Jos lapsi itkee ja huutaa, eikö voi käyttää kuulosuojaimia?
Miksi vanhemmat valittavat väsymystään kun lapsi itkee öisin? Eikö voi käyttää kuulosuojaimia? Mitä järkeä on hajottaa mielenterveyttään unettomuudella kun voisi olla parempi vanhempi turvaamalla yöunensa?
Kommentit (9)
Loppuuko se lapsen itku siihen, ettei sitä kuule?
Katoaako se itkun syynä oleva epämukavuus, pelko tai kipu sillä että sitä ei huomioi?
Korvatulppien läpi herään huutoon ja kuulosuojaimet päässä en osaa nukkua. Sitä paitsi jommankumman vanhemman pitää kuitenkin hoitaa sitä huutavaa lasta, eli olla hereillä, oli kuulosuojaimet tai ei.
Sievinen esitteli joskus jossain seiskassa kuulosuojaimiaan että sai olla lapsilta rauhassa. Silloinen rouva huoju vieressä kuin nukkuneen rukous kun oli niin väsynyt. Mutta kun se urheilu oli niin rankkaa 😄
Itse asiassa mulla oli kuulosuojaimet ja suosittelen niitä muillekin. Ne auttoivat minua pitämään kehonkieleni rauhallisena, kun vauva ja taapero huusivat yhtä aikaa.
Vauvoja ei jätetä yksin huutamaan, mutta senhän sinä tiesitkin.
Tämä aloitushan on selvästi vitsi vaan.
Ymmärrän hyvin siinä tilanteessa, kun lapsen itku alkaa raastamaan hermoja, eikä se meinaa loppua millään. Suojaimet leikkaa pahimman terän metelistä ja jaksaa keskittyä hoivaamiseen paremmin. Siis niin että lapsi on sylissä ja suojat päässä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitushan on selvästi vitsi vaan.
Eikös vitsin pitäisi olla hauska? Mitä hauskaa tässä on?
Ei ollut vitsi, mietin tätä oikeasti. Esim. jos on jo yön aikana kerran herännyt ja hoivannut lasta eikä sillä ole kuumetta tai mitään, niin miksi ei voi suojautua huudolta ja mennä nukkumaan? Eikö nyt vauvat huuda öisin lähinnä siksi että ovat vauvoja? Jos on pinnasänky,niin mihin se siitä nyt putoaa?
olihan tämä vitsi? pakkohan sitä on herätä jos se lapsi huutaa. vai meinasitko että korvatulpat vaa korvii ja unta palloo vaikka lapsi tippuis tyylii sängystä ja itkis yksin tuntikausia.