Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapsi ei saisi maksaa mitään...

Vierailija
20.07.2016 |

Rasittaa lapsen kaverin perheen käytös. Vanhemmat eri mieltä rahankäytöstä. Äiti haluaa lapsensa tekevän samoja asioita kuin meidän lapsi, isä taas haluaa kaiken olevan ilmaista. Sitten isä kiukuttelee minulle. Esimerkkejä: meidän lapsi käytetään kampaajalla, kaverin äiti vei samalle kampaajalle, isä suuttuu minulle ja haluaa itse klohnia esiteinin hiukset pottamallilla. Minun lapsi käy harrastuksessa, kysytään kiinnostaako se kaveriakin, minä kuskaan, äiti haluaa lapsen sinne, isä vihainen minulle. Argh.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte siis kolmen aikuisen taloudessa? Jos ette, en ymmärrä yhtään miksi kahden eri taloudessa asuvan perheen taloudelliset asiat kuuluvat toisille.

Vierailija
2/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa rasittavaa tuollainen matkiminen. Jokainen perhe tehköön omat päätöksensä. Hiukset voi tosin leikata itsekin muuhun kuin pottamalliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoitti:

Asutte siis kolmen aikuisen taloudessa? Jos ette, en ymmärrä yhtään miksi kahden eri taloudessa asuvan perheen taloudelliset asiat kuuluvat toisille.

Emme asu kolmen aikuisen taloudessa, eikä heidän talousasiansa minulle kuulukaan. En pidä siitä että minut sotketaan heidän asioihinsa ja se keskinäinen riitely levitetään ulkopuolisille. Ap

Vierailija
4/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, lopeta vieraan pennun kuskaaminen ja älä raportoi joka liikkeestäsi kaveriperheelle.

Vierailija
5/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo että kysellään kiinnostaako kavereita samat harrastukset on kyllä ihan normi. Meillä on kolmivuotiaasta kuljetettu eri harrastuksiin omia ja kavereita. Ja joka syksy kysellään kiinnostaako se ja tää jotain kaveria. Jos ei kiinnosta, sitten ei vaan tule.

Vierailija
6/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, lopeta vieraan pennun kuskaaminen ja älä raportoi joka liikkeestäsi kaveriperheelle.

En minä raportoi. Minun lapseni kävi kampaajalla, äiti kyseli missä ja kiikutti omansa sinne. Ja harrastuksistakin olen sitten hipihiljaa heidän kanssaan. Ongelma on siis se että kaveri ja äiti haluavat sitä mitä meillä on, mutta isän mielestä ilmeisesti kaksikymppiä kampaajalle ta maksullinen harrastus ei käy. Kaiken pitäisi olla täysin ilmaista. Kaksi vakituisessa työssä olevaa ihmistä ja yksi lapsi

Vierailija
7/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kuvio.

Vierailija
8/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulleko se mies siis valittaa? Sano suoraan hänelle, että tuo on ihan hemmetin naurettavaa ja että olet väärä kohde valitukselle.

Vierailija
9/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulleko se mies siis valittaa? Sano suoraan hänelle, että tuo on ihan hemmetin naurettavaa ja että olet väärä kohde valitukselle.

Ei valita, vaan kiukuttelee. Pitää mykkäkoulua, jos olen siellä käymässä pysyy pihalla, ei tervehdi jne. Ihmettelin tosi pitkään sitä käytöstä, kunnes lapsen kautta alkoi aueta.

Minä en siis ole mitenkään tyrkyttänyt näitä meidän valintoja, vaan se äiti matkii niitä, suorastaan vähän kiusallisestikin.

Vierailija
10/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te niiiin paljon parempia ihmisiä suhteessa tuohon perheeseen. Mitä, jos perhe tekisi kaiken tismalleen samalla tavalla kuin tekin?

Vierailija
11/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette te niiiin paljon parempia ihmisiä suhteessa tuohon perheeseen. Mitä, jos perhe tekisi kaiken tismalleen samalla tavalla kuin tekin?

Mitä tarkoitat? En minä tiedä miksi tämä kuvio on tällainen. Minusta on kiusallista kun matkitaan ja samaten se ettei hahmoteta näitä ihan lapsiperheen peruskuvioita. Meillä on monta lasta ja juurikin esim tuo harrastusjuttu on kaikkien muiden kanssa pyörinyt ongelmitta vuosia noin. Tämän perheen kanssa tämä yksikin harrastus näköjään meni pieleen. Lapsen kasvatus on muutenkin vähän outoa... Esimerkiksi ikätasot ei mene jakeluun ollenkaan, minunkin lapseni sai kymmenvuotislahjaksi noin kaksivuotiaan lelun ja lasta viedään juttuihin, joissa me käytiin kun lapset oli taaperoita. En tiedä ketään 12-vuotiasta joka olisi viety Titinalle-taloon... Ap

Vierailija
12/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valita, vaan kiukuttelee. Pitää mykkäkoulua, jos olen siellä käymässä pysyy pihalla, ei tervehdi jne. Ihmettelin tosi pitkään sitä käytöstä, kunnes lapsen kautta alkoi aueta.

Minä en siis ole mitenkään tyrkyttänyt näitä meidän valintoja, vaan se äiti matkii niitä, suorastaan vähän kiusallisestikin.

Itse kysyisin suoraan mieheltä seuraavalla kerralla kun mykkäkoulua pitää, että kissako se kielen vei :D Ei taida ihan järkevä ihminen olla.

Vierailija
13/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo että kysellään kiinnostaako kavereita samat harrastukset on kyllä ihan normi. Meillä on kolmivuotiaasta kuljetettu eri harrastuksiin omia ja kavereita. Ja joka syksy kysellään kiinnostaako se ja tää jotain kaveria. Jos ei kiinnosta, sitten ei vaan tule.

Ap:n tapauksessa ei kannata kysellä.

Vierailija
14/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä raportoi. Minun lapseni kävi kampaajalla, äiti kyseli missä ja kiikutti omansa sinne. Ja harrastuksistakin olen sitten hipihiljaa heidän kanssaan. Ongelma on siis se että kaveri ja äiti haluavat sitä mitä meillä on, mutta isän mielestä ilmeisesti kaksikymppiä kampaajalle ta maksullinen harrastus ei käy. Kaiken pitäisi olla täysin ilmaista. Kaksi vakituisessa työssä olevaa ihmistä ja yksi lapsi

Mikä on suhteesi tähän isään? Veljesi?

Vierailija
15/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tapauksessa ei kannata kysellä.

Miten niin??? Minä kuskasin sitä mukeloa harrastukseen koko vuoden. Tarjosin eväät. Ja tästä kiitokseksi aikuinen mies kiukuttelee minulle. Hän myös hakee sen lapsensa sieltä ja ajaa meidän ohi, mutta kertaakaan ei tarjoutunut tuomaan meidän lasta pois samalla. Ja siellä harrastuksen pihassa lapsia odotellessa ei tervehdi minua!

Vierailija
16/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorimman lapseni kaverin isä.

Vierailija
17/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on tyypillinen parisuhde, jossa nainen on holtiton hedonistinen rahankäyttäjä ja muuttuu hysteeriseksi, kun taloudellisesti järkevä ja säästäväinen mies kieltäytyy hänen mielipuolisen törsäyksensä rahoittamisesta.

Vierailija
18/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä tiedät mykkäkoulun syyn? Kuullostaa omituiselle.

Vierailija
19/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on tyypillinen parisuhde, jossa nainen on holtiton hedonistinen rahankäyttäjä ja muuttuu hysteeriseksi, kun taloudellisesti järkevä ja säästäväinen mies kieltäytyy hänen mielipuolisen törsäyksensä rahoittamisesta.

Aivan sama. Mutta minulla ei ole mitään tekoa heidän kiistoihinsa enkä minä ole käskenyt tai pyytänyt käyttämään rahaa mihinkään.

Vierailija
20/32 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorimman lapseni kaverin isä.

Miksi käyt heillä? Meillä lapsella on omat kaverit ja aikuisilla omansa.