Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltajat, kuinka olette pärjänneet?

Tulevanuoriäiti
20.07.2016 |

Oma tilanteeni on tämä. Seurustelin exäni kanssa 17vuotiaasta asti. Erosimme muutama kuukausi sitten. Sain tietää viimeviikolla että olen 11viikolla raskaana. Olen 20vuotta, minulla ei ole koulutusta mutta säästöä on muutama tuhat euro osa-aikatöistä. Haluaisin pitää lapsen, mutta minua pelottaa paljon tulenko tulevaisuudessa pärjäämään pienokaisen kanssa. Kuinka te olette pärjänneet yksinhuoltajina?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn nyt, tietääkö exäsi että olet raskaana?

Vierailija
2/13 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kertonut. Kerron kun olen aivan varma että tulen pärjäämään yksinäni.. Mies on tehnyt asian aikoinaan harvinaisen selväksi ettei aio vastoin tahtoaan isäksi ruveta.. Itse en osaa olla niin julma. Jos lapsen pidän niin tietysti exä saa tavata lasta.

-Ap :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerron heti kun tiedän varmasti että aion lapsen pitää. :)

Vierailija
4/13 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies aikoinaan jätti minut kun odotin lastamme. Muistan että aluksi oli hankalaa elämä pienen kanssa. Kaiken kun joutui yksin tekemään. Nykyään lapseni on täysi ikäinen enkä kyllä kadu hetkeäkään. Löytyi uusi rakkaus joka ei lähtenyt viereltämme vaikka on ollut paljon vastoinkäymisiä. Tsemppiä Ap! Olen varma että pärjäät kuhan olet henkisesti kypsä.

Vierailija
5/13 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietä

Vierailija
6/13 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/13 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin pärjää, tosin kaiken joutuu tekemään yksin ja mihinkään ei voi piipahtaa ilman lasta mutta jos sinulla on edes jonkinlaiset turvaverkot, pärjäät kyllä. Monella ei ole latiakaan säästössä ja pukkaavat tenavaa toisensa jälkeen. Tilanteesi on ihan hyvä. Saat asumistukea, lapsilisää ja äitiysrahan/kotihoidontuen ja voit hakea opiskelemaan kun lapsi vähän kasvaa. Kerro nyt sille lapsen isälle, hänellä on juridinen velvollisuus maksaa elatusmaksuja (tai jos ei pysty, KELA maksaa) ja varmasti haluaa osallistua ja auttaa. Osta kierrätettynä / kirpparilta vaatteet ym, ota äitiyspakkaus, rattaat käytettynä, pidä säästöt säästössä opintoja varten ja talous kunnossa niin selviät kyllä.

Hakeudu mukaan erilaisiin vertaistukiryhmiin, hae tukiperhe lapselle jos tuntuu ettet jaksa yksin (yleensä yksi viikonloppu kuukaudessa), pyydä apua vaikka seurakunnalta tai MLL:lta, liity mukaan facebookin ryhmiin - siellä on kaikenlaisia kirppari/kahvi/avustusryhmiä.

Vierailija
8/13 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mimmoinen turvaverkko?

Vierailija
9/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät kyllä.

Vierailija
10/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäsin. Sain apua vanhemmilta ja siskoltani. Välillä oli tiukkaa rahasta ja oli rankkaa, kun lapsi valvotti ja piti jaksaa töissä. Päivääkään en kuitenkaan vaihtaisi pois. Nyt lapseni on 18 v ylioppilas ja pääsi yliopistoon lukemaan kemiaa.

Vierailija
11/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla mimmoinen turvaverkko?

Vanhempani asuvat muualla. Sisko on ainoa joka samasaa kaupungissa asuu. -Ap

Vierailija
13/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa tiedätkö pitää lapsi mutta tehdä iso päätös ja muuttaa vanhempiesi lähelle asumaan. Tulet tarvitsemaan ihmisiä, jotka tuntee sut ja eivät hylkää vaikeissakaan tilanteissa.