ja aletaan ehdotella tapaamista. Nykyisestä naisesta ei mainita kuin sivulauseessa. Varatun miehen on helpompi vikitellä exää kuin jotain uutta tuntematonta.

Ai, sinulla on noin imeliä eksiä :D Ei minulla vaan.

Vierailija
114/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, hyvää jatkoa ja toivottavasti asiat järjestyy! Älä suutu kommentoijille, nämä ovat vain mielipideasioita. Kuulisin mielelläni miten tässä käy lopulta!

Vierailija
115/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, hyvää jatkoa ja toivottavasti asiat järjestyy! Älä suutu kommentoijille, nämä ovat vain mielipideasioita. Kuulisin mielelläni miten tässä käy lopulta!

Kiitos. Enköhän palaa asiaan vielä :)

Vierailija
116/116 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella tutulta. Mies tosin kertoi avoimesti, että hänellä on vaimo jota rakastaa tosi paljon. Hän kuitenkin sai minut pauloihinsa ja tein elämäni typerimmän virheen tähän asti. Hän tiesi kuinka heikko olen mikäli vähän antaa jotain vihreää valoa. Yritin puhua, että etsii jonkun toisen naisen ja jättäisi minut rauhaan, mutta ei, piti olla juuri minä. Kadun tätä vielä vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä