Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KUUKUPPI -allergia?

Vierailija
20.07.2016 |

Voiko kuukupille tulla allergiseksi? Yli 2v käyttänyt mutta nyt joka kerta viimeiset 3 kertaa kun kupin laittaa, alkaa polte ja kutina/kirvely. Ekalla kerralla luulin hiivaksi, toisella aloin epäillä kuppia ja nyt taas sama juttu 30min kupin laiton jälkeen. Kuppi on keitetty asianmukaisesti ja puhdas. Olen käsittänyt että kupit on silikonia, miten sille voi olla allerginen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös kumisia kuppeja. Kummankainen sulla on?

Ja tietyeti silikonillekin voi tulla allergiseksi. Molemmissa tapauksissa reagoit aineeseen sitten muuallakin kuin kuukupissa.

Vierailija
2/6 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös silikonille voi olla allerginen. Ja kuukuppeja valmistetaan myös lateksista. Mikä onkin jo yleisempi allergian aiheuttaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyisin myös, että millä olet sen kuopisi pessyt? Tavallinen saippua ja astianpesuaine voivat aiheuttaa juuri tuollaista tai pahempaakin ongelmaa. Parempi on köyttää tarkoitukseenkehitettyä saippuaa, jossa on oikea ph, tai, tadaa, pelkkää kylmää vettä ja sen jölkeistä huolellista kuivattamista (jossa suurin osa pöpöt käytännössä jo kuoleekin, koska emättimen bakteerikanta ei elä kuivassa). Tämän jälkeen se keitto ja uusi kuivatus.

huuhtele aina huolellisesti kylmällä vedellä ennen kuuman veden köyttöä. Kuuma polttaa proteiinin kiinni kuppiin.

Vierailija
4/6 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin kumiallergian siitä kun seksin jälkeen kutitti, poltteli ja kirveli aina pari päivää. 😨

Polttelut loppui kun vaihdoin kortsut lateksittomiin.

Siksi veikkaan allergiaa, kuten nuo aiemmatkin.

Vierailija
5/6 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

itse avasin vastaavan ketjun muutama viikko sitten, koska mulle tuli myös samanlaisia oireita kuukupin käytöstä. Minäkin olin käyttänyt kuppia jo pari vuotta ennen tämän ongelman alkamista.

Sittemmin olen alkanut huuhdella kupin kerran päivässä-parissa etikalla (olen käyttänyt valkoviinietikkaa koska sitä oli kaapissa), jonka jälkeen huuhtelen vielä vedellä. Tämä siis normi huuhtelun (vaihtaessa) ja keittämisen lisäksi.

Oireet ovat hävinneet täysin - tosin vain puolitoista kiertoa takana (mutta kirvelemättömiä menkkoja ei ollut yli puoleen vuoteen ennen etikkahuuhtelun aloittamista, eli en usko että on sattumaa).

Vierailija
6/6 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vastaavia "oireita" kuukupin käytön aloitettuani. Johtui siitä, että pesin kuppia aluksi joka tyhjennyksen yhteydessä pesuaineella. Aika nopeasti siirryin vain huuhtelemaan kupin huolellisesti vedellä, kerran tai kaksi vrk:ssa pesen myös pesuaineella. Kutinat ja kirvelyt hävisivät. Sittemmin olen käyttänyt kuukuppia ongelmitta noin 8 vuotta, poislukien kyllä pari raskauksista johtunutta menkkataukoa.

Silikonin pitäisi olla hyvin siedetty, mutta kaikkihan on aina mahdollista.