Onko hampaiden unissaan narskuttelelusta johtuvaan päänsärkyyn olemassa mitään hoitoa?
Purentakisko on jo olemassa ja käytössä. Siitä huolimatta päätä ja hampaitakin särkee niin ettei ibuprofeenin ja parasetamolin kombo auta minua.
Kommentit (13)
Venyttely. Parempi tyyny. Rentoutumisharjoitukset illalla.
Parempi tyyny ja patja sekä venyttely tuossa tulikin. Mulla auttaa myös se, kun puoliso hieroo leukaperiä ja niskaa.
Hieronta. En muista nyt tekniikan nimeä, mutta se on kehitetty laulajille ja siihen erikoistuneita fysioterapeutteja on. Ihan mahtavan toimivaa! Itsekin voi hieroa, kannattaa ensin lämmittää lihaksia vaikka lämpimällä pyyhkeellä.
Karmea vaiva, itse kärsin samasta.
Vierailija kirjoitti:
Hieronta. En muista nyt tekniikan nimeä, mutta se on kehitetty laulajille ja siihen erikoistuneita fysioterapeutteja on. Ihan mahtavan toimivaa! Itsekin voi hieroa, kannattaa ensin lämmittää lihaksia vaikka lämpimällä pyyhkeellä.
Karmea vaiva, itse kärsin samasta.
Voice massage
Kasvojumppaa. Ite saanut hammaslääkäriltä semmosen vihon, jossa liikkeitä. Esim työntää leukaluuta eteen ja vastustaa liikettä kädellä työntämällä vastaan tai avaamalla suu apposen auki ja vielä sormilla avata lisää hampaiden takaa. Aamuin illoin teen. Koitan myös nukkumaan mennessä olla suu auki. Ärsyttävä vaiva :(
Keskittyisin itse seuraaviin:
- kokeilisin kaikkia mahdollisia nukkuma-asentoja - vieläkö narskuu?
- alkaisin pelkäämään tietoisesti sitä narskutusta niin, että heräisisin siihen heti.
Botox -piikki voi myös auttaa, hammaslääkärin mukaan.
Mutta googlaa "bruksismi ja fysioterapia" niin löydät paikkoja sieltä missä asut. Suosittelen ainakin kokeilemaan!
Vierailija kirjoitti:
Parempi tyyny ja patja sekä venyttely tuossa tulikin. Mulla auttaa myös se, kun puoliso hieroo leukaperiä ja niskaa.
Jo nyt ovat käytössä Tempurin tuotteet. Mikä olisi parempaa?
Pyydä hammaslääkäriä tarkistamaan, että kisko on käyttökelpoinen ja sopii purentaan. Minulla oli joku kohta alkanut korottamaan ja heti kun sitä hiottiin, niin päänsärky lakkasi. Suosittelen myös ehdottomasti purentalihaksiin erikoistunutta fysioterapeuttia, olen saanut paljon apua voice massagesta. Se pullonkorkki-systeemi toimii myös, rentouttaa hyvin lihaksia.
T: toinen bruksaaja
Kuinka usein käytte voice massagessa? Se on tosi toimivaa mutta niin kallista. ...
Pk-seudulla hyvänolon hoitola /Riitta on erikoistunut narskuttelijoihin. Voin suositella.
Mulla ihan sama homma. Pahimmoilleen leuka on seuraavana päivänä niin kipeä, etten saa suuta auki. Purentakisko on ihan hyödytön kapistus.