En tajua, miksi Pokemon Go herättää negatiivisia ajatuksia monissa
1. Peli yhdistää ihmisiä
Kun olen viime iltoina käyttänyt koiraa vähän ennen puoltayötä pissalla (ja pelannut itsekin samalla), olen nähnyt kadut täynnä ihmisiä. Nuoria ja aikuisia, naisia ja miehiä, yksinäisiä, kaverin tai kaverijoukon kanssa kulkevia. Ei ole kilpailua, vaan kaikkien välillä on tietynlainen yhteenkuuluvuus ja kasvoilla pelkkiä hymyjä.
.
2. Peli saa liikkumaan
Kerrankin urheiluvillitys, joka saa sohvaperunatkin ylös. Fitnessbuumit ja vastaavat yleensä houkuttelevat vain muutenkin liikkumiseen taipuvaisia ihmisiä. Pokemon Go saa ihmiset liikkumaan ulkoilmassa tuntikausia.
.
3. "Vaarallisuus"
Netissä leviää monenlaisia tarinoita, kuinka Pokemon Gosta on seurannut ties mitä pahaa. Sanoisin, että vain idiootit eivät osaa pelata tätä turvallisesti. Olen siis pelannut itsekin peliä, kuten jo ylempänä mainitsin.
- pokemonin perässä ei tarvitse juosta auton alle
Pokemonit ilmestyvät näkyviin muutaman kymmenen metrin säteellä "keskipisteestään" eivätkä ne katoa mihinkään, ellei pelaaja hylkää pokemonin nappia painamalla tai kävele kauas pois.
Kukaan tuskin ylittää sata metriä leveää tietä, jolla ei ole yhtään jalankulkijan väliseisaketta --> jalkakäytävällä rauhallisesti kulkeva ihminen saa pyydystettyä pokemonin, joka seisoo keskellä autotietä.
Pelaajan ei ole pakko siirtyä mihinkään ja toisaalta hän myös pystyy kävelemään turvaan jalkakäytävälle ilman, että pokemon katoaa.
Myöskään seinät eivät ole esteenä pokemonin saamiselle, itse saan välillä kadulla olevia pokemoneja kotoani käsin ja myös kadulla kulkiessani saan viereisten talojen sisällä olevia pokemoneja.
- pokemoneista ei tule tappelua
Kun pokemonhahmo ilmestyy paikkaan x, se pysyy siinä jonkin aikaa (tunteja?). Tänä aikana kaikki paikalle osuvat pelaajat saavat pokemonin.
.
Mikäli joku on typerys tai vaihtoehtoisesti kehittää pelistä pakkomielteen, vika on enemmänkin tässä henkilössä itsessään. Kyllähän jokainen maailman asia saa jonkun sekaisin.
Kommentit (42)
Se ei nyt ole vain normaalia että lapset töllöttävät puhelimen ruutua kaiket päivät.
Kun siinä pelissä ei yht'äkk tupsahtele yhtään mitään, se että sinä seisoskelit kännykän kanssa jossain ei ole vaikuttanut tuohon tilanteeseen.