Kun lapsi ei saisi maksaa mitään...
Rasittaa lapsen kaverin perheen käytös. Vanhemmat eri mieltä rahankäytöstä. Äiti haluaa lapsensa tekevän samoja asioita kuin meidän lapsi, isä taas haluaa kaiken olevan ilmaista. Sitten isä kiukuttelee minulle. Esimerkkejä: meidän lapsi käytetään kampaajalla, kaverin äiti vei samalle kampaajalle, isä suuttuu minulle ja haluaa itse klohnia esiteinin hiukset pottamallilla. Minun lapsi käy harrastuksessa, kysytään kiinnostaako se kaveriakin, minä kuskaan, äiti haluaa lapsen sinne, isä vihainen minulle. Argh.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, lopeta vieraan pennun kuskaaminen ja älä raportoi joka liikkeestäsi kaveriperheelle.
En minä raportoi. Minun lapseni kävi kampaajalla, äiti kyseli missä ja kiikutti omansa sinne. Ja harrastuksistakin olen sitten hipihiljaa heidän kanssaan. Ongelma on siis se että kaveri ja äiti haluavat sitä mitä meillä on, mutta isän mielestä ilmeisesti kaksikymppiä kampaajalle ta maksullinen harrastus ei käy. Kaiken pitäisi olla täysin ilmaista. Kaksi vakituisessa työssä olevaa ihmistä ja yksi lapsi
Mikä on suhteesi tähän isään? Veljesi?
Nuorimman lapseni kaverin isä.
Miksi käyt heillä? Meillä lapsella on omat kaverit ja aikuisilla omansa.
Lasta kuskatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo että kysellään kiinnostaako kavereita samat harrastukset on kyllä ihan normi. Meillä on kolmivuotiaasta kuljetettu eri harrastuksiin omia ja kavereita. Ja joka syksy kysellään kiinnostaako se ja tää jotain kaveria. Jos ei kiinnosta, sitten ei vaan tule.
Ap:n tapauksessa ei kannata kysellä.
Miten niin??? Minä kuskasin sitä mukeloa harrastukseen koko vuoden. Tarjosin eväät. Ja tästä kiitokseksi aikuinen mies kiukuttelee minulle. Hän myös hakee sen lapsensa sieltä ja ajaa meidän ohi, mutta kertaakaan ei tarjoutunut tuomaan meidän lasta pois samalla. Ja siellä harrastuksen pihassa lapsia odotellessa ei tervehdi minua!
Eikö lapsesi halunnut yksin harrastuksen vai miksi kysyit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulleko se mies siis valittaa? Sano suoraan hänelle, että tuo on ihan hemmetin naurettavaa ja että olet väärä kohde valitukselle.
Ei valita, vaan kiukuttelee. Pitää mykkäkoulua, jos olen siellä käymässä pysyy pihalla, ei tervehdi jne. Ihmettelin tosi pitkään sitä käytöstä, kunnes lapsen kautta alkoi aueta.
Minä en siis ole mitenkään tyrkyttänyt näitä meidän valintoja, vaan se äiti matkii niitä, suorastaan vähän kiusallisestikin.
Ja mistä tiedät mykkäkoulun syyn? Kuullostaa omituiselle.
Lapsi lörpöttää perhern asiat.
Ja nyt sitten sinut on sotkettu mukaan? 😊
Teet itse nyt tästä tällaisen savotan! Hoidat oman perheesi asiat ja et puutu lapsesi kaverin perheen asioihin mitenkää. He kuljettavat oman lapsensa, sinä omasi. Mies ei pidä sinusta, anna olla, hän on aikuinen ja hänen ei ole pakko kommunikoida kanssasi. Älä tarkoituksella käännä tätä niin, että sinä olet uhri. Jätä heidät pois elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo että kysellään kiinnostaako kavereita samat harrastukset on kyllä ihan normi. Meillä on kolmivuotiaasta kuljetettu eri harrastuksiin omia ja kavereita. Ja joka syksy kysellään kiinnostaako se ja tää jotain kaveria. Jos ei kiinnosta, sitten ei vaan tule.
Ap:n tapauksessa ei kannata kysellä.
Miten niin??? Minä kuskasin sitä mukeloa harrastukseen koko vuoden. Tarjosin eväät. Ja tästä kiitokseksi aikuinen mies kiukuttelee minulle. Hän myös hakee sen lapsensa sieltä ja ajaa meidän ohi, mutta kertaakaan ei tarjoutunut tuomaan meidän lasta pois samalla. Ja siellä harrastuksen pihassa lapsia odotellessa ei tervehdi minua!
Eikö lapsesi halunnut yksin harrastuksen vai miksi kysyit?
Koska niin on täällä tapana tehdä. 15 vuotta onnistunut ongelmitta kaikkien muiden kaverien kanssa. Syksyllä katsellaan harrastuksia ja kysellään kiinnostaako jitakuta muutakin. En tajunnut että tällainen pikkuasia voi nousta tällaiseksi ongelmaksi!
Vierailija kirjoitti:
Heillä on tyypillinen parisuhde, jossa nainen on holtiton hedonistinen rahankäyttäjä ja muuttuu hysteeriseksi, kun taloudellisesti järkevä ja säästäväinen mies kieltäytyy hänen mielipuolisen törsäyksensä rahoittamisesta.
Nämä ukot on niin nähty. Juoksevat kauppojen ym. kakkukahvien ja ämpäreiden perässä ympäri kaupunkia ja ajavat 5 km ylimääräistä sentin halvemman bensan perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on tyypillinen parisuhde, jossa nainen on holtiton hedonistinen rahankäyttäjä ja muuttuu hysteeriseksi, kun taloudellisesti järkevä ja säästäväinen mies kieltäytyy hänen mielipuolisen törsäyksensä rahoittamisesta.
Nämä ukot on niin nähty. Juoksevat kauppojen ym. kakkukahvien ja ämpäreiden perässä ympäri kaupunkia ja ajavat 5 km ylimääräistä sentin halvemman bensan perässä.
Ja nämä akat on niin nähty, jotka käyttävät satasen tekoripsiin tai rakennekynsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä akat on niin nähty, jotka käyttävät satasen tekoripsiin tai rakennekynsiin.
Kumpaakaan mulla ei ole, eikä kuulu minulle miten perhe rahansa käyttää. Todella rasittavaa kasata se minun syykseni. Meidän perheessä minä olen se tiukka rahankäyttäjä. Meillä vaan lastem hiuksista ei tingitä, eikä harrastuksista. Lastenvaatteet kierrätetään ja moni muukin asia, mutta noista ei. Se on meidän linjaus. Ei me pakoteta ketään sitä matkimaan. Ei sinne harrastukseenkaan olisi ollut pakko lähteä. Ja minusta on todella noloa nyt tuo tuon isän käytös.
Lapsesi kaverin isä kuulostaa mielenterveysongelmaiselta. Ei tuollaisessa käytöksessä ole mitään järkeä. Älä ärsyynny, miehen käytös on säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaakaan mulla ei ole, eikä kuulu minulle miten perhe rahansa käyttää. Todella rasittavaa kasata se minun syykseni. Meidän perheessä minä olen se tiukka rahankäyttäjä. Meillä vaan lastem hiuksista ei tingitä, eikä harrastuksista. Lastenvaatteet kierrätetään ja moni muukin asia, mutta noista ei. Se on meidän linjaus. Ei me pakoteta ketään sitä matkimaan. Ei sinne harrastukseenkaan olisi ollut pakko lähteä. Ja minusta on todella noloa nyt tuo tuon isän käytös.
Tee myös sellainen linjaus ettet välitä lasten lörpötyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee myös sellainen linjaus ettet välitä lasten lörpötyksistä.
Ei minua se lapsen käytös ärsytäkään, vaan lapsellisen isän kiukuttelu.
Lapsi lörpöttää perhern asiat.