Onko noloa mennä kampaajalle, näyttää jonkun julkkiksen kuva ja sanoa haluavansa samanlaisen leikkauksen?
Olen mielestäni vähän erään ulkolaisen näyttelijän näköinen ja hänellä näyttää olevan myös samanlainen hiuslaatu kuin minulla. Tykkään hänen leikkauksestaan. Onko noloa mennä kampaajalle ja sanoa, että haluan samanlaisen tyylin?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Olen mielestäni vähän erään ulkolaisen näyttelijän näköinen ja hänellä näyttää olevan myös samanlainen hiuslaatu kuin minulla. Tykkään hänen leikkauksestaan. Onko noloa mennä kampaajalle ja sanoa, että haluan samanlaisen tyylin?
No ei kai se ole. Itse olen tätä harrastanut myös, koska Danny-mallia on vaikea selittää.
Ei. Vaikka kampaaja ajattelisi jotain tyhmää: älä välitä. Olet aikuinen (?) ihminen, ja elämäsi hiuksineen on sinun!
Ei,sinne vaa. Eriasia on se osaavatko leikata vai valittavatko " pohjoisesta hiuslaadusta".
Ei se noloa ole, mutta kuvastaa sinun tietämättömyyttäsi siitä, mitä ja minkälaisen lopputuloksen eri hiuskaaduista saa. TS. sinun hiuksissasi samanlainen leikkaus ei todennäköisesti näytä yhtä hyvältä, olet pettynyt lopputulokseen ja syytät siitä kampaajaa.
Suosittelen ottamaan kuvan mukaan ja kysymään suoraan kampaajalta, tulevatko sinun hiuksesi näyttämään tältä, jos ne leikataan samalla tavalla. Ammattitaitoinen kampaaja vastaa rehellisesti. Jos homma ei hänen mielestään onnistu sinun hiuksissasi, kysy, mitä kampaaja ehdottaa. Valitse kampaaja huolella.
Itse menin viisi vuotta sitren parturiin ja pyysin kuvan kanssa samanlaista hiusmallia kuin Justin Bieberillä ja sellaisen myös sain :D
M21
Vierailija kirjoitti:
Ei,sinne vaa. Eriasia on se osaavatko leikata vai valittavatko " pohjoisesta hiuslaadusta".
Kyseisellä näyttelijälle näyttää olevan "pohjoinen hiuslaatu" ja kuvaa tulee esiin hakusanoilla "fine hair" ja "thin hair", joten mitään leijonanharjaa tyyliin Charlien enkelit en ole pyytämässä. Lisäksi kasvojen malli on samalainen kuin minulla.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseisellä näyttelijälle näyttää olevan "pohjoinen hiuslaatu" ja kuvaa tulee esiin hakusanoilla "fine hair" ja "thin hair", joten mitään leijonanharjaa tyyliin Charlien enkelit en ole pyytämässä. Lisäksi kasvojen malli on samalainen kuin minulla.
AP
Kyllä mutta silti tuntuu olevan monille kampaajille ikuinen tekosyy osaamattomuuteen.
Minä aina yritän selittää mitä haluan: ei liian lyhyttä, ei polkkaa. Aina tulee liian lyhyt ja polkka. Kuva voisi olla kiva.
Voi oikein mielellään ottaa kuvan mukaan, mutta totuus on kuitenkin se, ettei aina kampaajan osaamisesta ole kiinni, millainen tukasta tulee, vaan kyllä hiuslaatu ja hiusten määrä vaikuttaa paljon, ja tietysti myös kasvojen ja kallon luusto vaikuttaa siihen, miltä tukka kenenkin päässä näyttää. Parhaansa varmasti yrittävät. Näin mun tyttö sanoi, mutta hän sanoi myös, ettei ikinä kommentoi asiakkaan hiusten laatua, ei ainakaan negatiiviseen sävyyn.
Etsin muuten itsekin aina jonkun kuvan malliksi, kun pyydän tyttöä leikkaamaan hiukseni, ja hyvin on aina onnistunut. Minä etsin myös samankaltaisia kasvoja kuin itselläni on, ja yritän katsoa hiuslaadunkin, että on edes sinne päin.
Mä meen aina, kun haluan ihan kunnolla muutosta kuvan kanssa, että jotain tämän tyylistä haluaisin. Aina oon lähtenyt tosi kivan tukan kanssa. :)
Ei siinä ole mitään häpeää, että kuvassasi on julkkis. Helpompi kommunikoida kampaajan kanssa antamalla kuva kuin yrittäisi selittää ko kampausta. Näytä kuvaa ja kysy onnistuuko samanlainen tyyli.
Onko noloa jos julkkis menee kampaajalle ja näyttää jonkun taviksen kuvaa ja sanoo haluavansa samanlaisen leikkauksen?